۲۲۵۰۳۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چه کسانی هواپیمای مالزی را غارت کردند؟

تصاویر ویدئویی جدیدی درباره سقوط یک سال پیش هواپیمای خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین انتشار یافت که نشان می‌دهد چگونه مردان مسلح در لابلای لاشه هواپیما و اجساد مسافران، وسایل آنها را غارت می‌کنند.

خبرگزاری صدا و سیما: تصاویر ویدئویی جدیدی درباره سقوط یک سال پیش هواپیمای خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین انتشار یافت که نشان می‌دهد چگونه مردان مسلح در لابلای لاشه هواپیما و اجساد مسافران، وسایل آنها را غارت می‌کنند.

روزنامه دیلی تلگراف روز جمعه تصاویرغارت هواپیمای خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین را منتشرواعلام کرد این تصاویر از پایگاه جدایی خواهان دونتسک بیرون آمده و چند روز پیش به دستش رسیده است.

این تصاویر درست پس از سقوط هواپیما به دست شورشیانی که فکر می‌کردند یک هواپیمای جنگی اوکراین را ساقط کرده‌اند، گرفته شده است.

به گفته دیلی تلگراف، این تصاویر غیر حرفه‌ای نشان می‌دهد مردان مسلح در میان قطعات هواپیما و اجساد مسافران، کیف‌ها و چمدان‌های مسافران و خدمه هواپیما را باز می‌کنند و برای پیدا کردن اشیا با ارزش آنها را روی زمین می‌ریزند.

در پی انتشار این تصاویر جولیا بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا روز جمعه اعلام کرد:« این تصاویر « مشمئز کننده» هستند و اطلاعاتی را که ما ۱۲ ماه پیش دریافت کردیم تایید می‌کند، از جمله این که این هواپیمای خطوط هوایی مالزی با یک موشک زمین به هوا ساقط شده است.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی ۱۷ ژوئیه سال ۲۰۱۴ در یک منطقه نزدیک به خط جبهه نیروهای اوکراین و جدایی خواهان طرفدار روسیه ساقط شد و ۲۹۸ سرنشین آن که اکثر هلندی و ۳۸ نفر هم استرالیایی یا مقیم این کشور بودند،کشته شدند.
کیف و کشورهای غربی حدس می‌زنند جدایی‌خواهان طرفدار روسیه از یک موشک زمین به هوای BUK که روسیه در اختیارشان قرار داده است، برای هدف قرار دادن این هواپیمای غیر نظامی استفاده کرده‌اند.

اما روسیه هر گونه دخالت خود را در این حادثه با قاطعیت رد کرده و انگشت اتهام را به سوی نظامیان اوکراین نشانه رفته است.

مراسم یادبود قربانیان این حادثه روز جمعه با سخنرانی تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا و حضور 120 تن از بستگان قربانیان این حادثه در کانبرا برگزار شد.

ابوت پیش از شرکت در این مراسم در رادیو گفت تصاویر نفرت انگیزی که دیلی تلگراف انتشار داده است حکایت از آن دارد که این حادثه به هیچ وجه تصادفی نبود.

اندکی پس از وقوع این حادثه، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه 2166 را تصویب کرد و محاکمه مسئولان این حادثه و همچنین همکاری همه کشورها در این زمینه خواستار شد.

مالزی، هلند و چند کشور دیگر که لندن هم روز جمعه به ‌آنها پیوست تشکیل دادگاهی به سرپرستی سازمان ملل متحد را برای رسیدگی به این مسئله خواستار شده‌اند اما روسیه که عضو دائم شورای امنیت است و حق وتو دارد ‌آن را غیر سازنده خوانده و رد کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج