۲۴۳۹۲۶
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

بهترین کشور جهان برای زندگی سالمندان

کارشناسان معقتدند که سوئیس بهترین کشور جهان برای زندگی سالمندان است و پس از آن نروژ و سوئد با اختلاف اندکی قرار می‌گیرند.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس گزارش جدید سازمان غیردولتی HelpAge International با همکاری دانشگاه «سوتامپتون»، شاخص «ناظر سن جهانی» به مطالعه روی رفاه اجتماعی و اقتصادی جمعیت مسن در ۹۶ کشور جهان می‌پردازد.

این شاخص زندگی افراد مسن را در چهار حوزه کلیدی شامل درآمد، سلامت، تحصیل و همچنین اشتغال و فراهم‌سازی محیط فیزیکی و اجتماعی مناسب مورد مطالعه قرار داده است.

کشورهای سوئیس، نروژ، سوئد، آلمان و کانادا در پنج رتبه نخست این رده‌بندی قرار می‌گیرند. رتبه نهم و دهم نیز به ترتیب به آمریکا و انگلیس اختصاص دارد. غیر از ژاپن که رتبه هشتم را به دست آورده، تمامی ۱۰ کشور نخست این رتبه‌بندی از بین کشورهای اروپا و آمریکای شمالی هستند.

افغانستان نیز در این رتبه‌بندی جایگاه آخر را به خود اختصاص داده است. کشورهایی که برای ارتقای کیفیت زندگی افراد مسن سرمایه‌گذاری می‌کنند رتبه‌های بالاتر را از آن خود کرده و سیاست‌هایی را اعمال کرده‌اند که به وضعیت مستمری و خدمات سلامتی سالمندان توجه می‌کند. همچنین فراهم کردن شرایط محیطی فیزیکی و اجتماعی مناسب برای افراد مسن بخشی دیگر از این سیاست‌هاست.

به گزارش ساینس دیلی، کشورهای آفریقایی به دلیل پایین بودن سطح تامین درآمد و ضعف خدمات سلامتی در جایگاه پایین‌تر قرار دارند که این وضعیت، ضرورت تحقیقات و سیاست‌های مداخله‌جویانه بیشتر برای جبران کمبودها در این منطقه را ایجاب می‌کند. همچنین یونان، ونزوئلا و ترکیه در جایگاه مشابهی با کشورهای آفریقای سیاه و آسیایی قرار گرفته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهر

      چرا جایگاه ایران را اعلام نمی کنند

    • بدون نام

      ایران به شدت با افغانستان برای گرفتن جایگاه آخر رقابت می کنه

    • علی

      بنام خدا
      در بسیاری از کشورها از جمله ایران اکثر سالمندان توسط فرزندانشان در خانواده مراقبت می شوند و دارای شان اجتماعی هستند. اگر چه ممکن است از لحاظ امکانات مالی در شرایط مطلوبی نباشند اما از حیث رضایتمندی روانی در سطوح قابل قبولی هستند.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        عزیزم ؛ بچه ها در ایران مجبورن از پدر و مادرشون نگهداری کنن درثانی به نظر من اگه برن آسایشگاه از خونه موندن پیش بچه هاشون با اون قورقوراشون بهتره ؛ هی منت میذارن و هر چی از دهنشون بیرون میاد بهش میگن

    • بدون نام

      ایران یکی مونده به آخر

    • بدون نام

      سوئیس هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اینکه در مسائل سیاسی جهان کاسه داغ تر از آش نشویم ( بی طرفی سیاسی) و... بهترین کشور برای زندگی است.

    • ناشناس

      کاشکی به سن بازنشستگی نمیرسیدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج