adexo3
۱۸۶۹۸۵
۲۴ نظر
۵۰۰۴
۲۴ نظر
۵۰۰۴
پ

رتبه‌ بندی معلمان کشور برای افزایش حقوق

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کلیات طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت بررسی شد و بر این اساس فرهنگیان در چهار رتبه طبقه‌بندی می‌شوند که رتبه نخست ۷۰ درصد آنها را شامل می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کلیات طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت بررسی شد و بر این اساس فرهنگیان در چهار رتبه طبقه‌بندی می‌شوند که رتبه نخست ۷۰ درصد آنها را شامل می‌شود.

علیرضا منادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت به مجلس ارائه شده است؟‌ ظهار داشت: بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب و دیروز نیز در هیئت دولت بررسی و مقرر شد در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری بررسی شده و برای اجرا ابلاغ شود و دیگر به مجلس ارائه نشود.

وی افزود:‌ افزایش ارتقای کیفیت معیشت و آموزش و پژوهش معلمان اهداف اصلی طرح رتبه‌بندی است و در قالب این طرح فرهنگیان به چهار گروه‌ تقسیم‌بندی می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد:‌ رتبه نخست در طرح رتبه‌بندی معلمان شامل ۷۰ درصد آنها می‌شود که مواردی همچون ۵ سال سابقه معلمی و گذراندن دوره‌های آموزشی از شروط آن است، فرهنگیانی که در رتبه نخست ساماندهی شوند، به میزان حقوق دریافتی آنها ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود. رتبه‌های بعدی شامل رتبه‌های دو، سه و چهار است که فرهنگیان با توجه به مدرک تحصیلی، سابقه کار و سوابق پژوهشی همچون تهیه مقاله و تالیف کتاب در این گروه‌ها دسته بندی می‌شوند.

منادی ادامه داد:‌ رتبه چهار بالاترین سطح در طرح رتبه‌بندی معلمان است و افرادی که در این رتبه ساماندهی شوند، تا سه برابر فوق‌العاده شغل را دریافت خواهند کرد و حقوق آنها به ۴ میلیون تومان در ماه خواهد رسید.

وی بیان کرد:‌ یکی از درخواست‌‌های ما این است که در طرح رتبه‌بندی تمهیداتی فراهم شود که طی دوره‌های ضمن خدمت به عنوان امتیاز برای معلمان محسوب شود.

سید‌محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش نیز طی هفته جاری از پایان بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت:‌ در این طرح، فرهنگیان بر اساس تجربه، مدرک تحصیلی و تلاش در حوزه‌های علمی، پژوهشی و حرفه‌ای امتیازاتی را کسب می‌کنند و بر این اساس فوق‌العاده شغل آنها متناسب با امتیازات کسب شده افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم در روزهای باقیمانده سال ۹۳ طرح رتبه‌بندی معلمان برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شود و از مهر ۹۴ مرحله عملیاتی آن آغاز شود. افزایش حقوق ناشی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار تومانی که اعلام می‌شود، نیست بلکه فردی که موفق به کسب رتبه یک شود که شرایط آن نیز بسیار ساده است ۷۰ درصد فوق‌العاده شغل آن افزایش می‌یابد.

بطحایی ادامه داد: معلمان درخواست دارند که حقوق آنها همانند کارکنان سایر وزارتخانه‌ها شود و در قانون خدمات کشوری شرایط و ضوابطی وجود دارد که کارکنان آموزش و پرورش می‌توانند مانند کارکنان سایر وزارتخانه‌ها از آن استفاده کنند اما تفاوت میان کارکنان آموزش‌وپرورش با کارکنان دولت به دلیل این است که کارمندان سایر نهادها به دلیل برخی قوانین خاص از امتیازاتی بهره‌مند می‌شوند که منجر به افزایش دریافتی آنها می‌شود در حقیقت در دستگاه‌هایی که منابع آنها اجازه می‌دهد، خدمات رفاهی بیشتری ارائه می‌شود و کمک هزینه رفاهی بیشتری به کارکنان خود ارائه می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهرام

      واقعا خسته نباشید.
      بزک نمیر بهار میاد.....................

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطور معلمها یکباره از سایر کارمندان جدا شدند و باید هزار تا مدرک جور کنند و باید هر ساله 3 بار آزمون بدهند کدام شغل اینطوره؟ پزشکها مهندسان متخصصان شغل های حساس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • نادری

      خودتان هم نمی دانید چه می گویید !
      قبل رتبه بندی باید این چهار میلیون رو بدین ان هم قبل عید ان وقت شما باز وعده را شروع کردید ما رو چی فرض کردین ؟

    • معلم

      معلمی شور است .عشق است.هنر است. زمانی هم که معلم شدیم همه چیز را می دانستیم ., و شرایط را پذیرفتیم .خیلی از ما با رتبه های بالا ی کنکور تربیت معلم خواندیم . و پشیمان هم نیستیم .ولی شما هم منصف باشید. یک معلم با وضع معیشتی نا مطلوب و افکار به هم ریخته چطور می تواند اینده سازان مملکت را به اهداف اموزشی و تربیتی برساند.؟؟ خدا که می داند شما هم بدانید ما ذره ای از کلاس و دانش اموز کم نگذاشته و نمی گذاریم و تحت هر شرایطی نخواهیم گذاشت ولی کمی منصف باشید و از این عشق و شور و هنر معلمان سوء استفاده نکنید

    • خرد

      پشيمانم كه معلم شدم

    • علی

      حالا میبینیم که در عمل به 200 تومن میرسه.ما دیگه عادت کردیم به این وعده ها

    • معلم گرسنه

      معلمی یعنی یه مشت ادم گرسنه که نمیتونند در روز سه وعده غذا بخورند.
      پس لطفا چرت و پرت نگو

    • بدون نام

      بازهم وعده ی جدید.از مهرماه آینده عملیاتی میشود.وجدانا دیگه گول وعده‌های جدیدشون رو نخورید.بهانه ی جدید:دستگاههای دیگر منابعی دارند که آموزش و پرورش نداره!منبع اونا رو کره مریخ تامین میکنه منابع فرهنگیان رو اورانوس.

    • بدون نام

      معلمی یعنی درد.
      یعنی نون نخوردن.
      یعنی قسط و بدهکاری
      یعنی اعتیاد.
      یعنی لعنت به این شغل

    • محسن

      اینکه ما را جزء تغییر دهندگان سرنوشت خویش نمی دانید و به تحصن و خواسته های ما توجه نمی کنید، جای تاسف دارد، مطمئن باشید این حرکت اگر بی پاسخ بماند ، به اقیانوس تبدیل می شود، ما سرنوشت بچه ها را تعیین می کنیم ، پس ما نقش کلیدی هستیم ، ما را سبک نشمارید!!!

    • ناشناس

      افسوس .20 سال پیش چقدر خوشحال بودم معلم شدم .الان به شدت پشیمانم شب عیدی کارمند بانک کت وشلوار نو می پوشه من معلم باید به فکر قسط هایم باشم.وعده سر خرمن تا کی؟؟؟

    • معلم

      دوست من با مدرک سیکل نگهبانه شرکته از من با مدرک فوق لیسانس 500 هزار تومن بیشتر میگیره خودتون عمق فاجعه رو درک کنید.

    • نادر

      یعنی بعد از چندین سال که معلما از وضعیت حقوقی خود ناراضیند،بازم باید وقت صرف به ظاهر این مشکلات بشه؟تا حالا نمیدونستن وضعیت خرابه؟حالا که بودجه تصویب بشه منابع مالیشو از کجا تامین میکنن؟ما که هیچی سرمون نمیشه،شما توضیح بدین اقایون ریسسسسسسس

    • بدون نام

      رتبه بندی=تفرقه

    • بدون نام

      شرمنده خودم و خانواده ام هستم از اینکه شغل من معلمیه.

    • بدون نام

      چطور میشه استاد دانشگاه که باید تحقیق کنه و مقاله بده بدون اینا حقوقش اضافه میشه به معلم که میرسه باید محقق باشباشن.تازه استادا نصف ساعت تدریس معلما موظفشون هست.

    • رحیم

      مگر ما به شما دروغ یاد داده ایم که به ما دروغ میگویید همش وعده حالا هم میگویند مهر 94 ما این سری کوتاه نمی آییم به گوش باشید ...

    • علی

      لعنت به این شغل

    • معلم دلسوز

      من معلمی با سابقه 25 ساله در تمام عمر معلمی خود دغدغه معیشت و قسط و خجالت زن و بچه ام را داشته و دارم ولی پیش خدا رو سفیدم چرا که در کلاس پیش چشمان معصوم دانش آموزان کم نگذاشتم اما فردای قیامت یقه خیلی ها را خواهم گرفت که نه تنها به فکر ما نبو دند بلکه آموزش و پرورش آینده سازان این مملکت را فراموش کردند حالا هم که مثلا از خواب غفلت بیدار شدند به جای جبران مافات با این طرح مثلا رتبه بندی من در آوردی قصد تفرقه انداختن بین همکاران را دارند ما معلمها شاهدیم که بسیاری از این به اصطلاح پژوهشها و مدارک ضمن خدمت و ... فقط صرف جمع آوری امتیاز بوده و هیچ اثری در کار آموزسی نداشته و ندارد حال این ورق بازی ها شده ملا ک رتبه بندی !!

    • معلم

      اگر راست می گویند از اول سال 94 آنرا اعمال کنند . در غیر اینصورت معلوم می شود که باز هم ...

    • بدون نام

      اگراگر اگراگر

    • معلم بیچاره

      کاش با دوستم که پنج سال پیش به استرالیا رفت.میرفتم .اینجا که بود بدهکار .مستاجرو . بیکار ....حالا بعد پنج سال میگه یکی دو میلیارد ریال برات بفرستم .شریکی کاری دست و پا کن .حالا معلم بعد ۲۰سال.......داستان خودتون ادامه بدین....

    • بدون نام

      واقعا خجالت آور است ما فرهنگیان مگه جزیی از این جامعه نیستیم پس چرا نباید از درآمد جامعه سهم بیشتری داشته باشیم تا کی با سختی زندگی کنیم مسوولین به فکر فرهنگیان باشید

    • بدون نام

      واوقعااجای تاسف داره بعداز26سال تدریس این تصمیمات غیرکارشناسی شده برایی کسانی اعمال بشه که سرمایه انسانی یه کشوردستشونشونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج