adexo3
۲۵۵۳۹۱
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

داود اوغلو: با داعش ۳۶۰ درجه اختلاف داریم!

هر چند گاف نخست وزیر ترکیه به دستمایه ای برای تمسخر مواضع آنکارا از سوی مخالفان تبدیل شده اما این امر گویای واقعیتهای پنهانی نیز هست.

خبرگزاری مهر: هر چند گاف نخست وزیر ترکیه به دستمایه ای برای تمسخر مواضع آنکارا از سوی مخالفان تبدیل شده اما این امر گویای واقعیتهای پنهانی نیز هست.

«احمد داود اوغلو» به تازگی طی سخنانی در حالی که تلاش می کرد رابطه موجود بین تروریست ها در سوریه با دولت ترکیه را کتمان کند، گافی معنادار داد. وی گفت اسلام از نگاه ترکیه با اسلام از نظر تروریست های داعش ۳۶۰ درجه اختلاف دارد.

وی در ادامه با اصرار بر این اشتباه افزود: میان اسلامی که ما از آن دفاع می کنیم و اسلامی که در ذهن داعش است نه ۱۸۰ درجه که ۳۶۰ درجه اختلاف است. این گاف موجب شد گروه های مخالف و منتقدان سیاست های دولت با دستمایه قرار دادن آن، به تمسخر داود اوغلو پرداخته و سیاست های آنکارا در خصوص سوریه را به باد انتقاد بگیرند.

حزب جمهوری خواه خلق در واکنش به این گاف در صفحه توییتر خود تعریف عبارت «۳۶۰ درجه» را از فرهنگ لغت آورده و افزوده است: داود اوغلو نیاز به آموزش دارد.

هر چند در نگاه اول اظهارات داود اوغلو ناشی از یک اشتباه و اصلاحا یک گاف است اما در واقعیت نگاهی به سیاست های آنکارا نشان می دهد که این گاف معنا پیدا می کند. از نقطه نظر علم ریاضی اختلاف ۳۶۰ درجه ای بی معنا است. در واقع موقعیت یک نقطه پس از ۳۶۰ درجه چرخش تغییری نداشته و همان مکان اولیه است.

به این ترتیب با توجه به سیاست مشترک آنکارا و داعش در تضعیف و ساقط کردن نظام سوریه و بر اساس اشتراکات دیگر این دو از جمله کمک های مالی و نظامی ترکیه به تروریست ها باید گفت سخن داود اوغلو یک واقعیت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب سوتی ! البته خوبه دیگه یه جورایی حقیقتو گفته داعش دست پرورده ی ترکیه و عربستانه!

    • اکسیژن

      بیشترین اختلاف میشه 180 درجه و بعد از اون اختلاف کم و کمتر میشه تا میرسه به 360 درجه که همون صفر درجه میشه...

    • بدون نام

      به نظر من اختالفشان خیلی بیشتر از 360 درجه است چیزی حدود 720 درجه!

    • بدون نام

      بنده خدا راستشو گفته دیگه سوتی نداده (:

    • کاربر

      گاف نداده خوب 360 درجه با هم اختلاف دارند شما با قطب نما میخواهید موقعیت جغرافیایی خود را اعلام کنید از این مبنا استفاده میشود و اصطلاحی است که در روز مره هم از ان اسفاده میشود

    • مهسا طالعی

      چه سوتیی!!!؟واقعیتو گفته!!!داعش=ترکیه حتی عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی یک درصد نزدیکی ترکیه با داعشو ندارن چون داعش اگه قوی بشه امنیت کل کشورهای عربی از جمله عربستان به خطر میافته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج