adexo3
۲۱۰۸۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

دروغ سیزده، خبرگزاری مهر را فریب داد!

دکتر رحمت الله فتاحی ، رئیس سابق انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد خبر تغییر نام رشته کتابداری به " مهندسی ناوبری اطلاعات " را تکذیب کرد.

افکار نیوز: دکتر رحمت الله فتاحی ، رئیس سابق انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد خبر تغییر نام رشته کتابداری به " مهندسی ناوبری اطلاعات " را تکذیب کرد.

وی در ادامه گفت: این خبر ابتدا در پایگاه خبری کتابداری به عنوان دروغ سیزده منتشر شد که البته از محتوای خبر کاملا مشخص بود که دروغ سیزده است و محتوای آن جنبه مزاح و لطیفه گونه داشت و این خبر بیشتر برای ایجاد هیجان بین اعضای رشته کتابداری منتشر شد.

پس از انتشار خبر بدون ذکر منبع آن توسط خبرگزاری مهر ، بقیه سایتهای خبری بدون تشخیص محتوای طنز گونه این خبر اقدام به انتشار این خبر کردند که حتی بازتاب این خبر به رادیو ، برخی روزنامه ها و هیات علمی سایر رشته ها هم کشیده شد.

دروغ سیزده، خبرگزاری مهر را فریب داد!

دکتر فتاحی افزود: فرایند تغییر نام رشته کتابداری، بسیار طولانی و زمانبر می باشد و بایستی عقلانی و منطقی تصمیم گیری شود.

رئیس سابق انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ، خاطر نشان کرد حوزه کتابداری و اطلاع رسانی وزارت علوم، تغییر نام رشته را که در جلسه ۱۶-۱۲-۹۰ مطرح شد درتصمیم کار خود قرار داد و در حال بررسی می باشد و در این جلسه فراهم کردن مقدمات به بنده محول شد و قرار شد نتیجه نهایی تغییر نام رشته، از طریق جناب آقای دکتر مهراد، رئیس حوزه کتابداری وزارت علوم به اطلاع همگان برسد.

دکتر فتاحی ادامه داد: بر اساس پژوهش های انجام شده و همچنین بحث های انجام شده در کمیته برنامه ریزی وطی نظرسنجی ای که از اندیشمندان و صاحب نظران این حوزه در آینده به عمل خواهد آمد امیدواریم به نتیجه مشخص تری برسیم و اعلام عمومی کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به نظر شخصی خود در خصوص نام دورغین رشته کتابداری یعنی " مهندسی ناوبری اطلاعات " به خبرنگار افکار نیوز گفت: من با دوکلمه اول این نام مخالفم چون ما نه مهندس و نه ناوبر هستیم.

نام کتابداری یک حرفه می باشد که باید جامعیت داشته باشد و زیرمجموعه های خود را تحت پوشش قرار دهد و اقشار جامعه با شنیدن نام جدید رشته متوجه جامعیت و کارکرد این رشته شوند .

گفتنی است خبر گزاری مهر خبر فوق را از سایت خود حذف کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر اسدی ابیانه

      مهر دفعه اولش نیست که سوتی می دهد. ولی به روی مبارک نمی آورد. من نمی دونم داستان چی بوده ولی اگر دستش رو شده خیلی خوشحالم
      آبروی حرفه خبرنگاری در کشور را برده است
      من به عنوان یک دانشجوی ارتباطات به این خبرگزاری اعتراض دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج