۲۵۶۰۵۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

روحانی: در مذاکرات موفق نمی شدیم اگر...

رئیس جمهوری یادآور شد: اگر بهترین و اندیشمندترین مذاکره کننده در بخش سیاسی، فنی و اقتصادی را به کار نمی گرفتیم، قطعا ما در مذاکرات موفق نمی شدیم. البته در کنار این علم و دانش، ایستادگی، مقاومت و شهامت یعنی فرهنگ ایرانی اسلامی هم اهمیت داشت.

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری موفقیت در مذاکرات هسته ای را به دلیل استفاده از بهترین و اندیشمندترین مذاکره کنندگان سیاسی،حقوقی، فنی و اقتصادی دانست و گفت: فرهنگ انقلاب به معنای زبان اعتراض، درشت گویی و شعار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح یکشنبه در نخستین نشست هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری که در سالن اجلاس سران برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

وی با بیان اینکه جامعه دانش بنیان، جامعه ای است که علم احترام خود را دارد و مدیریت، حرکت و سخن گفتنش پشتوانه علمی داشته باشد، افزود: هرکجا از علم و دانش استفاده کردیم، حتی در ترویج دین، اگر از علم و دانش استفاده کردیم و قول ما قول سدید بود و سخن محکم و استوار گفتیم، آنگاه موفق خواهیم بود.

روحانی ادامه داد: هرجا مدیریتی در چارچوب دانش بود، درست حرکت کردیم و هر کجا مبنای تصمیم گیری ما در پایه علمی بود، توانستیم موفق باشیم؛ و هر کجا با احساسات، شعار و رقابت های ناسالم حرکت کردیم، موفق نشدیم.

رئیس جمهوری تاکید کرد:هیچ ملتی به قدرت، ثروت و پیشرفت نرسید مگر در سایه پیشرفت علم و دانش و فناوری. امروز پایه اصلی قدرت ملی و ثروت ملی دانش است، حتی اگر می خواهیم امنیت ملی را هم حفظ کنیم، پایه آن دانش است.

روحانی با بیان این که اگر می خواهیم با دنیا حرف بزنیم و تعامل کنیم نیز پایه آن دانش است، اضافه کرد: اگر در یک مذاکرات سرنوشت ساز تاریخی در برابر ۶ قدرت دنیا بنشینیم، حرف بزینم و موفق شویم پایه آن دانش بود، اثر دانشگاه ها، اساتید و بزرگان بود.

وی یادآور شد: اگر بهترین و اندیشمندترین مذاکره کننده در بخش سیاسی، فنی و اقتصادی را به کار نمی گرفتیم، قطعا ما در مذاکرات موفق نمی شدیم. البته در کنار این علم و دانش، ایستادگی، مقاومت و شهامت یعنی فرهنگ ایرانی اسلامی هم اهمیت داشت.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که فرهنگ انقلاب به معنای استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی است، گفت: فرهنگ انقلاب به معنای زبان اعتراض نیست،به معنای درشت گویی نیست، به معنای شعار نیست؛ انقلاب یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.

روحانی افزود: در مذاکرات هسته ای در زمینه فناوری هسته ای و مسایل علمی آن، در زمینه حقوقی و چگونگی ارتباط با آژانس، در زمینه اقتصادی یعنی نحوه رفع انواع تحریم های اقتصادی که بر این ملت تحمیل شده بود و در زمینه سیاسی، بهترین متخصصان را پای میز مذاکره بردیم.

وی خاطرنشان کرد: این کار بسیار مهم بود. امروز شما از همه مذاکره کنندگان که یکی یکی به تهران می آیند،بپرسید؛ هر کدام می آیند از فضای منطقی جلسه و قدرت تیم مذاکره کننده می گویند که برای کشور، دانشگاه ها و برای ملت ما افتخار است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ما توانستیم در یک زمینه فناوری نرم در برابر بزرگترین قدرت های جهان نه تنها رقابت کنیم و بازار را بگیریم بلکه بالاتر از آن، توانستیم به اهداف ملی دست یابیم.

تاکید بر همکاری فناورانه با جهان

رئیس جمهوری به موضوع فضای پس از مذاکرات و تصویب برجام هم اشاره کرد و گفت: بعد از مذاکره، فضای پس از مذاکرات است، موضوعی است که در این جلسه که صاحبان اندیشه، نخبگان و بانوان و جوانان فرهیخته حضور دارند، اشاره کنیم.

روحانی افزود: فضای پس از توافق به نفع تحقیقات، نخبگان، شرکت های دانش بنیان، پژوهش و تحقیقات خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر دیروز برای دسترسی به یک مجله، نرم افزار و یا سخت افزار به خاطر تحریم ها دچار مشکل بودیم، اگر دیروز برای عرضه فناوری به دنیا یا فتح بازاری حداقل در بخش نقل و انتقال پولی و مالی با مشکل مواجه بودیم؛ اگر دیروز بسیاری از کشورها فناوری جدید را به ما نمی دادند، الان که نگاه می کنیم ۱۰ سال از نظر فناوری عقب هستیم.

رئیس جمهوری تصریح کرد:همین شرکت های دانش بنیان می توانند پیشتاز تحویل گرفتن فناوری برتر و نوتر باشند و ما باید ما یک همکاری فناورانه با دنیا شروع کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به راستی لفظ دکتر شایسته شماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج