adexo3
۱۹۰۹۵۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سهم ایران از درآمد گردشگری خارجی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته گردشگری در کشور، از هم گسیخته شد، گفت: گردشگری به جای داشتن یک متولی، چندین متولی در کشور دارد.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته گردشگری در کشور، از هم گسیخته شد، گفت: گردشگری به جای داشتن یک متولی، چندین متولی در کشور دارد.

مسعود سلطانی‌فر شامگاه سه‌شنبه در جلسه صمیمی با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری که در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید، فارغ از قیمت نفت، توجه به حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گردشگری ما به گونه‌ای است که جزو ۱۵ کشور دنیا قرار گرفته‌ایم، گفت: سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در یک نظرسنجی رتبه ایران رتبه ۱۱۲ از نظر شاخص رقابت‌پذیری سفر در سال ۲۰۱۱ معرفی کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه در سال ۲۰۱۲ رتبه ایران به ۱۲۰ و در ۲۰۱۳ به رتبه ۹۸ رسیده است، تصریح کرد: امیدواریم رتبه ما در سال ۲۰۱۲ به رتبه ۷۰ تا ۸۰ ارتقا یابد.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه از محل گردشگری خارجی در سال ۹۲ درآمد ۶ و نیم میلیارد دلاری داشتیم، ادامه داد: درآمد ما در این حوزه، نیم درصد کل کشورهای جهان بوده است.

وی با بیان اینکه سهم ما از ۱۲۵۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری خارجی دنیا باید سه درصد باشد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که بتوانیم مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری را رفع کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته گردشگری در کشور، از هم گسیخته شد، گفت: گردشگری به جای داشتن یک متولی، چندین متولی در کشور دارد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه باید نهادینه شود که گردشگری نه تنها سبب تخریب فرهنگی نیست بلکه توسعه فرهنگی را به همراه دارد، افزود: از موثرترین راه‌های صدور انقلاب، جذب گردشگر خارجی است.

*قوانین و مقررات حوزه گردشگری تسهیل می‌شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه ورود قطار گردشگران خارجی، توریست‌های متمول را وارد کشور کرد، ادامه داد: متقاضیان زیادی در این زمینه داشتیم که با دو قطار، چهار تور اروپایی وارد کشور شدند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.

وی با بیان اینکه از مصاحبه این افراد در بازگشت به کشورهای خودشان، کتاب تهیه کردیم، تصریح کرد: وقتی یک گردشگر اروپایی به ایران سفر می‌کند با واقعیت‌ها مواجه می‌شود و ۹۹ درصد از گردشگرانی که به کشور آمدند از این سفر راضی بودند.

سلطانی‌فر با اشاره اینکه گردشگری را باید همگانی کنیم، افزود: تفاهم‌نامه‌ای مبادله می‌کنیم تا مشکلات قوانین و مقررات حوزه گردشگری تسهیل شود.

*مذاکره برای ورود هواپیمای جت

وی با بیان اینکه دولت یازدهم بنا دارد مشکلات حوزه گردشگری رفع شود، ادامه داد: ۲۳۰ فروند هواپیمای مسافری داریم که ۹۰ فروند زمین‌گیر است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه فرودگاه ساری باید روزانه پروازهای زیادی داشته باشد، تصریح کرد: چند ایرلاین خوب تشکیل شده و مذاکره کردند تا هواپیمای جت وارد کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم هستیم مذاکرات منتج به احقاق حقوق جمهوری اسلامی شود، افزود: محدودیت‌ها برطرف شود و بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نیازمند گسترش آموزش کارکنان مراکز اقامتی هستیم، اظهار کرد: عزم و اراده جدی و گسترده اگر روی این موضوع متمرکز شود چند سال طول می‌کشد تا نیروی انسانی مورد نیاز این حوزه را آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه در یک هتل باید حداقل ۱۷ تخصص داشته باشیم تا یک هتل مدیریت شود، ادامه داد: هتل‌های با گریدهای بیشتر، تا ۳۸ مورد تخصص لازم دارند.

*سفر برای گردشگران خارجی در ایران ارزان است

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه معجزه اقتصادی صورت گرفته که تورم بیش از ۴۰ درصدی را به ۱۵ درصد کاهش دادیم، گفت: به خاطر سقوط ارزش پول ملی، سفر برای گردشگران خارجی در ایران ارزان بود.

وی با بیان اینکه امسال دولت بنا دارد با اتخاذ تدابیر لازم، سود تسهیلات را کاهش دهد، ادامه داد: در این زمینه سود سپرده‌ها هم باید کاهش یابد.

سلطانی‌فر با اشاره به برداشت‌ها و برخوردهای منطقه‌ای و خاص، تصریح کرد: بنا داریم این مشکلات را رفع کنیم و از قوانین یکپارچه استفاده شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه اگر مشکلات ریشه‌یابی نشود بخش گردشگری نمی‌تواند بهبود یابد، گفت: رهبری در برنامه ششم یک ردیف مهم برای گردشگری کشور معین کردند که برای ما بسیار مطلوب است و می‌تواند به ما در مسیر رفع مشکلات کمک کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج