اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۱۸۲۴۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پس از پالم نوبت به «پومیس» رسید!

مدیر کل فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از غیرمجاز بودن مصرف روغن " پومیس " خبر داد.

تابناک: مدیر کل فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از غیرمجاز بودن مصرف روغن " پومیس " خبر داد.

هدایت حسینی در خصوص روغن غیر مجاز " پومیس " عنوان کرد: یکی از بدترین نوع روغن‌ها در فرایند تهیه روغن زیتون، روغن استخراج شده از تفاله زیتون است و طرز تهیه آن نیز بدین صورت است که باقی مانده حاصل از تفاله زیتون که هنوز دارای مقداری روغن است، را با هگزان فراوان و حرارت زیاد استخراج می‌کنند و تحت عنوان روغن حاصل از تفاله زیتون یا پومیس (pomace) بفروش می‌رسانند.

وی همچنین با اشاره به اسامی سانسا (Sansa ) به زبان ایتالیایی و یا اروخ (Oruj ) به زبان اسپانیایی به عنوان دیگر نام‌های این روغن‌ها اظهار داشت: خرید و فروش این محصول تحت هر نامی ممنوع است و بازرسان سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌ها موظف به جمع آوری این فراورده غیر مجاز از سطح عرضه هستند.

حسینی با بیان اینکه از نظر ضوابط سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد این روغن غیر قابل مصرف خوراکی است و به طور عمومی از مبادی غیر مجاز وارد کشور می‌شود، افزود: مصرف کنندگان باید نسبت به مضرات استفاده از این فراورده آگاه باشند و در هر بسته بندی که به یکی از نام‌های مذکور برخوردند از خرید آن اجتناب کنند و موضوع را به نزدیکترین معاونت غذا و دارو دانشگاه‌های سراسر کشور یا سامانه ۱۴۹۰ اطلاع دهند.

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در انتها توصیه کرد: مردم در هنگام خرید روغن به اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی اعم از تاریخ تولید، انقضا، نام و مشخصات شرکت واردکننده، شماره پروانه بهداشتی و نام کشور تولید کننده دقت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      ضمن تشکر از اطلاع رسانی به نظر میرسدبروز این قبیل مسائل ناشی از ضعف مدیریتی و عدم قاطعیت در عملکردهاباشد

    • امير

      بالاخره كه هممون يه روز مي ميريم حالا چه فرقي ميكنه كه روغن پالم باشه يا پوميس يا واكس ميوه و تصادف با پرايد و سوقوط هواپيما؟؟؟
      آلودگي هوا رو هم يادم رفت بگم!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج