adexo3
۱۸۵۲۱۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بورس تهران در بیم و امید

بورس تهران در معاملات اولین روز هفته به روند نزولی خود شدت داد و دوباره به کانال ۶۳ هزار واحدی برگشت.

خبرگزاری ایسنا: بورس تهران در معاملات اولین روز هفته به روند نزولی خود شدت داد و دوباره به کانال ۶۳ هزار واحدی برگشت.

بورس تهران که در هفته گذشته با بیم و امید ناشی از مذاکرات هسته‌ای مواجه شده و برای حفظ کانال ۶۴ هزار واحدی مقاومت کرده بود، در معاملات اولین روز هفته و به دلیل حاکم بودن جو انتظار در تالار شیشه‌ای با کاهش قیمت سهام شرکت‌ها و در نتیجه بازگشت مجدد شاخص بورس به کانال ۶۳ هزار واحدی مواجه شد.

ادامه مذاکرات هسته‌ای در دور بعدی در کنار کمبود نقدینگی در بازار و نیاز سهامداران به تامین نقدینگی در روزهای پایانی سال موجب شد تا در بازار امروز قیمت سهام شرکت‌ها کاهش یافته و شاخص بورس در کانال ۶۳ هزار و ۹۱۱ واحد متوقف شود.

در بازار امروز شرکت‌های بزرگی همچون هلدینگ خلیج فارس، غدیر، بانک تجارت، فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک پاسارگاد و ارتباطات سیار بیشترین تاثیر را در افت شاخص گذاشتند.در مقابل شرکت‌هایی همچون مپنا، بانک ملت، کشتیرانی و مخابرات و ایران ترانسفو بیشترین با افزایش نسبی قیمت تاثیر مثبتی در شاخص گذاشتند.

امروز در اقدامی مهم نماد شرکت ایران خودرو به دلیل تعدیل سود هر سهم متوقف شد و برخی گمانه زنی‌ها را برای ارائه سود محتاطانه این شرکت برای سال آینده افزایش داد.

در تالار شیشه ای اولین روز هفته، شرکت‌های داروسازی کوثر، سیدکو و سرمایه‌گذاری شاهد از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و حفاری شمال، پتروشیمی فناوران و شرکت‌های سیمانی همچون سیمان دورود و قائن بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند.

امروز همچنین ۴۹۸ میلیون سهم به ارزش ۱۲۹ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح ۲۸۶ هزار میلیارد تومان افت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج