۱۸۳۶۸۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بازار داغ سایت های فروش اینترنتی

رونق بازار سایت های فروش اینترنتی حیرت انگیز و در سال جاری شاهد رشد ۲۲۹ درصدی بوده است.

بازار داغ سایت های فروش اینترنتی





روزنامه هفت صبح: امسال سال سایت های فروش اینترنتی بود؛ چندتایی شان به ضرب و زور تبلیغ به تلویزیون و ایستگاه های مترو راه پیدا کردند و شایعه های زیادی درباره ثروت عجیب و غریب یکی از آنها شنیدیم.

ظاهرا وضع و حال شان خوب است و رونق دارد. محمد گرگانی نژاد، رییس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت می گوید طبق آمار بانک مرکزی و براساس تراکنش هایی که در این بانک ثبت شده، امسال حدود 50 هزار میلیارد تومان خرید از طریق اینترنت انجام شده که این رقم نسبت به سال قبل، با افزایش 229 درصدی مواجه خواهد بود.

بازار داغ سایت های فروش اینترنتی

در سال ۲۰۱۴ حجم خرید از طریق تجارت الکترونیک در کل دنیا حدود ۱.۴ تریلیون دلار بوده است. پیش بینی می شود تنها در آسیا و اقیانوسیه این نوع تجارت حدود ۳۰ درصد افزایش داشته باشد. از نظر اندازه هم پیش بینی می شود خریدهای اینترنتی یک سوم کل تجارت در آسیا و اقیانوسیه را ازآن خود کند.

با اینحال هنوز خیلی ها نسبت به کیفیت کالا و پولی که پرداخت می کنند، بی اعتماد هستند. رییس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت در این باره می گوید: «برای تمامی سایت هایی که مورد تایید وزارت صنعت باشند، نماد اعتماد الکترونیکی با آرم و طراحی خاص در نظر گرفته شده که روی سایت های معتبر قرار می گیرد. همچنین افراد در صورت بروز مشکل می توانند شکایت خود را به مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت مطرح کنند و در صورت محرز شدن تخلف، با این سایت ها برخورد خواهد شد.»

البته او باز تکرار می کند که این قید و ندهای قانونی تنها به شرطی وجود خواهد داشت که مردم از سایت های غیرمعتبر، خرید اینترنتی انجام نداده باشند.

محمد گرگانی نژاد می گوید: «این سازمان مسئولیتی در قبال سایت های فاقد نماد اعتماد الکترونیک ندارد.»

آمارهای رسمی نشان می دهد در ایران بیش از هفت هزار و ۲۰۰ سایت موفق شده اند نشان اعتماد الکترونیک را دریافت کنند. از نظر رییس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت داشتن این نشان به معنی کیفیت و قیمت محصولات مندرج در سایت هاست.

گرگانی نژاد می گوید همزمان با شروع فروش های ویژه اصناف، فروشگاه های آنلاین هم قصد دارند امسال جشنواره داشته باشند. او در این باره می گوید: «جشنواره دوشنبه بازار اینترنتی ایران از ۱۸ تا ۲۵ اسفند ماه در قالب سایت eshop.fest.ir آغاز به کار می کند. تاکنون ۶۰۰ سایت عرضه کننده کالا که قبلا نماد اعتماد الکترونیک خود را دریافت کرده اند در این جشنواره حضور خواهند داشت. پیش بینی می شود تعداد سایت های عرضه کالا در این جشنواره به هزار سایت برسد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج