اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۲۹۱۴
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

ممنوعیت قطع آنتن موبایل در اماکن عمومی

همه شهروندان مسئولند اگر در محل تحصیل خودشان یا فرزندشان، از مهدکودک گرفته تا دانشگاه هرگونه اختلالی در آنتن دهی موبایل مشاهده کردند که به دلیل استفاده از این تجهیزات در آن منطقه بود مراتب را به رگولاتوری یا اپراتورها اطلاع دهند.

ممنوعیت قطع آنتن موبایل در اماکن عمومی

هفت صبح: دیروز یک مقام مسوول در سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای دستورالعمل ممنوعیت استفاده از مسدودکننده های موبایل در اماکن عمومی خبر داد. ظاهرا در یک ماه گذشته 100 دستگاه از این نوع دستگاه ها کشف و ضبط شده است.

اگر دنبال ردپایی از این دستگاه های عجیب هستید باید به دیوار طبقات دانشگاه ها و مجتمع های آموزشی توجه کنید. از دو سه سال پیش مد شد در دانشگاه های کشور از این نوع دستگاه ها نصب کنند تا مثلا سر کلاس موبایل دانشجوها آنتن ندهد! یا شاید هنگام عبور از خیابانی درست وسط شهر آنتن تلفن همراه شما برود.

ممنوعیت قطع آنتن موبایل در اماکن عمومی

علت این مساله استفاده از همین دستگاه های آنتن تلفن همراه است که گاهی تا شعاع وسیعی را تحت تاثیر قرار می دهد. حالا مسوولان از غیرقانونی بودن نصب این دستگاه ها خبر داده اند.

این ممنوعیت و محدودیت هم دلایل عمده ای دارد. کاربرد این دستگاه ها ایجاد اختلال در آنتن دهی گوشی های موبایل است اما مشکل اینجاست که با این کار دسترسی به شماره های اورژانسی هم غیرممکن می شود. یعنی اگر در کلاس درس شما آتش سوزی یا مورد اورژانسی دیگری رخ بدهد نمی توانید با شماره های ضروری هم تماس بگیرید.

مشکل این دستگاه ها را به نقل از گرشاسب جمشیدی نژاد، مدیرکل نظارت بر سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات بخوانید: «توان خروجی این قبیل دستگاه ها مشخص و قابل نظارت نیست و کسانی که این دستگاه ها را روشن و خاموش می کنند به طور کل دانش فنی این کار را ندارند و حتی در برخی مواقع فراموش می کنند که باید آن را در یک محدوده زمانی روشن و خاموش کنند.»

نکته ابهام برانگیز تاثیر این امواج بر سلامتی افراد است. پیش از این برخی کارشناسان از آثار مضر این دستگاه ها برای سلامیت افراد حاضر در محدوده گفته بودند. البته خیلی بعید به نظر می رسد فقط همین یک دلیل مسوولان را راضی به جمع آوری این دستگاه ها کرده باشد. حداقل تجربه دستگاه پارازیت انداز شبکه های ماهواره ای این امر را ثابت می کند.

از همان روزهای اول که بحث دستگاه های پارازیت انداز داغ شده بود مسوولان وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس وقت نسبت به عوارض آن برای شهروندان هشدار دادند اما این تاثیری در قاطعیت اجراکنندگان پروژه مذکور نداشت.

اینطور که مسوولان گفته اند همه شهروندان مسئولند اگر در محل تحصیل خودشان یا فرزندشان، از مهدکودک گرفته تا دانشگاه هرگونه اختلالی در آنتن دهی موبایل مشاهده کردند که به دلیل استفاده از این تجهیزات در آن منطقه بود مراتب را به رگولاتوری یا اپراتورها اطلاع دهند.

البته قبل از مردم خود اپراتورهای تلفن همراه می توانند متوجه این موضوع شوند و به مقامات سازمان ارتباطات رادیویی اطلاع دهند. به گفته جمشیدنژاد ورود هیچ کدام از این تجهیزات از گمرک و به صورت قانونی نبوده چراکه کلیه تجهیزاتی که به طور قانونی وارد ایران شوند از رگولاتوری مجوز می گیرند اما ورود مسدودکننده ها مطلقا ممنوع است و حتی از مناطق نظامی هم جمع آوری شده است.

او با بیان اینکه ممنوعیت استفاده از سیستم های مسدودکننده موبایل مربوط به مساجد، دانشگاه ها، مراکز علمی و سالن های کنفرانس است، تاکید کرده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هر تجهیزات فرستنده غیرمجازی مانند مسدودکننده های موبایل برخورد می کند.

اگر نگاهی به قوانین گذشته بیندازیم استفاده از مسدودکننده های آنتن موبایل (jammer) از سال ۸۸ بدون کسب مجوز از سازمان مقررات ارتباطات رادیویی ممنوع است. با این وجود خیلی ها معتقد بودند استفاده از مسدودکننده های کم قدرت در جاهایی مثل سالن اجتماعات و بیمارستان و... نیازی به مجوز ندارد که البته اشتباه هم بود و عجیب اینکه استفاده از این دستگاه ها دسترسی به آنتن برای همسایه ها و ساکنان اطراف را هم مختل می کند.

ضمنا قبلا گفته شده بود «معدود دارندگان پروانه استفاده از دستگاه های مسدودکننده باید از تابلوی مخصوص اعلام استفاده از دستگاه مسدودکننده استفاده کرده و این موضوع را به اطلاع عابران برسانند.»

خرید مسدودکننده موبایل در تهران

با وجود اینکه مسوولان از غیرقانونی بودن واردات دستگاه های مسدودکننده آنتن دهی موبایل می گویند هنوز در تهران می توانید به راحتی از این نوع دستگاه ها تهیه کنید. نمایندگی های فروش در سایت های مختلف برای کالایشان تبلیغ می کنند و می گویند چون مکالمه با تلفن همراه در برخی اماکن مثل سالن کنفرانس، بخش مراقبت های ویژه بیمارستان، مراکز آموزشی و سالن های امتحان از نظر امنیتی موجب سلب آرامش و آسایش می شود استفاده از این دستگاه ها ضروری است!

نکته جالب اینجاست اکثر این دستگاه ها چینی هستند و خیلی برند معتبری ندارند اما بعضی شرکت ها ادعا می کنند مدل های انگلیسی و باکیفیت عرضه می کنند. تفاوت مدل ها هم در شعاع پوشش دهی و قدرت آنهاست. مثلا بعضی مدل های کامل تر سیستم های موقعیت یاب جی پی اس و... را هم از کار می اندازد.

قیمت ها هم بسته به نوع دستگاه از ۲۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان متغیر است. با نماینده فروش شرکتی که خود را نماینده یک کمپانی انگلیسی معرفی می کند تماس می گیریم. او بعد از توضیح در مورد قیمت ها می گوید سه مدل مسدودکننده دارند: ثابت، قابل حمل و پرقدرت. قبل از پایان مکالمه تاکید می کند این دستگاه ها می تواند امواج بلوتوث را هم مهار کند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج