۲۵۲۳۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

از پیش خرید خودروهای وارداتی خودداری کنید

«از پیش خرید خودروهای وارداتی خودداری کنید» این جمله هشدارآمیز دیروز از زبان حسین اردوخانی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران نقل شد.

از پیش خرید خودروهای وارداتی خودداری کنید

هفت صبح: «از پیش خرید خودروهای وارداتی خودداری کنید» این جمله هشدارآمیز دیروز از زبان حسین اردوخانی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران نقل شد. او از تخلف برخی واردکنندگان در تحویل خودروهای پیش فروش شده خبر داده و به مردم هشدار داده از پیش خرید خودروهای وارداتی خودداری کنند.

برای جویاشدن صحت این خبر با حسین اردوخانی تماس می گیریم. او در گفت و گو با هفت صبح هم این خبر را تایید می کند: «از قول اتحادیه بنویسید بعضی شرکت ها تخلف کرده اند و ما این شرکت ها را پلمب خواهیم کرد.»

به گفته او برخی شرکت های واردکننده خودرو از سال گذشته تعهدات معوق زیادی در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش شده داشته اند و شرکتی را مثال می زند که قرار بوده تا اسفند سال گذشته به تعهدات خود عمل کند اما با وجود گذشت سه ماه هاز سال جدید هنوز خودروها را تحویل مشتری ها نداده است.

از پیش خرید خودروهای وارداتی خودداری کنید

ظاهرا اتحادیه از اواخر سال گذشته از تمامی اعضای خود خواسته است باتوجه به بدقولی شرکت های واردکننده خودرو از پیش فروش خودروهای وارداتی خودداری کنند.

اردوخانی می گوید: «مسلما در مواردی که خریداران خودرو را از فروشندگانی خارج از اعضای اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو خریداری کنند، در صورت بروز هرگونه تخلف در تحویل خودرو به خریدار، اتحادیه کاری نمی تواند انجام دهد اما درصورتی که خرید از اعضای پروانه دار عضو این اتحادیه صورت گیرد، با هرگونه تخلف احتمالی در این زمینه برخورد خواهد شد.»

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه در سال جاری با روند کاهشی قیمت خودروهای وارداتی مواجه بوده ایم توضیح داده: «این روند همچنان ادامه داشته و انتظار داریم که باتوجه به حجم خرید و فروش در بازار و تعداد بالای خودروهای عرضه شده، روند کاهشی قیمت ها همچنان ادامه یابد.»

او در برابر اصرار ما حاضر نمی شود از شرکت های متخلف اسمی ببرد اما بررسی های ما نشان می دهد در حال حاضر سه شرکت اطلس خودرو (واردکننده کیا)، آسان موتور (واردکننده هیوندای) و رامک خودرو (واردکننده سانگ یانگ) سه شرکتی هستند که خودروهای خود را ۴۵ تا ۶۰ روزه پیش فروش می کنند و اتفاقا ۸۰-۷۰ درصد واردات خودروهای کشور هم در اختیار این سه شرکت است. فعلا مشخص نیست منظور این سه شرکت بوده اند یا شرکت های دیگری به تعهدات خود عمل نکرده اند.

اردوخانی در ادامه روی این نکته هم تاکید می کند که «بی ام و» و «بنز» دیگر به ایران وارد نمی شوند و صریحا می گوید علت آن تحریم هاست. پس عملا دو شرکت اصلی واردکننده ا ین دو محصول اصلا فروش عادی هم ندارند که بخواهند پیش فروش داشته باشند. واردکننده های خودروهای پورشه و اپل هم فقط فروش قطعی دارند و اصلا سیستم پیش فروش ندارند.

ماجرای بنز و ب ام و چه بود؟

اردوخانی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران تهران لا به لای صحبت هایش به این نکته اشاره می کند که واردات رسمی «بزن» و «ب ام و» به کشور وجود ندارد. در آخرین لیستی هم که از خودروهای مجاز وارداتی کشور منشتر شد اثری از نام این دو شرکت نبود. با این وضعیت این سوال پیش می آید که تکلیف دو شرکت واردکننده این خودروها چیست؟ فعالیت شان متوقف شده یا هنوز هم می توانند فعالیت کنند؟ از سال ها پیش دو شرکت پرشیا خودرو (واردکنده ب ام و) و ستاره ایران (واردکننده بنز) در کشور فعال هستند.

یکی از مسوولین پرشیا خودرو می گوید این شرکت از اسفند ۸۹ دیگر هیچ خودرویی پیش فروش نمی کند و از مدت ها پیش وارداتش متوقف شده، این قطع رابطه هم از طرف شرکت آلمانی بوده است.

پرشیا خودرو یکی از قدیمی ترین واردکننده های خودروهای غیرداخلی است. این شرکت فعالیت خود را از سال ۸۳ شروع کرد و قبلا نمایندگی رسمی «ب ام و» در ایران بود تا اینکه در سال ۸۸ نتوانست امتیازهای لازم را کسب کند و از دید کمپانی معتبر آلمانی اعتبار خود را از دست داد.

مثلا یکی از استانداردهایی که تمام خودروهای BMW در تمام دنیا دارا هستند گارانتی BSI است که در تمام کشورهای دنیا رعایت می شود اما ایران از معدود جا هایی است که این استاندارد رعایت نمی شود.

با این حال فعلا ثبت سفارش «ب ام و» از ایران مقدور نیست و این شرکت در قالب ارایه خدمات پس از فروش فعالیت می کند. این شرکت از دو سال پیش واردات دندانگیری نداشته و آخرین آن هم BMW Z۴ بود که پاییز دو سال پیش وارد کشور شد. البته این شرکت الان هم به صورت خیلی محدود دست به فروش خودرو به صورت قطعی (و نه پیش فروش) می زند.

نمونه اش ورود سری BMW ۵ بود که به صورت آزاد اشخاص حقیقی انجام دادند. شرکت این خودروها را از نمایشگاه داران خرید و با گارانتی داخلی به فروش رساند. از سوی دیگر تعداد BMW X۶ هم به صورت سند جانبازی توانستند از گمرک ترخیص و به فروش برسانند.

شرکت ستاره ایران هم از چند سال پیش واردات بنز به ایران را به عهده گرفت که حالا با مشکل مواجه شده است و بیشتر فعالیت هایش به خدمات پس از فروش محدود شده است. جالب اینکه این شرکت ابتدا با کمک های شرکت رقیب یعنی پرشیا خودرو پا گرفت و در ادامه با روند منظم تری که داشت از رقیب پیشی گرفت. چراکه از سال ها پیش چهار شرکت مدعی هستند واردات ب ام و باید در انحصار آنها باشد و اختلاف هایی وجود دارد ولی در مورد بنز از این مشکلات خبری نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      شرکت رامک خودرو نه ماشین را می دهد نه پول مردم را دولت هم کاری نمی کند به کجا شکایت کنیم ؟ ایشان درست می گودند در مقابل رانت چه باید بکنیم به شخصه من این مشکل را با رامک خودرو دارم ایمیل رو هم گذاشته ام

    • رضا

      رضا
      0

      با سلام به دوستان
      من هم در دام شرکت به اصطلاح معظم و پر زرق و برق داتیس خودرو گرفتار شدم و یک تویوتا کرولا ثبت نام کردم که در زمان تکمیل وجه دقیقا" با تغییر رفتار و عملکرد پرسنل شرکت و دروغ ها و وعده های واهی و بهانه های الکی و دروغین مواجه شدم!!!
      کلا" سیستم این شرکت به گونه ایست که انقدر مشتری را سرگردان و خسته کنه تا به سود انصراف ناچیز 16% راضی بشه و با بدبختی سودشو پس بگیره!!!!
      تمام این شرکتها ظاهر آراسته و مجلل و مردم فریبی دارن ؛ اما از تنها چیزی که خبری نیست عمل به تعهدات و تحویل خودرو می باشد!!!!
      دوستان مراقب باشید تا در دام این شرکتها اسیر نشید!!!
      به تازگی هم در سایت باما اقدام به پیش فروش تویوتا پریوس نموده!!!!!!

    • مشتری مال باخته داتیس خودرو

      من هم فریب شرکت داتیس خودرو را خوردم- نه خودرو را تحویل می دهد - نه پول را پس می دهد- فعلا در سازمان صنعت و معدن استان تهران شکایت طرح کرده ام و در حال رسیدگی است- به تازگی با علم کردن نمایندگی ولوو- داتیس خودرو عده دیگری را به حال و روز مال باختگان قبلی می اندازد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج