۲۰۰۵۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دلار روزهای پر تب و تاب ارز مسافرتی

سهمیه جدید ارز مسافرتی : ۴۰۰ تا ۱۵۰۰دلار!

یک ماهی است که تب و تاب سفرهای نوروزی شروع شده و آژانس های مسافرتی آگهی های خود را برای فروش و رزرو تورهای داخلی و خارجی منتشر می کنند اما نوسانات بازار ارز در ماه های اخیر، مسافران و آژانس داران را برای سفرهای نوروزی حسابی نگران کرده بود.

سهمیه جدید ارز مسافرتی : 400 تا 1500دلار!

هفت صبح : یک ماهی است که تب و تاب سفرهای نوروزی شروع شده و آژانس های مسافرتی آگهی های خود را برای فروش و رزرو تورهای داخلی و خارجی منتشر می کنند اما نوسانات بازار ارز در ماه های اخیر، مسافران و آژانس داران را برای سفرهای نوروزی حسابی نگران کرده بود.

مسافران در ماه گذشته با کاهش عرصه ارز مسافرتی از سوی بانک مرکزی مواجه شده بودند و در این مدت شایعات زیادی درباره نحوه عرضه ارز مسافرتی به مسافران و دانشجویان خارج از کشور وجود داشت اما بعد از مدتی سکوت مسوولان در این مورد، دیروز بانک مرکزی نسبت به شایعات واکنش نشان داد و جزئیات کامل اطلاعات ارزی را که مسافران خارج از کشور باید بدانند، منتشر کرد.

سهمیه جدید ارز مسافرتی : 400 تا 1500دلار!

در واقع، روابط عمومی بانک مرکزی به منظور پاسخگویی به سوالات آن دسته از افرادی که عازم سفر خارج از کشور هستند و در راستای رفع ابهامات موجود در زمینه میزان و نحوه فروش ارز مسافرتی، دستورالعمل های مربوط را اعلام کرده است.

میزان ارز مسافرتی باتوجه به مقصد و نحوه سفر

سفرهای هوایی

۱ - به مقصد کشورهای ترکیه، ترکمنستان، کویت، قطر، بحرین و عمان به میزان هزار دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک بار در سال.

۲ - به مقصد کشورهای آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان و امارات متحده عربی به میزان ۴۰۰ دلار یا معادل آن به سیار ارزها و یک بار در سال.

۳ - به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان «عمره مفرده» به میزان ۴۰۰ دلار یا معادل آن به سایر ارزها و دو نوبت در سال.

۴ - به مقصد سایر کشورها به میزان ۱۵۰۰ دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک بار در سال.

سفرهای زمینی، ریلی و دریایی

۱ - به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان «عمره مفرده» به میزان ۴۰۰ دلار یا معادل آن به سایر ارزها و دو نوبت در سال.

۲ - به مقصد سایر کشورها به میزان ۴۰۰ دلار یا معادل آن به سایر ارزها و یک بار در سال.

مسافران می توانند علاوه بر استفاده از ارز اختصاصی بابت سفرهای «هوایی»، «زمینی» و «ریلی و دریایی» به سایر کشورها به شرح فوق مجموعا دو نوبت در سال از ارز مسافرتی مربوط به کشورهای عراق، سوریه و عربستان استفاده کنند. از طرف دیگر، مسافرانی که از دو نوبت ارز مسافرتی به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان بهره مند شده اند نیز می توانند از ارز مربوط به سایر کشورها هم استفاده کنند.

نحوه خرید ارز چگونه است؟

در مورد سفرهای هوایی کلیه مسافران می توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک های ملی ایران، ملت و سامان در سطح شهر با ارائه مدارک مربوط، ارز مسافرتی خود را درخواست و سند حسابداری یا رسید آن را دریافت نمایند. تحویل ارز با ارائه رسید مذکور پس از گیت خروجی فرودگاه امکان پذیر است. همچنین خرید ارز برای سفرهای زمینی، ریلی و دریایی در حال حاضر طبق روال گذشته انجام می شود.

برای خرید ارز چه نکاتی را باید بدانیم؟

۱ - فروش ارز مسافرتی به مسافرین با سن قانونی کمتر از دو سال امکان پذیر نبوده و برای سنین ۲ تا ۱۲ سال به میزان ۵۰ درصد مبالغ مورد اشاره فوق خواهد بود.

۲ - فروش ارز مسافرتی به نرخ رسمی صورت می گیرد.

۳ - در ترتیبات فروش ارز مسافرتی منظور از سال، سال شمسی تقویمی است. بر این اساس مسافرانی که در هر مقطع زمانی از سال ۱۳۹۰ از ارز مسافرتی خود استفاده نموده اند از ابتدای سال ۱۳۹۱ می توانند از ارز مسافرتی جدید خود بهره مند شوند.

۴ - خرید ارز مسافرتی توسط مسافرانی که با گذرنامه ایرانی سفر می کنند، در صورتی که کشور مقصد آنها کشور محل اقامت آنها نیز باشد، بدون نیاز به ویزا امکان پذیر است.

تامین ارز دانشجویان توسط بانک سامان

دیروز، بانک سامان درمورد پرداخت ارز به دانشجویان اطلاعیه جدیدی منتشر کرده است. طبق این اطلاعیه، دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور از این پس می توانند ارز موردنیاز خود را با نرخ رسمی و مطابق با مقررات ارزی بانک مرکزی از تمام شعب بانک سامان در سراسر کشور دریافت کنند. به گفته روابط عمومی بانک سامان، تمام دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور با ارائه مدارک مربوط، شامل گواهی اشتغال به تحصیل تایید شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صورتحساب دانشگاه که اصالت آن مورد تایید کنسولگری ایران در کشور محل تحصیلی قرار گرفته باشد و رعایت مجموعه مقررات ارزی می توانند با مراجعه به تمام شعب بانک سامان در سراسر کشور، ارز دانشجویی خود را به صورت نقدی دریافت کنند. براساس مقررات بانک مرکزی، میزان ارز قابل پرداخت به دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور جهت شریه، سالانه حداکثر ۱۵ هزار دلار آمریکا و بابت هزینه اقامت ماهانه معادل یک هزار دلار آمریکاست.

به گفته روابط عمومی بانک سامان، دانشجویان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تامین ارز دانشجویی و سایر خدمات و محصولات بانک سامان، با مرکز سامان ارتباط به شماره ۶۴۲۲-۰۲۱ تماس حاصل و یا به شعب بانک سامان در سراسر کشور مراجعه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج