اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۸۶۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هنرمندان مورد علاقه دزدها کدامند؟

پایگاه بین المللی آثار گمشده که آثار ربوده شده را در فهرستی بین المللی ثبت می‌کند، اخیرا فهرست بلند بالایی از هنرمندانی ارائه کرده است که به ترتیب بیشترین آثار گمشده را دارند.

خبرگزاری میراث فرهنگی: آثار پیکاسو، شاگال و دالی به ترتیب بیش از هر هنرمند دیگری درجهان ربوده می‌شود و آثار هنری در بریتانیا بیش از هرکشور دیگری به سرقت می‌رود.

پایگاه بین المللی آثار گمشده که آثار ربوده شده را در فهرستی بین المللی ثبت می‌کند، اخیرا فهرست بلند بالایی از هنرمندانی ارائه کرده است که به ترتیب بیشترین آثار گمشده را دارند.

این موسسه همچنین فهرستی نیز از کشورهایی ارائه کرده است که بیش از هر کشور دیگری گرفتار مشکل سرقت آثار هنری از موزه‌ها و گالری‌ها هستند.

طبق بررسی‌های انجام شده توسط پایگاه بین المللی آثار هنری گمشده، از میان آثار هنری ربوده شده بیشترین آثار متعلق به پابلو پیکاسو نقاش هنرمند اسپانیایی است که تا کنون 1141 اثر از وی در فهرست آثار گمشده یا به سرقت رفته جهان ثبت شده است.

آخرین اثر ربوده شده از وی اثری به نام «سرزن» بود که از گالری هنر ملی در آتن به گونه ماهرانه‌ای سرقت شده است.

طبق این بررسی‌ها بریتانیا از این دیدگاه آسیب پذیر‌ترین کشور جهان است که بیش از هر کشور دیگر آثار هنری در آن مورد سرقت قرار می‌گیرد.

طبق همین بررسی‌ها پس از پیکاسو، آثار هنرمند آمریکایی نیک لارنس با ۵۵۷ اثر دزدیده شده از کارهایش در سال ۲۰۰۴ قرار دارد و هنرمند سوم که آثارش بیش از همه مورد علاقه دزدان آثار هنری است، هنرمند روسی - فرانسوی مارک شاگال است که تا کنون ۵۱۹ اثر از وی ربوده شده است.
کارل اپل هنرمند نقاش و مجسمه ساز هلندی نیز با ۵۰۵ اثر ربوده شده، در ردیف چهارم این فهرست جای گرفته است. سالوادور دالی تنها با یک شماره تفاوت یعنی ۵۰۴ اثر ربوده شده ، پس از کارل اپل قرار دارد.

آثار خوان میرو، دیوید لوین، اندی وارول ، رامبراند، پیتر راینیک در ردیف‌های ششم تا دهم از فهرست هنرمندانی قرار دارند که آثارشان بیش از همه به سرقت رفته‌است.

علاوه بر آن هنری ماتیس با ۲۰۵ اثر سرقت شده، روبنس با ۱۶۹ اثر و جان کاستبل با ۱۵۵ اثر و توماس گاینسبورگ با ۹۷ اثر ربوده شده در این فهرست جلب نظر می‌کنند.

فهرست آثار هنری گمشده اعلام کرده است که 40 درصد از آثار ربوده شده توسط دزدان در بریتانیا و 16 درصد از این آثار در امریکا گم شده‌اند که نشان می‌دهد این کشورها از سایر کشورهایی که دارای آثار شاخص هنری هستند، آسیب پذیرترند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج