۲۲۱۸۹
۵ نظر
۵۰۲۱
۵ نظر
۵۰۲۱
پ

قتل دختر بوكانی مبهم تر شد!

حين بررسي‌هاي پليس معلوم شد، دختر مفقودي سابقه فرار از خانه و مصرف موادمخدر را دارد كه اين امر بر جدي‌تر شدن تجسس‌ها منجر شد.

شرق: تحقيقات پليسي درباره قتل دختر دانش‌آموز بوكاني هنوز به نتيجه قطعي نرسيده و كارآگاهان جنايي در حال بازجويي از پنج مظنوني هستند كه در اين ارتباط دستگير كرده‌اند.

اين در حالي است كه رييس پليس آگاهي آذربايجان غربي مقتول را دختري فراري معرفي كرده اما نماينده بوكان در مجلس اين موضوع را قبول ندارد.

سميه كه دختري ۱۷ساله است روز ۱۶فروردين به طرز مرموزي ناپديد شد و همان‌زمان پدر او موضوع را به پليس گزارش داد اما كارآگاهان نتوانستند ردي از اين دختر پيدا كنند تا اينكه روز ۲۱فروردين جنازه اين دختر كنار رودخانه‌اي كه از ميان شهر بوكان مي‌گذرد، كشف شد. پس از آن خبر در شهر پيچيد و مردم بوكان روز جمعه گذشته به نشانه اعتراض مقابل فرمانداري اين شهر تجمع كردند.

در حالي‌كه هنوز تحقيقات پيرامون اين پرونده كامل نشده است برخي مسوولان ديروز انگشت اتهام را به سوي خود مقتول نشانه گرفتند و سرهنگ رسول النقي‌پور - رييس پليس آگاهي آذربايجان‌غربي -گفت: «حين بررسي‌هاي پليس معلوم شد، دختر مفقودي سابقه فرار از خانه و مصرف موادمخدر را دارد كه اين امر بر جدي‌تر شدن تجسس‌ها منجر شد.»

النقي‌پور همچنين از كشف دفتر يادداشت مقتول از محل رها شدن جسد خبر داد و افزود: مقتول در اين دفترچه به فرار از خانه و سرنوشت نامعلوم خود اشاره كرده است كه اين نشان از كمبود عاطفه و محبت دارد. حسن عباسي، فرماندار بوكان نيز وقوع هرگونه آدم‌ربايي در اين شهرستان را كذب محض دانست و گفت: هيچ‌گونه آدم‌ربايي در اين شهرستان اتفاق نيفتاده است بلكه سميه با توجه به اختلافاتي كه با خانواده خود داشت به اتفاق مردي از خانه و شهر خود خارج شد و در يك روستا اقامت كرد.

با اين وجود «محمدقسيم عثماني» نماينده بوكان در مجلس فراري بودن سميه را تكذيب كرد و گفت: «اين دختر دانش‌آموز دوره پيش‌دانشگاهي بود و هر روز صبح پدرش او را به مدرسه مي‌برد و بعدازظهر به خانه بازمي‌گرداند اما صبح روز حادثه چون پدر بدحال بود سميه خودش راهي مدرسه شد و پدر او بعدازظهر با موتوسيكلت دنبال فرزندش رفت.»

روز حادثه پدر وقتي ديد انتظارش براي خروج سميه از در مدرسه بي‌نتيجه است از مسوولان مركز آموزشي پرس‌وجو كرد و فهميد دخترش آن روز اصلا به مدرسه نرفته است براي همين نگران شد و جست‌وجوهايش را براي يافتن سميه آغاز كرد اما راه به جايي نبرد. بعد از كشف جسد سميه، پدر او به پزشكي قانوني رفت و جنازه را شناسايي كرد. متخصصان نيز اعلام كردند آثار جراحت روي بدن اين دختر وجود ندارد.

عثماني در اين‌باره خاطرنشان كرد: «تحقيقات پزشكي قانوني نشان داده مقتول مورد تجاوز قرار نگرفته است.»رييس پليس آگاهي آذربايجان‌غربي نيز اين موضوع را تاييد و البته اضافه كرد: «در بررسي‌هاي به‌عمل‌آمده از پزشكي قانوني آثاري از كبودي و ضرب و جرح در بدن مقتول كشف نشد و در نتيجه تجاوزي نيز صورت نگرفته بود.»به گفته سرهنگ النقي پزشكي قانوني زمان قتل را در همان روز ناپديد شدن دختر دانش‌آموز اعلام كرده است.

البته به نظر مي‌رسد تعيين زمان اعلام‌شده براي وقوع قتل هنوز قطعي نيست زيرا نشانه‌هايي به دست آمده است كه ثابت مي‌كند سميه حداقل تا دو روز بعد از گم شدن هنوز زنده بود. كارآگاهان جنايي سرنخ‌هايي از حضور اين دختر و مردي متاهل در يكي از روستاهاي اطراف بوكان به دست آورده و با توجه به بازجويي‌هاي انجام‌شده به اين نتيجه رسيده‌اند كه دختر و مرد جوان به مدت دو روز در آن روستا اقامت داشتند.

نماينده بوكان در اين‌باره گفت: «به نظر مي‌رسد سميه با زور به همراهي با آن مرد مجبور شده زيرا فرد مورد اشاره از اراذل و اوباش شهر است.»فرماندار بوكان روايت ديگري دارد و معتقد است سميه با ميل خود راهي روستا شده است. او توضيح داد: پس از دو روز ماندن اين دو نفر در روستا، مرد با اعلام اينكه متاهل است، قصد بازگشت به شهر را داشت اما ميان آنان دعوايي به وجود آمد كه در نهايت منجر به قتل دختر فراري شد. اين اظهارات عباسي حكايت از آن دارد كه وي جرم مرد متاهل را در قتل سميه قطعي مي‌داند.

مردي كه اين مقام به او اشاره مي‌كند سليمان نام دارد و يكي از پنج مظنوني است كه در اين خصوص دستگير شده است. سليمان كه سه روز بعد از كشف جنازه بازداشت شد به گفته سرهنگ «النقي» به آشنایی با مقتول اعتراف كرده اما قتل را نپذيرفته است با اين وجود فرماندار بوكان تاكيد كرد: آن چيزي كه مسلم است ميان اين دو نفر دعوايي صورت گرفته كه نهايتا منجر به قتل «سميه» شده است.

دعواي صورت‌گرفته بين اين دو نفر محرز است و آثار خراشيدگي‌هاي مربوط به اين درگيري روي بدن متهم ديده مي‌شود كه نشان از قتل دختر توسط همين فرد دارد. به گفته وي اعترافات متهم حاكي از اين است كه دو روز پس از اقامت در روستا، وي به مقتول اصرار كرد به شهر بازگردند اما مقتول نپذيرفت.

عباسي درباره اينكه قاتل همدستاني نيز در اين ماجرا داشته است يا خير، اظهار كرد: متاسفانه شايعاتي به وجود آمده كه اين ماجرا يك آدم‌ربايي بوده كه توسط ۱۰ تا ۱۵ نفر اتفاق افتاده اما اين كذب است و صحت ندارد؛ البته پليس شش نفر از افرادي را كه اين دختر قبلا می‌شناختند دستگير كرده است اما اين افراد در قتل اين دختر دخالتي نداشتند.

در شرايطي كه هنوز جزييات اين جنايت روشن نشده است مردم بوكان در انتظار معرفي قاتل يا قاتلان هستند. اكنون در اين شهر شايع شده است افرادي دختران مقاطع تحصيلي راهنمايي و دبيرستان را مي‌ربايند و مورد آزار قرار مي‌دهند. عثماني اين شايعات را رد كرد و گفت: «بوكان شهر امني است و فقط همين يك اتفاق را داشتيم اما موضوع اين است كه كاسه صبر مردم لبريز شده است.

شش يا هفت نفر در اين شهر حضور دارند كه به باج‌گيري و چاقوكشي مشغول هستند و مردم به همين موضوع اعتراض دارند. سوال من نيز اين است كه چرا اين افراد در اسرع وقت دستگير نمي‌شوند و برخورد قانوني با آنها صورت نمي‌گيرد تا هم خودشان تنبيه و هم مايه عبرت ديگران شوند.

اين افراد براي ايجاد هراس در مردم، خودشان را به ارگان‌هايي نسبت مي‌دهند در حالي‌كه هيچ ارتباطي با اين ارگان‌ها ندارند و خود اين ارگان‌ها از آنها ناراضي هستند اما همين ادعاها و رفتارهاي اراذل و اوباش باعث شده است شبكه‌هاي ماهواره‌اي هم روي اين موضوع مانور بدهند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shekofeh

      وقتی شهرت امنیت نداره و قتی توانایی ادارش نداری چرا گناه کارت را گردنه اون دختر بیچاره می اندازین

    • sardarcastle

      آفرین شکوفه جون حال کردم بااین جوابت خدایی حق باشماست.همه دختره بیچاره رومقصرکردن

    • ینگه دنیا

      اولا جنازه 21 فروردین پیدا نشده بلکه25 فروردین بوده دوما اگه میگین دختر بچاره روز دزدیده شدن کشته شده پس جنازه رو این مدت کجا گذاشتن که انقدر سالم مونده تو رودخونه که نبوده چون به قول خودتون رودخانه‌ از ميان شهر بوكان مي‌گذرد این یعنی اینکه در عرض چند ساعت جنازه پیدا میشد لابد تو فریزر گزاشتن شایدم مومیاییش کردن بیچاره رو با تناقض گویی رو حادثه و ناامن بودن یه شهر نمیشه سرپوش گذاشت دختر مظلوم همه میگن پاک و بیگناه بوده شما ازش خلافکار ساختین

    • بدون نام

      نمیدونم نظر واسه چی گذاشتید این همه دروغ کافی نیست هر روز باید منتظر یه خبر جدید از قتل بشنویم واقعا شهر بی صاحبی بعدش مقتول خلاف کار جلوه میدین در عرض 2 سال تو شهر به این کوچکی شاهد چندتا قتل بودیم

    • بدون نام

      والا اگه خودم میومدم حتما این ماجرا به نتیجه ای میرسید از این دختر بیچاره دیو سه سر ساختن ..شهر مون بوکان امن نیست الان به راحتی همه رو میدزدند کسی هم براش مهم نیست والا بخدا .....یکم فقط یکم به فکر امنیت شهربوکان باشید...باتشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج