اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۸۷۸۷۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چهره سال صنعت خودرو

آخرین برگ‌های تقویم سال ۹۳ در حال ورق خوردن است، سالی که برای خودروسازی ایران پر افت‌و‌خیز و البته خوش یمن بود و غول‌های جاده مخصوص توانستند با عبور از بحران تولید، دوباره در مسیر رشد تیراژ قرار گرفته و از روزهای تاریک شان در سال‌های ۹۱ و ۹۲ فاصله بگیرند.

روزنامه دنیای اقتصاد: آخرین برگ‌های تقویم سال ۹۳ در حال ورق خوردن است، سالی که برای خودروسازی ایران پر افت‌و‌خیز و البته خوش یمن بود و غول‌های جاده مخصوص توانستند با عبور از بحران تولید، دوباره در مسیر رشد تیراژ قرار گرفته و از روزهای تاریک شان در سال‌های ۹۱ و ۹۲ فاصله بگیرند.

حالا شاید برای خیلی‌ها محل پرسش باشد که مردان اثرگذار بر این سال پر افت‌و‌خیز چه کسانی بوده‌اند و در بین آنها، چهره سال خودروسازی ایران کیست. اگر ملاک انتخاب را عملکرد (چه مثبت و چه منفی) و همچنین اظهارنظرها و واکنش‌های مسوولان مرتبط با صنعت خودرو کشور در نظر بگیریم، (بنا بر نظر کارشناسان و فعالان خودروسازی)، می‌توان «محمد‌رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت»، «هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو»، «سعید مدنی مدیرعامل سایپا» و «رضا شیوا، رئیس شورای رقابت» را به‌عنوان چهار کاندیدای کسب عنوان «چهره سال خودروسازی ایران» طی سال ۹۳ معرفی کرد.

هر چند هر چهار چهره مذکور، به سهم خود در خودروسازی کشور طی سال ۹۳ اثرگذار بوده و اظهارنظرها و عملکردشان، به‌نوعی پایه گذار اتفاقات مثبت و منفی زیادی در دومین صنعت بزرگ ایران شده است، با این حال، بیشتر کارشناسان در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد»، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت را به‌عنوان چهره سال خودروسازی ایران معرفی کردند. به اعتقاد آنها، نعمت‌زاده به دلیل حضور مستمر در جلسات شورای سیاست‌گذاری خودرو، فراهم آوردن مقدمات شراکت و همکاری خودروسازان داخلی با خارجی‌ها، پیگیری چالش‌های صنعت خودرو از جمله قیمت‌گذاری دولتی و...، نقشی اساسی در احیای دوباره خودروسازان در سال ۹۳ و عبور آنها از بحران تولید داشته و از همین رو شایسته کسب عنوان «چهره سال خودروسازی ایران» است.

انتخاب نعمت‌زاده از سوی کارشناسان به‌عنوان چهره سال اثرگذار بر صنعت خودرو در حالی است که به نظر می‌رسد رئیس شورای رقابت نیز می‌توانست از جنبه‌ای دیگر به‌عنوان چهره سال خودروسازی کشور انتخاب شود، چه آنکه سال ۹۳ به‌نوعی پرحاشیه‌ترین دوران قیمت‌گذاری خودرو بود و شورای رقابت (مسوول قیمت‌گذاری خودروهای داخلی) در متن این حواشی قرار داشت. «تغییر رسمی قیمت خودروها در تابستان»، «مخالفت با قیمت مدنظر ایران خودرو برای دنا» و «درگیری‌های لفظی با خودروسازان کشور» از جمله اتفاقاتی به شمار می‌روند که رضا شیوا رئیس شورای رقابت را در مرکز توجهات زیادی قرار دادند.

همچنین از آنجاکه شیوا طی سال ۹۳ چندان روی خوشی به افزایش قیمت خودروهای داخلی نشان نداد، شاید از نظر افکار عمومی، وی چهره سال اثرگذار بر صنعت خودرو ایران باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج