adexo3
۲۵۲۴۲۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مک کارتی: اوباما با ایران مهربانتر از آمریکاست

رئیس جناح اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از باراک اوباما گفت او قصد دارد ممنوعیت صادرات نفت ایران را بردارد اما با برداشته شدن ممنوعیت صدور نفت آمریکا مخالف است.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس جناح اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از باراک اوباما گفت او قصد دارد ممنوعیت صادرات نفت ایران را بردارد اما با برداشته شدن ممنوعیت صدور نفت آمریکا مخالف است.

رئیس جناح اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، او در پایگاه اینترنتی خود در انتقاد از اوباما، بیانیه‌ای منتشر کرد. مک کارتی در این بیانیه نوشت: می دانیم برداشته شدن ممنوعیت از صادرات نفت هم برای اقتصاد خوب است و هم ایجاد شغل می کند. همچنین می دانیم برداشته شدن ممنوعیت جایگاه ژئوپولیتکی ما را تقویت می کند و با قرار دادن منابع جایگزین انرژی در اختیار متحدان ما ، وابستگی آنها را به کشورهایی که از انرژی همچون سلاح استفاده می کنند کاهش می دهد. اما پرسشی بزرگ وجود دارد. چرا رئیس جمهور آنچنان که با ایران رفتار می کند با کشور خودش رفتار نمی کند؟

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت آمریکا در گفتگوهای هسته ای با ایران موافقت کرد تحریم نفتی این کشور را بردارد. اوباما با این اقدام به تهران امتیازی کلیدی داد. همه می دانند برداشته شدن تحریم چقدر به اقتصاد ایران کمک می کند و موجب تقویت آن می شود. بدین ترتیب، پول بیشتری عاید ایران می شود و نفوذش را افزایش می دهد. اما رئیس جمهور به همین اندازه با مردم آمریکا مهربان نیست.

پس از آنکه رئیس جناح اکثریت اعلام کرد برداشته شدن ممنوعیت از صدور نفت آمریکا را به رأی می گذارد، کاخ سفید بلافاصله گفت رئیس جمهور از این طرح حمایت نخواهد کرد.

مک کارتی در ادامه ادعا کرد: «اگر روسیه می خواهد از منابع انرژی خود به عنوان سلاح ضد دوستان و متحدان ما استفاده کند ، پس باید ما نیز از منابع انرژی خود استفاده کنیم و آنان را از شر روسیه خلاص کنیم. اجازه بدهید نفت و گاز آمریکا را به هر یک از متحدانمان که نیاز دارد بفروشیم. ما رهبرانی می خواهیم که برای منافع آمریکا بجنگند. اما به نظر می رسد رئیس جمهور بیشتر نگران اقتصاد ایران است تا اقتصاد خودمان».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج