۲۵۶۰۳۴
۹۸ نظر
۵۰۰۷
۹۸ نظر
۵۰۰۷
پ

قیمت خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی

بانک مرکزی تصمیم گرفته تا ۸۰ درصد قیمت خودروهای داخلی را وام بپردازد. البته سقف ۲۵ میلیون تومانی را هم برای این وام در نظر گرفته است. با یک حساب سرانگشتی،یک پراید را می‌توان با ۴ میلیون تومان صاحب شد.

خبرگزاری مهر: بانک مرکزی تصمیم گرفته تا ۸۰ درصد قیمت خودروهای داخلی را وام بپردازد. البته سقف ۲۵ میلیون تومانی را هم برای این وام در نظر گرفته است. با یک حساب سرانگشتی،یک پراید را می‌توان با ۴ میلیون تومان صاحب شد.

دولت بسته رونق اقتصادی در شش ماهه پیش رو را بالاخره رونمایی کرد. این بسته بندهای زیادی داشت که تحریک تقاضا را شاید بتوان شاه بیت همه آنها دانست. برخی روایت‌ها خبر از ۹ هزار میلیارد تومان کالای مانده در انبارها خبر می‌دهند و برخی تولیدکنندگان هم، پای خود را از روی گاز تولید برداشته‌اند و به مانعی به نام موجودی انبار برخورده‌اند. حال دیگر نه تولید برایشان باصرفه است و نه انبارهایشان اجازه تولید بیشتر را می‌دهد.

پشت پرده افزایش ۱۰ میلیونی وام خودرو

شاید در ابتدا دولت این موضوع را خیلی جدی نمی‌پنداشت و معتقد بود که تولیدکنندگان باید خود، بازار را پیدا کنند و شیوه‌هایی را به کار بگیرند که تقاضای مشتریانشان را تحریک کرده و آنها را به خرید وادارد. اما اینگونه نشد؛ یعنی هر چقدر که تولیدکنندگان در بازار زور زدند، به دلیل تفکری که در عامه مردم شکل گرفته بود که بالاخره به زودی تحریم‌ها برداشته می‌شود و کالاها راه ارزانی را در پیش می گیرند، استراتژی‌های فروش آنها شکل نگرفت و همین امر سبب شد تا مانعی بزرگ پیش روی تولید بیشتر و حتی ادامه روند فعالیتشان گذاشته شود.

اکنون این تولیدکنندگان بودند و کالاهایی که در انبار مانده بود. خودرو هم از این قاعده مستثنی نشد و اول کمپینی راه افتاد که مانع از خرید خودروهای داخلی تا ارزان شدن از سوی مردم شود و پس از آن، بازار هم به همین کمپین و رفتارهای مردم واکنش نشان داد و راهی را در پیش گرفت که عملا، هیچ چیز گرمابخش بازار خودرو و رونق معاملات نشد. البته دولت برای تحریک تقاضا، در شورای پول و اعتبار مصوب کرد که وام خودرو به ۱۵ میلیون تومان افزایش یابد؛ در حالیکه تا پیش از آن، بانکها اگر حاضر می شدند که وامی به خریداران خودرو و متقاضیان دریافت این تسهیلات بپردازند، تنها ۷ میلیون تومان پرداخت می شد.

اما مدتی که گذشت، ترفند دولت برای پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی خرید خودرو هم نتوانست سردی را از معاملات خودرو پس بگیرد و گرمابخش بازار باشد. از سوی دیگر، موجودی انبار کارخانجات خودرو هم روز به روز بیشتر می شد و در نتیجه خودروسازان تصمیم گرفتند که ترمز تولید را بکشند؛ در حالیکه آنها مرز تولید یک میلیون دستگاه را هم رد کرده بودند.

حال این، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که باید دست به قلم می‌شد و شاید از بحرانی در صنعت خودرو به دلیل سردی بازار می گفت. او که البته پای نامه‌ای را به درخواست علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی امضا کرد که هشدار می داد رکود دارد به بحران تبدیل می شود؛ به صراحت از موجودی انبار کارخانجات خودرو گفت. در این نامه ذکر شده بود که در صنعت خودرو صورت‌های مالی، زیان انباشته ای معادل ۴.۲۰۰ میلیارد تومان را نشان می دهد و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی، صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.

البته کار به همین جا هم ختم نشد. بلکه خودرو که یکی از پیشران‌های رشد اقتصادی بود و در سال گذشته که کشور رشد ۳ درصدی اقتصاد را تجربه کرد، یک پای ثابت و البته اثرگذارش در ۴ فصل متمادی، افزایش تولید خودرو بود. به همین دلیل دولت دست به کار شد و تصمیم گرفت که در بسته رونق اقتصادی که برای شش ماهه دوم سال جاری تدوین کرده است، توجه ویژه ای به تحریک تقاضای خودرو داشته باشد. به همین دلیل ولی‌اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد که وام خرید خودرو از ۱۵ میلیون تومان به سقف ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته و متقاضیان تا ۸۰ درصد قیمت یک خودرو را می‌توانند وام دریافت کنند و ۸ ساله پس دهند.

وام ۲۵ میلیونی با بازار خودرو چه می کند؟

بر همین اساس، یک حساب سرانگشتی به خوبی نشان می دهد که اگر یک متقاضی، ۸۰ درصد نرخ یک خودرو را بخواهد وام از بانک دریافت کند، می تواند با پرداخت ۴ میلیون تومان یک پراید ۲۰ میلیون تومانی بخرد و ۱۶ میلیون تومان مابقی را هم ظرف مدت ۷ سال و با نرخ ۱۶ درصد بازپرداخت کند. البته بعد دیگر داستان، همراهی بانکها و تامین منابع مورد نیاز آنها برای متقاضیان است.

در این میان البته افزایش وام خودرو، موافقان و مخالفان بسیاری هم دارد. برخی می گویند که نباید مجدد خودروسازان را در لاک حمایتی دولت فرو برد و برخی دیگر نیز بر این باورند که هر گونه تلنگری در صنعت خودرو، منجر به فعال شدن صنایع پایین دستی یعنی فولاد و قطعه سازان و قالب سازان و سایر بخش‌های مرتبط با تولید خودرو می‌شود.

اما فعالان بازار خودرو معتقدند که افزایش وام خودرو می تواند تحرکی در بازار ایجاد کرده و گرمای بهاری را به بازار سرد و پاییزی خودرو بدهد. یکی از این فعالان خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: حال که دولت تصمیم به این گرفته که تحرکی در بازار خودرو ایجاد کند؛ بانکها نیز باید همراهی لازم را صورت دهند؛ به نظر می رسد که این ترفند دولت بتواند تقاضای بازار را تحریک کند.

وی می افزاید: اکنون موقعیت و فرصت خوبی برای مردم پیش آمده تا با حداقل قیمت و در واقع، پیش پرداخت، خودروهای داخلی را خریداری کنند؛ چراکه ممکن است با فعال شدن شورای رقابت، مجدد خودروسازان فیلشان یاد هندوستان کند و تقاضای افزایش قیمت را به این شورا ارایه دهند.

اولتیماتوم سیف به خریداران خودرو

این گفته فعال بازار خودرو در حالی است که روز گذشته نیز علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی هم شرایط بازار را اکنون در بهترین وضعیت برای خرید کالاها دانست و گفت که نه به عنوان یک وزیر، بلکه به عنوان یک شهروند و کارشناس اقتصادی، اگر قصد خرید کالایی را داشته باشد، حتما و حتما اکنون را بهترین فرصت برای مراجعه به بازار می داند.

البته ولی اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز با تائید صحبت‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ممکن است در سال آینده و پس از اتمام دوره اجرای شش ماهه بسته رونق اقتصادی، دیگر چنین فرصت‌هایی برای مردم در خرید کالا با وام مناسب و تسهیلاتی که دولت برای تحریک تقاضا در نظر گرفته، پیش نیاید.

با ۴ میلیون تومان خودرو بخرید

حساب سرانگشتی نشان می دهد که با وامی که دولت برای خرید خودرو تا سقف ۲۵ میلیون تومان و به میزان ۸۰ درصد ارزش خودرو تدارک دیده است، یک پراید ۲۰ میلیون تومانی را می توان به قیمت ۴ میلیون تومان خریداری کرد.

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۳ میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۵میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، رانا ۳۲میلیون تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۱۹ میلیون تومان در بازار است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۴ میلیون تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۲ میلیون و ۲۰۰ تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت خرید خودروها با ۲۵ میلیون تومان وام

نام خودرو

قیمت نمایندگی

میزان پیش پرداخت با وام ۲۵ میلیون تومانی

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

پژو ۴۰۵ اس ال ایکس

۳۰ میلیون تومان

۶ میلیون تومان

رانا

۳۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان

۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان

پژو پارس سال

۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

تیبا

۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

۴ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان

پراید ۱۱۱

۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان

پراید ۱۳۲

۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

۳ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان

پارس تندر

۳۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

سمند ال ایکس

۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

۵ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروند

      ببينيد چقدر ار اين خودروسازها حمايت مي كنند. حركت مردمي در مقابل كيفيت پايين و قيمت بالاي خودروها را بي اثر مي كنند. اصلا به ارزان كردن خودرو و افزايش كيفيت اشاره نكردند و همين لگن هاي چند ماه آفتاب خورده و در انبارهاي رو باز را بايد به مردم بياندازند.
      .

      اگر واقعا اين همه اعتبار موجود هست خوب به كيفيت آموزش و پرورش و بهداشت و آبرساني سالم به روستا ها و خشكي زاينده رود و ... بپردازيد.
      .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم هم باید به این نکته توجه کنند با دو ماه تحریم خودروی که باید یک سال پول را می خواباندی بعد با ناز و ادا تحویل می گرفتی الان با 80 درصد قسط به جلو خانه شما آورده میشه حالا حساب کنید اگر این نخریدن به 6 ماه برسه چه اتفاقی می افته؟؟
        پس لطفا نخرید

      • علي

        قربون دهنت برم

      • بدون نام

        واقعا كلاه گشادي آماده س كه بره سر مردم بدبخت!!
        25 مليون وام بگيرن بايد 16 مليون بذارن روش پس بدن اونم بابت اين خودرو ها !!!!
        يه وام ازدواج 4-5 تومني ميخان بدن نسل طرفو آسفالت ميكنن !!
        كدوم واجبتره؟؟!! ازدواج يا صنعت در پيت آشغال ساز ؟؟؟!!؟؟!

      • poriya

        عزیزم بهره وامش 16 درصده نه 16 میلیون
        16 درصد میشه چیزی حدود 4 میلیون تومان
        یعنی 25 تومان بگیری 29 تومان در 7 سال پس بدی

    • حسین

      وای بر ما که چه زود گول میخوریم ! الان ملت صف میکشن برای گرفتن وام و خرید خودرو ! قافل از اینکه اگر همچنان نخریم باز هم شرایط بهتر میشود .

      پاسخ ها

      • کوروش

        اول بانک ها توان پرداخت این وام را ندارند. دوم مردم منتظر کاهش قیمت ها هستند. سوم اگه هیچ اتفاقی هم نیفته تا همین حد هم موفقیت بزرگی یه توقف قیمت و پرداخت وام تا هشتاد درصد قیمت

    • بدون نام

      مال بد بیخ ریش صاحابش

    • علی

      وام با سود بالای ۲۴ درصد یعنی یک پراید ۲۰ میلیونی ( که قیمتش خیلی بالا ویزیت صفر است) در حدود ۲۶۶۰۰ درمیاد
      یعنی گران اندر گران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره مگه مغز خر خورديم

      • poriya

        سودش 16 درصده نه 24 درصد

    • بدون نام

      ما بازهم خودرو نمیخریم ........

    • بدون نام

      حالا که اینطور شد قیمت ها اگه به سابق هم برگردم نمی خریم
      چی فرض کردید مردم رو

    • امیررضا

      دوستای گلم
      حتی خودروهای تولید داخل رو هم رایگان بهتون دادن نخرید
      بخدا ارزش نداره
      بزارید تحولی صورت بگیره
      مرسی از برترین ها بابت تایید این نظر ♥

    • بدون نام

      همین پراید رو باید تا 7 سال ماهی 320 تومن بدی
      کلا 30 تومن پول دادیم

    • فرزانه

      قیمت اصلی پرایدروباید پیش پرداخت بدیم واقعا خنده داره

      پاسخ ها

      • حسین

        گل گفتی

    • امید

      توجه میکنید اصلا بحث ایمنی و جون ادما براشون مهم نیست فقط میخواهند بفروشن...دیگه حرفی از کیفیت نمیزنن..

    • بدون نام

      هرگز

    • علی

      بهتر بود بصورت قرض الحسنه 4 درصد بود چون با این رقم وجه خودرو زیاد و در آخردوران قسط نیز خودرو دیگر ارزش فروش نخواهد داشت.

    • رسول

      اگه کسی بخواد یه سمند ال ایکس بخره باید23.840.000 وام بگیره که ماهیانه طی 7 سال باید 473511تومان پرداخت کنه که کلا میشه 39.775.000تومان و با مبلغ 5.960.000تومانی که به عنوان پیش پرداخت داده میشود 45.735.000 که طی این 7 سال یک خودروی مستهلک دارین و کلی بدهی بانکی

    • مارالاني

      خيلي جالبه آقاي طيب نيا خود را استاداقتصادمي داند ودردمردم رانمي بيندوفقط وفقط به فكرخودروسازهاست ودرمصاحبه مي گويدمشكل اصلي مابه عنوان يك اقتصاد دان فعلا خودروسازهاست مردم ديگه هيچ چرا؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یادمون باشه که عدم تولید خودرو یعنی خوابیدن صدها کارخانه ی وابسته و بیکار شدن هزاران نفر و فقر و بدبختی بیشتر

    • حمید

      دولت به جای خودرو چرا ۲۵میلون وام در اختیار افراد بیکار بدبخت که نون شب ندارند نمیزاره که کاسبی واسه خودشون دست و پا کنند آخه این چه کاریه به پیر به پیغمبر مملکت داری اینجوری نیست ما تو روستا زندگی میکنیم مردم لنگ خرید یک کیسه آردن واسه نون شب تا کی باید زجر بکشیم آقایان اقتصاد دان

    • اشنا

      مگر مشکل بحران و رکود فقط خودرو است که وام می دن. کار می خواهیم کار......

    • بدون نام

      وام بگيريم و لگن بخريم و سود هم بديم. اين رو هر عمله بنايي عم به ذهنش ميرسه. نياز به بررسي تيم اقتصادي دولت نداره. واقعا فكر كرده اين تيم اقتصادي.؟

    • بدون نام

      نخریییییییبببد

    • عظیم

      من رفتم ماشین بخرم.

    • مهمان

      اگه عده ای ذوق زده بشوند و برای اولین بار ماشین بخرند و تسلط کافی نداشته باشند و بزنند به جاده . اونوقت تلفات فراوانی به بار میاد که نمی دونم این مسئولیتش با کیه!؟

    • بدون نام

      برو بخر بعد هرروز تعمیرگاه میبینند

      پاسخ ها

      • امین

        همین اتفاق برای من افتاد هنوز یک ماه از عمرش رد نشده بود که برای روغن ریزی و سنتوسور عقب ودرهای رگلاژ نشده ( درست نشد ) دو روز در نماینگی خوابید
        من اشتباه کردم شما نکند لگن بدرنخور هستند

      • بدون نام

        البته اگه گوشه قبرستون نبینیش

    • بدون نام

      بابا ولمون کنین دیگه ما لگن بخر نیستیم ...
      جالبه چقدر طرحهای متنوع و وسوسه انگیز میدن برای آب کردن این لگن های قاتل

      اما در خصوص رفع سایر بدبختی های مردم
      از قبیل وام ازدواج ، وام مسکن ، وام بیکاری و....طرحی ندارند ویا اعتبار موجود نیست

      حالا بماند سایر مشکلات استاندارد نبودن جاده ها ؛ آلودگی هوای استانهای جنوبی،خشک شدن دریاچه ارومیه و...........................................

    • بدون نام

      کمپین فقط ی اسم بود که با رکود در ایران و نداری مردم همزمان شد و قضیه بنام کمپین تمام شده
      حالا ببینید چقدر خریدار خواهد داشت

    • حسین

      جالبه. به مردم ربا میدن که برن این قاتل های متحرک رو بخرند. مردم تورو خدا با این وام ها خودرو نخرید. اینها همش رباست. ماشین های مفت گرون رو دارند با پول ربا میدن به مردم بدبخت.

    • علیرضا

      ما همچنان طرفدار کمپین نخریدن خودرو صفر چه داخلی و چه خارجی هستیم...

    • امین

      دوستان عزیز همین چندوقت پیش گفتند که بیش از 100000 دستگاه خودرو از یک سال قبل در انبارهای روباز خاک و-وای وای وای - آفتاب خورده اند و این یعنی اینکه لاستیکهاشون پوکیده و بدون تردید حادثه ساز هستند.
      اما مگر نمیگفتند خودروهای تولیدی را با ضرر دارند میفروشند خوب مرد حسابی تولید نکن که ضرر ندی !!!!
      حالا مشخص شد این حرفا همش سیاه بازی بوده تا مردم را به نمایندگیها بکشن وقتی دیدند مردم متحد شده اند، حالا به التماس افتاده اند اگر صبر داشته باشید بزودی همین 16 ٪ بهره را هم برمیدارند و اگر باز ادامه بدیم
      زبونم شیوا !!! ورشکست شده و از دست این لگنها با وام وبی وام خلاص میشیم
      به همین راحتی است دیگه شورای رقابت کیلویی چند بنازم به این همت جمعی

    • بدون نام

      با توجه به اینکه قیمت خودرو در بازار پایین تر از کارخانه است، این وام ها انگیزه ای برای خرید خودروی گران تر از کارخانه ایجاد نمیکند چرا که در کنار این اختلاف قیمت، سود وام هم توسط مردم محاسبه میشود و به صرفه نمی باشد. یعنی هم خودرو گرانتر از بازار بخرند و هم سود بانکی بدهند.

    • ایرانی

      آشغال نخرید لطفا

    • بدون نام

      مهم توليد خودروي با كيفيت است. ايرانيان لياقت توليد با كيفيت را دارند ولي موقعي كه طمع حفظ حداكثري سود و افزايش توليد مطرح مي شود، توليدات مي شود بلاي جان و آفتابه خرج لحيم كردن.

    • سوسن

      من موندم ما كه براي يك وام ازدواج دو ميليوني دو سال تو نوبت و واسطه بوديم چطور دلشان مياد با مردم يك همچين كاري بشه كه به وام گيرنده با بهره بالا اينطور ظلم بشه مگر در قرأن ربا حرام نيست مگه ما ادعاي مسلماني نداريم كه با هموطن خود چنين ميكنيم كه حالا كه شما نمي تواني پرايد را بيست ميليون بخري ما بهت بيست و هفت ميليون ميديم پس ما كجا قرار داريم فقط موقع راي گيري ما را به حساب نياوريد

    • رضا

      واسه پراید 7 سال قسط بدیم!!!!!!!!!!!!!!!مگه باراباسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بابا سمندو تو عراق فروش ویژه گداشتن 7 تومن
      اونوقت به ما میدن 32تومن
      مردومو چی فرض کردن اینا؟
      خجالت بکشید

    • مهدی

      این مسئولین چطوری خجالت نمیکشن که میگن طرفدار مردم هستن...فرض کنید ما هم عراقی هستیم و ماشیناتونو با اون قیمتها به ما بفروشید.

    • کامران

      25000000میلیون وام با قسط 496551هزار تومان ماهیانه سود16%
      496551*84 = 4171033 بایید پس بدی 17000000 میلیون نزول پول
      برای محاسبه وام کافی تو اینترنت سرچ کنی محاسبه قسط وام

    • جواد

      با یه حساب ساده میفهمید که شما تو این 7 سال اندازه 2 تا خودرو مثل پراید پول میدید !!
      16 میلیون وام میگیری باید 29 میلیون برگردونی + 4 میلیون هم اول کار دادی میشه 42 میلیون !!!!!
      نه خدایی عقلمو از دست دادم !
      فرمول محسابه :

      اصل وام * نرخ وام * (تعداد ماه +1 ) /4200 = سود
      ========================
      سود + اصل وام / تعداد ماه = قسط

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین به شما واقعا دقیق محاسبه نمودید . اما متاسفانه افرادی هستند که اینجوری از اصل کار غافل میشن. خودرو ها رو از نظر کیفیت ببرن بالا این مشکلی نیست اما قیمت بالا کیفیت پایین؟

    • ناشناس

      فقط هدفشون فروختن این ماشین های اشغال گرون قیمته ورشکست نشن اصلا به فکر مردم نیستن

    • حسبن صابری دانشجوی دکترا تهران

      مجانی هم بدید ما نمیخریم چون خودروها از رده خارج هستن و قیمتشون چند برابر ارزش واقعیشونه!! دوم پول رو به شکم این صنعت فرسوده نریزید برید فکری به حال جوانها و مشکلات کشور بکنید!! سوم وام چیه؟؟ بلاخره باید پول رو پس بدی و با سود نزولش!!

    • علی حاجی زاده

      وام رو کدوم بانک میده کجا باید بریم چند تا ضامن میخواد؟؟؟

    • علي

      نميخريم

    • کارگر

      بخدا باید نعمت بخش و نعمت زاده و خودرو ساز ها و برن گاو بچرونن مردم چی فکر کردین!؟!؟! خودرو میخواین با وام با بهره دار بدید مردم خودرو گران بفروشید بعد اون طرفم سود بالا باز پرداخت آقا نمیخریم مشکلی دارید نمیخوام نمی‌خواهیم برین بدین به همان سوریه عراق 4 ملیون تومان

    • ساسان احمدی

      پیاده بروید ولی ماشین غیر ایمن را نخرید مال بد بیخ ریش صاحبش.

    • علی ش

      واقعا که...
      وام ازدواج را هزار بدبختی میدن اونم به پارتی دارها...
      یهو وام 7 میلیون شد 25 میلیون. ..
      قضيه چیه....

    • بدون نام

      کآغا دیگه تموم شد ملت از خواب غفلت بیدار شدن دیگه نمیخوان به کسی سواری بدن

    • علیرضا

      وسوسه شدم برای خرید. ولی همت مردم رو توی کامنته ها دیدم منصرف شدم. درود بر این همت جمعی

    • حیدر کرار

      احسنت به مردم فهیم ایران با این کارشون می خوان مردم رو دور بزنند ولی دگه کور خوندن ملت گول نمی خوره خوردو را با وام و سود می دن چی بود چی شد کیفیت و ایمنی دگه کشک

    • کمپین خودرو صفر نخرید

      دوستان و مردم عزیز من یکی از کارمندان صنعت خودرو و حامی مردم هستم طبق جلسه های محرمانه گرفته شده اگر این روند تحریم خودرو ادامه یابد قیمت را کاهش خواهند داد

    • مجتبی

      باسلام ؛
      اینها همه ترفند خودروسازان و دولت اس آیا میدانی با این درصد سود در مدت هفت سال چقدر بایستی برگردانید چیزی معادل شانزده میلیون و پانصد هزار تومان که جمعا با وام و پول پرداختی معادل 41 میلیون و با قسط معادل 450 هزار تومان به بالا این یک حساب سرانگشتی ما است حال باید دید بانک چطور حساب می کند . اینها ترفند دولت و خودرو سازان است مردم بایستی با دیدگاه منطقی دست به چنین کاری بزنند . بخصوص کارمندان که دائم در حال قسط دادن می باشند .

    • ali

      وام 25ميليوني با بهره 16درصداسمي 7ساله راحساب كنيد به عبارتي 84ماه قسط بالاي 600هزارتومان وبعد از7سال لگني كه هيچ ارزشي نداردروي دستت مي ماند .

    • بدون نام

      قیمت واقعی خودرو رو نقدا" دریافت میکنند سودش رو درغالب وام به مردم میدند و ازبابت آن کامزد ی هم دریافت میکنند چقدر به فکر این صنعت بیمار هستند خدا خیرشون بده

    • بدون نام

      تو رو خدا نخرید نخرید نخرید نخرید
      بزارید این خودرو سازهای بی انصاف بفهمن که دارن چیکار میکنن .... مجانی هم بهتون دادن نخرید ...
      من اسفند سال 93 206 تحویل گرفتم به هزار مکافات همش تو تعمیرگاه هستم صفحه کلاچ نداره گیربکس ماشین تعویضیه بدنه هم یه لکه لنگ داره ...
      کلاه برداری از این واضح تره ...
      پشیمونم که پولم رو ریختم تو جوب ...
      نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید

    • بدون نام

      مرررررررردددددددمممممممممم نخرییییییییید

      شما رو به دینتون و به هرچی اعتقاد دارید و ندارید نخرید

    • saeed

      می تواند با پرداخت ۴ میلیون تومان یک پراید ۲۰ میلیون تومانی بخرد و ۱۶ میلیون تومان مابقی را هم ظرف مدت ۷ سال و با نرخ ۱۶ درصد بازپرداخت کند..........................
      رو همون قیمت خودشون موندن ...
      نخرید لطفا ....هموطن خواهش خودرو صفر نخرین

    • علی

      زیر بار وام کمر شکن نمی رویم . بالاخره ابستنی امروز زاییدنی فرداست . امروز بخریم فردا باید در صف خدمات پس از فروش باشیم . انها هم که وقت ندارند میگن امروز برو فردا بیا . باید از کار زندگی بمانیم و در صف تعمییر خودرو باشیم .در نهایت باید به تعمیرگاههای بیرون مراجعه کرد .وام بگیریم از کار و زندگی بیافتیم از جیب خرج ماشین نو بکنیم زندگی مان را به خطر بیاندازیم که ماشین با قرض و قوله گرفتیم ... نمیخریم تا فکری به حال کیفیت خودرو ها بشود

    • مجید

      نمی خریم بیست پنج بگیریم با سودش میشد چهل میلیون

    • mami

      امیدوارم مردم گول تبلیغات رو نخورند و باز هم ماشین نخرند

    • امیر

      ای بابا ، یک خودروی بی کیفیت و بدرد نخور بخری با این قیمت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اگر خودرویی بخریم که 25000000 وام داشته باشه 7000000 تومان هم باید بدیم ، حالا بعد از 7 سال قسط ماهیانه حدود 490000تومان تقریبا 15000000 تومان سود وام پرداخت میکنیم یعنی 40000000 میلیون تومان وام و سودش + 7000000 تومان اول کار یعنی خودروی 32000000 میلیون تومانی را خریدیم 47000000 تومان
      آخه مگه میشه ؟ مگه داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بیچاره

      جون هر کی دوست دارین نخرین نوکرتونم نخرین نذارین دورو بریهاتون بخرن تا کی باید بازیچه یک عده سرمایه دار از خدا بی خبر باشیم آخه فلاکت و سکوت و تحقیر تا کی نخرین نخرین نخرین و نذارین بخرن

    • صادق

      ببینید دوستان فریب نخورید.
      تازه قراره چند وقت دیگم الکی تو خبر اعلام کنن که چقد هزار ماشین فروش رفته و جوو یه جور نشون بدن که مردم هجوم آوردن واسه خرید.و همبستگی مردمو یجوری کم رنگ کنن.
      ولی خدارو شکر ما آگاهیم..
      فریب نمیخوریم.
      درود بر ایرانی با غیرت

    • بدون نام

      این بهترین سنده که هر دولتی امده سرکار مردم را تنها گذاشتند.مردم کیلویی چند

    • بابک

      این همه ماشین بیاد توی شهرها چی میشه جای صادرات میندازن به ملت

    • بدون نام

      جالبه! دوستان اين مبلغ پيش پرداخت در حقيقت قيمت تمام شده خودروست كه ميخواهند از ما بگيرند.
      در نظر بگيريد يك كيلو سيب زميني ١٠٠٠ تومن هست اونوقت فروشنده به شما بگه پيش پرداخت ١٠٠٠ تومن بديد بعد هر ماه ١٥٠ تومن بديد تا هفت سال. به نظر شما خريد كردن احمقانه نيست؟
      تحريم خودرو تا رسيدن به قيمت حقيقي بايد ادامه يابد
      پيروز باشيد

    • بدون نام

      بابا به کی بگیم خودرو داخلی به قیمت امروز به لعن خدا هم نمی ارزه- به ملت رحم کنید
      ماشین از کمپانی بیرون نیومده واشر میسوزونه!
      به خدا فردا روزی بایدجواب بدیدا

    • مسیح

      این ماشین ها الان هر کدوم دو میلیون می ارزه
      الان دو ساله جلو افتابه
      مردم نخرید بزارید این خودرو سازها به گوه خوردن بی افتن زبونشون کوتاه بشه یه مشت لگن ریختن تو کشور به اسم ماشین بعد با ده برابر قیمت ت

    • بدون نام

      فکرمی کنندمردم نون شب ندارن آنها به فکرفروش یه مشت آهن قراضه هستن اکثرمردم بیکارن کشاورزان روزبه روز وضع زندگیشان بدترمیشه علت نخریدن خودرو هم به علت وضع بداقتصادمردمه اگه ماشین بخرن با کدام درآمدقسط پرداخت کنن شب وروز می دویم پس انداز نداریم حالابیاییم 25میلیون هم وام پس بدیم با پای پیاده راه میافتیم بهتراز اینه فردا سر از زندان دربیاریم اون هم با ماشینی که یه سره باید پشت درب نمایندگیهاباشی جهت درست کردن عیبهایش .

    • آرمین

      واقعا فکر میکنند دارن خدمت می کنند حساب کنید تا کی باید بدهکار اینا باشیم 16 درصد سود کار خودش رو میکنه
      با یک تیر دو نشان میزنند هم فروش خودرو هم درآمد بانکی...
      واقعا مردم رو چی فرض کردند...

    • ماندلا

      وام دادیداماازکیفیت خودروخبری نیست ونمی خواهیدبشود.چون ازتعدادیارانه بگیران کاسته می شود.(باتصادف خودرو)

    • ایرانی

      بهتر است یک جدولی بر اساس مبلغ وام های
      پرداختی از حداقل مبلغ تا حداکثر مبلغ دولتیان به مردم بدهند تا مردم بفهمند که دارند در چه چاهی می افتند.وام با بهره 16درصد فقط برای مردم فقر و بدبختی می آورد

    • علی

      با این وام دولت وبا یک حساب کتاب ساده یه پراید 20 میلیونی میوفته 42 میلیون تومان...عجب ترفند زیبایی

    • بدون نام

      بچها به این دقت کردین که یک نفر از مردم طرف داری نکرد ماباید خودمان به فکر خودمان باشیم نخرین تا به امید خدا نسلشون منقرض بشه

    • بدون نام

      دولتی که شب پرداخت یارانه ها مصیبت عظما داره منابع تأمین این وام رو از کجامی خواد بیاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • احمد

      به خدا قسم تمام بدبختی سایپا یاایران خودرو از این است که فقط خودشان را می بینند یا جیب مشتری برونند مشتری مداری از چین یاد بگیرنند

    • فریبرز

      فقط دوچرخه می خریم اونم اروپائئی نه چینی

    • مختارنژاد

      اگر بخریم یعنی اینکه زحمات شش ماهه را به هدردادیم

    • اميرحسين

      سلام.اميدوارم مردم آگاه باشند و اين آهن قراضه هارو با قيمت گزاف و كيفيت پايين نخرند تا زمانى كه قيمت و كيفيت باهم برابرى كند
      انشالله

    • ahmad

      خدا لعنتشون کنه این فرقون سازارا بابا ما ازتون لگن نمیخریم گم شید

    • دوست

      در حادثه منا پونصد نفر فوت کردن گفتن بی لیاقتی مسولین سعودی وتمام مسولین کشوری پیام دادن.ولی
      در کشور ما پنج هزار نفر از اول سال تا الان به علت خودرو های بی کیفیت و فقدان ایمنی کشته شدند کسی نگفت مسولین بی کفایت سایپا ایران خودرو .وزیر بی کفایت. تازه وام میدن برای خودکشی کردن

    • مهرناز

      با این کامنت ها آقا منم پشیمون شدم بخرم

    • بدون نام

      لطفا این اشغال ها نخرید؟

    • مهرداد

      چرا سمندفول ابشن را به خارج میدند۸۰۰۰۰۰۰تومان انوقت لگنش را ما باید بخریم بامنت و
      نزول و۸سال بدهی ۴۰میلیون واقعا هرکه بخرد خیانت به مردم کرده چه کسانی سودمیبرند که راضی به ارزانی خودرو نیستند خون مردم را اینقدر نمکید گناه ما چیه ...

    • رستاک

      من میخرم دستشون درد نکنه

    • مصطفی

      اگه نخرید والا ارزون میشه,چند ماه صبر کنید تا قیمت واقعی معلوم بشه

    • بدون نام

      بهترین راه برای بدهکار شدن،یا خودکشی!

    • جاوید

      هر کی بخره خ خ خ خ .....ه ه ه

    • بدون نام

      سلام به همه ی هموطنای عزیزم من کارمند بیمه ام وهرروز دارم میبینم که این قاتلای حلبی چه به سر مردم مظلوممون میارن صنعت خودرو روباید صنعت خیانت به مردم ایران تلقی کرد بهترین جوونامونو فرستادیم جبهه که خیانتکاری وارد کیانمون نشه ولی ازداخل دارن از مردم بیچارمون سواستفاده میکنن خودرو آشغال حلبی رو که ۵٫۶ میلیون بیشتر آب نخورده بیش از سی میلیون بهشون قالب میکنن شمارو خون پاک شهدا نخرید نخرید نخرید...

    • بدون نام

      من بیکارم ولی میگیرم چون بابام لج کردم

    • وحید

      این را هم بگویید به با احتساب سود 16 درصد چقدر در واقع برای ما آب می‌خورد.

    • سهیل

      دوستان سلام.خواهش میکنم یکی بهدمن بگه این وسط چه خبره ازیه طرف مسئولین اینهمه به خودروسازا فشارمیارن کیفت تولیداتشونووببرن بالا وقمتهارو متناسب باکیفییت به مردم عرضه کنن اما متاسفانه وظاهرا مسئولین زورشون به خودروسازان نرسید تااینکه مردم واردعمل شدند وگفتند نمیخریم تا کیفییت بالا برود وقیمتها پایین بیاید اما درست زمانی که داشتند نتیجه میگرفتند اینبار دولت به کمکشان آمدوکمپین نخریدن مردمو هدف قراردادند میگن بسته حمایتی حمایت از کی ؟حمایت از بیکیفییتی خودرو حمایت از گرانتر شدن خودرو واقعاداینا بامردمن یا سرمایه دار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج