جاباما
۲۵۶۴۷۱
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

بیشترین سن رایج «تن‌ فروشی» در ایران

رئیس مرکز تحقیقات ایدز بیشترین سن رایج بین تن فروشان را ۳۸ سالگی دانست و گفت: ۵۸ درصد این افراد مطلقه و ۵۶ درصد حداقل یک بار ازدواج موقت را داشته اند. همچنین ۸۰ درصد از این افراد به محل کار و زندگی مشتری خود مراجعه و بقیه آنان از خانه‌های تیمی استفاده می کردند.

خبرگزاری آنا: رئیس مرکز تحقیقات ایدز بیشترین سن رایج بین تن فروشان را ۳۸ سالگی دانست و گفت: ۵۸ درصد این افراد مطلقه و ۵۶ درصد حداقل یک بار ازدواج موقت را داشته اند. همچنین ۸۰ درصد از این افراد به محل کار و زندگی مشتری خود مراجعه و بقیه آنان از خانه‌های تیمی استفاده می کردند.

مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز در اولین نشست تخصصی سلامت زنان و رفتارهای پر خطر با تمرکز بر تن‌فروشی به تحقیقات پژوهشی وزارت بهداشت در این زمینه اشاره کرد و گفت: در سال ۹۱ و ۹۲ تحقیقات پژوهشی بر موضوع زنان تن فروش صورت گرفت و مشخص شد امروز حدود ۵۰۰ زن معتاد خیابانی در شهر تهران پراکنده هستند و تامین مواد دلیل حضور اکثریت آنان در خیابان است بر همین اساس ما آنان را کارگر جنسی می‌نامیم و در نهایت به این نتیجه رسیده‌ایم که از هر ۱۴ زن، دو نفر مبتلا به ایدز هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ میلیون نفر در جهان با ایدز زندگی می کنند، افزود: خوشبختانه با توجه به پیشرفت علمی و دارویی بیماری ایدز دیگر کشنده نیست. بر اساس آمارهای موجود اپیدمی ایدز در حال حاضر در ایران حدود ۳۰ هزار نفر اعلام شده است که ما آمار واقعی این موضوع را سه برابر حد موجود تخمین می‌زنیم.

عضو کمیته ایدز کشور آموزش مهارت «نه» گفتن به آسیب های اجتماعی و آموزش مهارت زندگی را وظیفه نهادهای آموزشی دانست و گفت: متاسفانه موضوع انتقال ایدز در کشور نا گفته مانده است در حالی که امروزه بسیاری از افراد از راه تماس جنسی به بیماری ایدز مبتلا می شوند و آمار ابتلا به ایدز در کشور به ۶۰ درصد در مردان و ۴۰ درصد در زنان رسیده است.

محرز با ابراز تاسف از اینکه روند اچ آی وی در کشور ما کنترل نشده است، افزود: در اختیار گذاشتن سرنگ تازه و تمیز به زندانیان یکی از برنامه‌های کاهش آسیب در ایران بود که متاسفانه این برنامه متوقف شده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص زنان تن فروش در ایران گفت: از ۱۶۱ نفر فرد تن فروش در این پژوهش حدود پنج درصد HIV مثبت داشتند که این آمار در کل ایران هم به همین شکل است و سن این افراد بین ۱۸ تا ۵۶ سال است.

وی بیشترین سن رایج بین تن فروشان را ۳۸ سالگی دانست و گفت: ۵۸ درصد این افراد مطلقه و ۵۶ درصد حداقل یک بار ازدواج موقت را داشته اند همچنین ۸۰ درصد از این افراد به محل کار و زندگی مشتری خود مراجعه و بقیه آنان از خانه‌های تیمی استفاده می‌کردند.

محرز یکی از علل افزایش مسأله تن فروشی در ایران را افزایش سن ازدواج دانست و گفت: اگر این روند تغییر نکند باید هر ساله منتظر افزایش آمار مبتلایان به ایدز باشیم.

وی از انجام تحقیقی در مورد کودکان کار خبر داد و گفت: در آخرین تحقیقی که بین کودکان انجام شده از هزاران کودک کار چهارونیم درصد HIV مثبت داشتند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز گفت: باید در کشور به دنبال احداث کلینیک زنان آسیب پذیر، آموزش و توانمندسازی زنان آسیب پذیر، ارائه خدمات تخصصی بهداشت، ارائه ویزیت پزشک متخصص عفونی، ویزیت پزشک متخصص زنان و مامایی، ویزیت روانپزشک و روانشناس و ایجاد کلینیک سیار با قابلیت غربالگری اولیه بیماری های آموزشی در کشور باشیم چرا که نمی‌توان به حذف این افراد از جامعه فکر کرد بنابراین باید برای سالم نگهداشتن افراد جامعه تلاش کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفیم ...به چه روزی افتادیم خدایا فقط توبایدنجاتمون بدی

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        خدا به بندگانش عقل و اختیار داده نمیشه یه عده بیان همه چی رو نابود کنند بعد دست به اسمون بلند کنیم که: خب خدایا حالا تو معجزه کن درست بشه. وقتی اوضاع اقتصاد کشور سالهاست وخیمه و کسی هم عین خیالش نیست وجود این آمار از تن فروشی زنان عجیب نیس.
        ایا کسی بود که دلواپس امار تن فروشی باشه؟ کسی بود که برای این نوع پول درآوردن زنان ایران اشک بریزه؟!

    • hosein

      شرایط اقتصادی و ... کشور رو دست کنند تا جوون ها زود ازدواج کنن .

    • بدون نام

      وجوون هام یکم جلوی نفسشون روبگیرن خیلی از پولدارها هم اینکارارومیکنن طقی به طوقی میخوره همه چیوگردن اقتصادمیندازین چرا

    • بدون نام

      خب مراکزی رو ترتیب بدید برای ازدواج موقت ،کاملا کنترل شده و اساسی همه رو تحت نظر داشته باشید و این اوضاع رو ساماندهی کنید،هم فحشا و منکرات از بین میره هم ایدز کنترل میشه هم جوون ها نیازاشون رو برطرف میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس برده داری زنان مشکلی نداره!!!!!!

      • بدون نام

        جوون ها هم فقط شازده پسرها هستند؟! بعدا هم خواستند با زنی باشند میگن قبلا در چنین مراکزی رفت و آمد داشتیم؟!! شاید هم به رفت و آمدشون ادامه می دهند!! چقدر جالب!

    • علی

      خیلی از انها مشکل معاش ندارند،زندگی متوسطی دارندولی میخواهند مانند ثروتمندان زندگی کنند.بهترین لباس وکفش وماشین.میشه گفت شرافت ندارند نه پول.زنان فقیر شریفی را میشناسم که با کارگری نون حلال در میاورند.وزنان طبقه متوسطی هم میشناسم ه برای مانتو 500 تومنی وسفر ترکیه و عطر انچنانی دست به این کار میزنند

    • بدون نام

      این همه گزارش توی این چند سال خبرگزاری های مختلف تهیه کردن فایدش چی بود شما که گزارش تهیه می کنید راهکار هم بدین راهکارتون رو دنبال کنید نه فقط دنبال جمع کردن مخاطب باشید

    • بدون نام

      فقط ازادی و اقتصاد تمیز و تدابیر اموزشی.

    • بدون نام

      حالا بشینیم وهمش از بدی های غرب بگوعیم

    • 3030

      مشکل ازدواج جوانان رو حل کنند تا آمار این معضلات کمتر شود

    • بدون نام

      درست‌‌‌میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج