اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۵۶۴۹
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

ماجرای رسم تلخ سگ کشی در ایران

بررسی فیلم کوتاهی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده و صحنه کشتار سگ های ولگرد با تزریق آمپول را به نماش گذاشته است.

ماجرای رسم تلخ سگ کشی در ایران





روزنامه هفت صبح: بررسی فیلم کوتاهی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده و صحنه کشتار سگ های ولگرد با تزریق آمپول را به نماش گذاشته است.

این رسم تلخ حیوان کشی است. سگ کُشی! رسمی که معلوم نیست از کجا پیدا شده و چرا اینقدر اصرار داریم آن را به هر طریق ممکن اجرا کنیم؟ از کی اینقدر بی رحم شدیم؟ در عرض یک ما، چهارمین پلنگ رو به انقراض را می کشیم و بر سر جنازه اش فاتحانه می خندیم و عکس می گیریم، با چوب بر سر توله خرس ها می زنیم و زجرکش شان می کنیم، گوزن زرد کمیاب را در قفسش بی دلیل نشانه می رویم و حالا نوبت سگ هاست که زجرکش شوند. به چه جرمی؟

ولگردبودن. فارغ از درستی یا نادرستی کشتار سگ های ولگرد مشکوک به بیماری هاری، آیا نباید نظارتی روی نحوه معدوم کردن آنها صورت بگیرد؟ ما برای حفظ امنیت خود مجاز به استفاده از هر روشی برعلیه حیوانات بی گناه هستیم؟

هرچند بعضی از مسئولان شهر شیراز تکذیب می کنند که این حادثه در شهر آنها اتفاق افتاده، اما نکته جالب اینجاست که این حرکت در هر کجای کشورمان رقم خورده باشد گواهی است بر اینکه توجه به حقوق حیوانات در کشورمان رو به فراموشی است.

در سال های اخیر، فشار مخاطبان شبکه های اجتماعی و بولدشدن خبرها در کاهش حیوان آزاری ها بی تاثیر نبوده تا جایی که شهرداری شیراز در مورد حادثه اخیر مجبور به پاسخگویی شده که چرا چنین بلایی بر سر سگ های شیراز آمده است. البته مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز دخالت این سازمان در این کشتار بی رحمانه را تکذیب کرده و می گوید این سازمان در حال پیگیری ماجراست.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز، فیلم ساختگی است!

روح الله خوشبخت، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز نیز در گفت و گو با خبرگزاری فارس، ضمن ساختگی خواندن این کلیپ، تاکید می کند: «شهرک های صنعتی به هیچ وجه نظارت شهرداری و یا سازمان پسماند نیستند و هر شهرک به طور مجزا توسط مدیر مربوطه اداره می شود.» اما این در حالی است که جعفر امیدی، مسئول دفتر شهردار شیراز ضمن اشاره به تماس های مکرر هموطنان معترض به این اقدام می گوید: «شهرک صنعتی شیراز تحت نظارت شهرداری شیراز بوده و این کشتار بی رحمانه توسط شهرداری شیراز در حال پیگیری است.»

دستورالعمل برخورد با سگ های ولگرد

علی تیموری، مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گویی، در مورد فیلم منتشرشده در ارتباط با کشتن سگ های ولگرد با تزریق اسید گفت: «مسلما این شیوه، شیوه مناسبی برای از بین بردن سگ های ولگرد نیست.

البته باید توجه کرد که مسائل مربوط به سگ های ولگرد در حوزه علمکرد شهرداری و مراکز دامپزشکی قرار دارد.» او با اشاره به اینکه اقدامات در حوزه سگ های ولگرد مربوط به حوزه مدیریت شهری و اداره دامپزشکی در هر شهر می شود؛ ادامه داد: «دفتر حایت وحش سازمان حفاظت محیط زیست دستورالعملی را با چارچوب های مشخص در مورد سگ های ولگرد تدوین و به استان ها ابلاغ کرده است تا براساس این دستورالعمل با همکاری شهرداری و مراکز بهداشت در راستای این مسئله اقدام کند.» مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با چارچوب دستورالعمل برخورد با سگ های ولگرد توضیح داد: «این مصوبه به گونه ای تهیه شده که بر جمع آوری سگ های ولگرد نسبت به از بین بردن آنها تاکید بیشتری دارد.»

تیموری در پاسخ به اینکه آیا شهرداری ها در اجرایی شدن این دستورالعمل همکاری لازم را با سازمان حفاظت محیط زیست داشته اند یا خیر؛ افزود: «شهرداری ها در تمامی استان ها در این زمینه همکاری خوبی با ما داشته اند و تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه اقدامی بدون هماهنگی از سوی شهرداری صورت گرفته؛ به دست ما نرسیده است.»

آنچه در فیلم اتفاق می افتد

این ویدئوی سه دقیقه ای نشان می دهد، بیش از 10 قلاده سگ کشته شده اند که در میان آنها دو توله سگ هم دیده می شوند. محل حادثه منطقه ای خشک و بیابانی در خارج از شهر است و چهار مرد که ماسک روی بینی و دهان خود قرار داده اند، همراه دو وانت پیکان دیده می شوند. یکی از مردها که وظیفه تزریق آمپول را بر عهده دارد، به بقیه اعضای گروه دستور می ردهد تا جنازه سگ ها را جا به جا کنند. از طرز صحبتش مشخص است که می دادند برای از پای درآوردن حیوان چند نوبت تزریق کافی است.

سگی که مقابل دوربین می میرد، کمی پس از عمل تزریق، درد شدید را تحمل می کند و صدای دلخراشی از او شنیده می شود. در پایان ویدئو یک توله سگ کوچک درد سوزن سرنگ و ماده ای را که وارد بدنش می شود تحمل می کند. منتشر کننده فیلم با اشاره به اینکه حادثه در تاریخ یکشنبه 23 فروردین ماه 1394 در شیراز رخ داده در توضیحات همراه آن تاکیده کرده: «افرادی که هویت آنها مشخص است و از پرورش دهندگان سگ در استان فارس هستند، این جانوران بی سرپرست را با تزریق آمپول اسید کشتند. مطنقه شهرک صنعتی شیراز محل حادثه بوده و مجریان این کشتار از کارفرمایی که به نام آن اشاره ای نشده، بابت کشتن هر قلاده سگ مبلغ 150 هزار ریال دستمزد دریافت کرده اند.»

فارغ از درستی یا نادرستی کشتار سگ های ولگرد مشکوک به بیماری هاری، آیا نباید نظارتی روی نحوه معدوم کردن آنها صورت بگیرد؟ آیا ما برای حفظ امنیت خود مجاز به استفاده از هر روشی بر علیه حیوانات بی گناه هستیم؟

هرچند بعضی از مسئولان شهر شیراز تکذیب می کنند که این حادثه در شهر آنها اتفاق افتاده، اما نکته اینجاست که این حرکت در هر کجای کشورمان رقم خورده باشد گواهی است بر اینکه توجه به حقوق حیوانات در کشورمان رو به فراموشی است. زنده گیری سگ ها نه فقط به فراموشی سپرده شده بلکه پیمانکاران برای جمع آوری سگ های ولگرد روش منسوخ شده استفاده از سلاح جنگی و ساچمه زنی را نیز کنار گذاشته و به تزریق اسید روی آورده اند.

مخاطبان شبکه های اجتماعی چه می گویند؟

- اینها به ظاهر انسان هستند کسی که به خاطر پول چنین کاری را انجام بده از کفتارها هم بدتر و پست تره اگه سگ ها زیاد هستند باید از بین برند چرا باید زجرکش بشن چرا با یک گلوله خلاصشون نکردن هرچند برای اون کار هم باید شرایطی باشد یعنی اول اینکه سگ مزاحم باشد دوم باردار نباشد سوم توله کوچک نداشته باشد هرچند این گرگ صفت ها به توله سگ ها نیز رحم نکردن از عاقبت کار باید به خدا پناه برد. زلزله بم را فراموش کرده اید توبه کنید.

- فرق اینها با داعش چیه دقیقا؟

- خیلی وحشتناک بود فیلمش. اگه این سگ ها باید کشته بشن باید طوری کشته شوند که حیوان زجرکش نشه درسته سگ ولگرد هستند ولی بالاخره حیوان خداست گناه داره باید طوری کشته شوند که حیوان راحت بمیره زجرکش نشه.

- خودمون گیر این جور آدم ها نیفتیم صلوات.

- احترام به خداوند تنها در نماز خواندن و ادعای دین و مذهب کردن نیست. الفبای اخلاق که نباشد کار از بنیان خراب است و الفبای اخلاق رفتار دوستانه داشتن با مخلوقات خداست. وای به حال کسانی که از این راه نان می خورند.

- واقعا آدم نمی تونه حتی فیلمو تا آخر ببینه. خیلی آدم باید سنگدل باشه یه موجودی رو که خدا بهش جون شیرین داده به این تلخی و با زجر ازش بگیره.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اولا این اتفاق درست نبوده دوما یک نفر میاد هی دفاع میکنه از حقوق حیوانات فکر نمی کنه همین سگهای ولگرد چه بلای سر امنیت و آسایش مردم اوردن بچه ها جرات ندارن از خانه برن بیرون .بزرگتر ها از حجوم گله ای این سگ ها در امان نیستند .بگزار یکدونه ازاین سگها به زن و بچه ات حمله کنه بهد ببینیم بازم دم از حقوق حیوانات می زنی. شهرو ولش کردن که پر شده از سگهای ولگرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما اگه از سگ که یه موجود کاملا بی آزار و دوست داشتنی هست میترسی بهتره خودت رو معالجه کنی و به یک روانپزشک مراجعه کنی چون فوبیا داری بعدشم مگه ما خدا هستیم که برای بقیه موجودات تصمیم بگیریم وحق حیات وزندگی رو ازشون بگیریم میازار موری که دانه کش است که جان دارد و جان شیرین خوش است

    • سیاوش

      کتاب سگ ولگرد نوشته صادق هدایت رو بخوانید ، توی اینترنت هم هست . سگی که فکر می کرد به او از روی لطف غذا می دهند و بعد می فهمد که غذا سمی بوده ، حتما اینها هم فکر می کردند که اینها برای واکسینه کردنشون اومدن!

    • reza

      سگ بی دلیل حمله نمیکنه حتما خودت یه کاری کردی که بهت حمله کرده یه نفر با خودت اینجوری رفتار کنه باز هم همین حرفو میزنی

    • بهزاد

      متاسفم برای این وحشی ها

    • امین

      خدا به همه ادم بد ها لعنت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج