۱۸۵۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جدیدترین پیام "باراک اوباما" در راه ایران

نوری مالکی نخست‌وزیر عراق در سفری غیر مترقبه به ایران خواهد آمد و احتمالا پیامی را از طرف باراک اوباما برای ایرانی‌ها خواهد آورد.

تابناک: داستان رنگارنگ رابطه ایران و آمریکا، بازیگران فراوانی دارد. بسیاری از مقامات کشورهای همسایه ایران در این بین نقش پیام‌رسان را بازی می‌کنند. منابع غربی مدعی شده‌اند این بار نوری مالکی به ایران می‌آید.

بولتن آمریکایی G۲ مدعی شده است که بر طبق اطلاع منابع آگاه، نوری مالکی نخست‌وزیر عراق در سفری غیر مترقبه به ایران خواهد آمد و احتمالا پیامی را از طرف باراک اوباما برای ایرانی‌ها خواهد آورد.

از دید غرب، نوری المالکی دوست نزدیک ایران است و معمولا در کنار سفارت سوئیس مسیر مورد استفاده برای انتقال پیام‌های غرب به ایران است.

در حالی که اطلاع دقیقی در مورد این پیام وجود ندارد، احتمال داده شده است که حاوی تلاش برای پیگیری گفتگو بین ایران و آمریکا باشد.

آمریکاییها فشار ایران را یکی از عواملی می‌دانند که نهایتا سبب شد نظام سیاسی عراق، تصمیم به اتمام حضور نظامیان آمریکایی در این کشور بگیرد.

ظاهرا آقای مالکی در این سفر به دنبال این است که از ایران بخواهد در بازسازی زیرساخت‌های این کشور نقش پررنگ‌تری ایفا کند و همچنین برای آموزش نظامیان به عراق کمک کند، تا در مقابل اقدامات تروریستی مورد حمایت کشورهای عرب همسایه عراق ایستادگی کند.

این در حالی است که ایالات متحده، هنوز به طور جدی در پی این است که ۳۶ فروند هواپیمای F-۱۶ به عراق بفروشد تا نماد حضور آمریکا در عراق باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج