adexo3
۱۹۸۹۰
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

مقررات جدید برای ‌مهریه‌های بالای ۱۱۰ سکه

هرگاه مهریه تا سقف ۱۱۰ سکه بهار آزادی طرح جدید باشد، وصول آن مشمول ماده ۲ قانون محکومیت‌های مالی شود و چنانچه بالاتر از آن شود، شرط تمکن زوج موردنظر خواهد بود.

فارس: نمایندگان مجلس مقررات جدیدی برای مهریه‌های بالای ۱۱۰ سکه تعیین کردند.

نیره اخوان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه) در جریان بررسی لایحه حمایت از خانواده پیشنهادی را در مورد مهریه مطرح کرد که بر اساس آن مهریه تا سقف ۱۱۰ سکه بهار آزادی طرح جدید مشمول ماده ۲ قانون محکومیت‌های مالی می‌شود و چنانچه مهریه بالاتر از آن باشد، شرط تمکن زوج موردنظر خواهد بود.

اخوان در پیشنهاد خود گفت:‌ خیلی‌ها به خاطر مهریه‌های سنگین و عدم توانایی پرداخت آن در زندان هستند.

وی با بیان اینکه باید مهریه متعارف باشد، افزود: از آنجایی که مهریه باید با توافق طرفین باشد، نمی‌توانیم برای آن حد بگذاریم و از آنجایی که این بحث ۳ سال است که از سوی ما دنبال می‌شود، پیشنهادی را در این رابطه ارائه دادیم تا برای مهریه سقف گذاشته شود.

نماینده اصفهان ادامه داد:‌ دولت باید در این رابطه اقدامات لازم را به عمل آورد و البته اینکه می‌گویند مهریه را کی داده و کی گرفته درست نیست، چراکه هم می‌دهند و هم می‌گیرند.

اخوان اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم که هرگاه مهریه تا سقف ۱۱۰ سکه بهار آزادی طرح جدید باشد، وصول آن مشمول ماده ۲ قانون محکومیت‌های مالی شود و چنانچه بالاتر از آن شود، شرط تمکن زوج موردنظر خواهد بود.

اخوان ضمن تاکید بر فرهنگسازی برای تعیین مهریه افزود: ارقام نجومی در مورد مهریه مشکلاتی را ایجاد کرده که باید به آن توجه کنیم.

بر اساس ماده ۲ قانون محکومیت‌‌های مالی کسانی که برای پرداخت ۱۱۰ سکه اقدام نکنند، راهی زندان می‌شوند؛ بر این اساس و با توجه به پیشنهاد اخوان افرادی که مهریه آنها تا سقف ۱۱۰ سکه تعیین شود، در صورت عدم توانایی پرداخت به زندان می‌روند ولی افرادی که مهریه آنها بالای ۱۱۰ سکه باشد، با توجه به تمکن مالی در خصوص آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

بعد از پیشنهاد اخوان حیدری طی سخنانی با این پیشنهاد مخالفت و بعد از آن هم اقبال محمدی بعنوان موافق صحبت کرد. همچنین نماینده دولت و نماینده کمیسیون نیز با پیشنهاد اخوان موافقت کردند.

در نهایت وکلای ملت با ۱۱۰ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۲۵ رای ممتنع موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohsen

      ایول به مجلس

    • shakib

      پسرا بد بختی داره میاد

    • ناشناس

      واقعا كه. خيال آقايونو راحت كردين

      پاسخ ها

      • احسان

        آره واقعا!!
        همون 110 تا سکه رو تا حالا حساب کردی چقد میشه؟اونوقت این حرف رو نمیزدی

    • حبیب

      برای اینکه شما مشمول مجازات زندان نشی خود به خود باید بالای 110 تارو بزنی
      انگار که خواستن مانع پایین امدن مهریه از 110 سکه بشن!!!
      باید شعوراجتماعی ارتقاء پیدا کنه تا طرف زیر بار همچین تعهدی نره.الان من چند تا از دوستم رو دیدم که مهریه رو عندالاستتاعه قرار دادن.
      واقعیتشم همینه
      از عقلی که خدا بتون داده استفاده کنید گول ادم دو پارو نخورین تعهد ندین

    • محمدعلی

      میگویند در اسلام میزان مهریه تا سقف 19 مثقال طلا تعیین شده است پس چرا 110 سکه و بالاتر در مجلس قانونی و تصویب میشود؟بهتر نیست متناسب با دستورات اسلام ومتوسط جامعه سقفی رابرای مهریه تعیین و تصویب و جامعه را ملزم باجرای آن نمائید؟

    • شیدا حسنی

      مهریه در زمان عقد یا عندالمطالبه دریافت شود و یا عندالاستطاعه باشد . برای مابقی نگرانیهای طرفین نیز قوانین سخت و محکم مانند مهریه تعیین گردد.

    • ahad_ns

      با سلام و درود
      من از خانم نیره اخوان کمال تشکر را دارم و واقعاً طرح مفید و منطقی است. کاش این 110 سکه هم تقلیل یابد و به حدود 50 سکه بیاید و در همان سند ازدواج هم به وضوح درج شود

      باز هم از این طرح خوب و رای مثبت نمایندگان به آن ممنونم

    • niloufar

      seke chie inghadrr badam miyad.man k hich vaght mahrie seke nemigiram

      پاسخ ها

      • ppeymanqq

        pas chi doost dari ?
        chi migiri ?
        mishe ye kam bishtar tozih bedi?

    • رضا

      مبارک همه ... !!

    • بهار

      اگه زنی زندگیشو دوست داشته باشه نمیاد به خاطر گرفتن مهریه زندگیشو خراب کنه و شوهرشو بندازه زندون و اونی که این کارو بکنه زندگیشو دوست نداره و یا آدم مشکل داریه، ولی اگه شوهرش بهش خیانت کنه و یا بخواهد طلاقش بده زن بیچاره دستش جایی بند نیست با حداقل یه مهریه مناسب بقیه زندگیشو باید بگذرونه، مردی که موافق مهریه پایینه خسیسه چون مهریه یه هدیست و یا شاید فکرهای بدی تو سرش باشه وگرنه اگه زنی 100 هزارتا هم مهر داشته باشه و شوهرشو دوست داشته باشه مریضه که بخواهد با اجرا گذاشتن مهرش حتی یه دونشو هم بگیره . بهتره با آدم مناسب ازدواج کنین تا نگران مهر نباشید.

    • علي

      اين زنهاي مظلوم واسه رهايي از ظلم شوهراشون وسيله ي دفاعي بجز مهريه كه ندارن.نميدونم حالا واسه زنهاي مظلومم فكري كردين.هروقت ميشنوم زني مهريشو گذاشته اجرا دلم واسه زن ميسوزه.ببين شوهرش چه بلايي سرش اورده كه مجبور شده مهريشو واسه حل مشكلش بزاره اجرا.زنهاي ما وقتي مهريشونو ميزارن اجرا هدفشون مهريه نيست بلكه ميبينن داره زندگيشون از بين ميره ومرد مدام ازارش ميده برا حل مشكل مهريشو ميزاره اجرا.زن مظلوم واسه حل مشكلاتش به هر دري ميزني كمك از افراد بزگ خانواده _صبر وتحمل.ودر اخر هم پناه مياره به اجرا گذاشتن مهريه تا شايد مهريه بهونه اي بشه ودادگاه به درست شدن زندگيشون كمك كنه وقتي ميره دادگاه باچيزي كه مواجه ميشه فقط متهم شدنه وچقدر احساس تنهايي ميكنه تاحالا چنين زنهايي رو از نزديك ديدين.زنهاي ما افسرده ميشن وبچه هايي كه خونه ي افسرده رو دوست ندارن خونه اي كه توش نشاط نيست مادري كه نشاط وشادابي نداره همه اينا باعث ميشن بچه هاي ما برن به سمت اعتياد چي جاي خانوادرو براشون پر ميكنه؟به اميد سربلندي وموفقيت كشور عزيزم ايران

    • مبین

      حالا نظر من رو بخونید:به دختر خانم ها میگم سعی کنید همون اول یک خونه از طرفتون بگیرید.این خانم اخوان که اصفهانی هستند لازمه بدونید توی اصفهان تمام دخترها همین کارا رو میکنند یعنی اولش یه خونه به اسمشون میخوره بعد عقد میکنند+طلا و پول رایج و چیزهای دیگه.پس بهتره مثل اصفهانیها اول امنیت فکری ایجاد کنید بعد برید سر زندگیتون.

    • شمس

      اگر مردی نخواهد مهریه را بدهد چه عند المطالبه باشد چه عند الستطاعه نمی دهد و کار را به جایی می رساند که می گوید مهرم حلال جونم آزاد و زنی هم که نخواهد زندگی کند چه مهریه کم باشد چه زیاد فرقی نمی کند ما هر دو مورد را دیده ام پس بهتره دستورات اسلام را ملاک قرار بدهیم و سعی کنیم برای محکم شدن روابط زناشویی اخلاق ملاک باشد نه مهریه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج