اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۵۶۶۹۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پذیرش کودکان فاقد اوراق هویتی در مدارس

یک فعال حقوق کودک گفت: بر مبنای طرح فرمان؛ مدارس موظف شده اند در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ تمام کودکان فاقد اوراق هویت را شناسایی و در مقاطع مختلف تحصیلی بپذیرند.

خبرگزاری ایسنا: یک فعال حقوق کودک گفت: بر مبنای طرح فرمان؛ مدارس موظف شده اند در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ تمام کودکان فاقد اوراق هویت را شناسایی و در مقاطع مختلف تحصیلی بپذیرند.

جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان با همکاری شبکه یاری کودکان کار و خیابان، سمیناری تخصصی برگزار کرد و کارشناسان حاضر در این نشست به "تحصیل رایگان حق همه کودکان است" تاکید کردند و وضعیت آموزش کودکان کار و خیابان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. این سمینار با موضوع مهاجرت و تأثیرات آن بر زندگی کودکان و نیز بررسی وضعیت آموزش کودکان کار و خیابان، در سالن اجتماعات مجموعه پردیس قلهک برگزار شد.

دکتر فاطمه قاسم زاده، فعال حقوق کودک و از اعضای شبکه یاری کودکان کار بر لزوم حق رایگان و اجباری بودن آموزش تاکید کرد و با اشاره به جنبه‌های مختلف نقاط ضعف و قوت طرح فرمان گفت: بر مبنای این طرح، مدارس موظف شده‌اند در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ تمام کودکان فاقد اوراق هویت را شناسایی و در مقاطع مختلف تحصیلی بپذیرند.

میثم هاشم خانی؛ پژوهشگر اقتصاد اجتماعی به کیفیت و کمیت آموزش در ایران و جهان؛ کمبود بودجه کافی، فقر اقتصادی خانواده ها و نیز نبود منابع آماری غنی را از جمله علل فقدان راهکارهای مناسب برای بازگرداندن کودکان به چرخه آموزش و نیز تحقق آموزش رایگان و اجباری برای همه دانست.

شارمین میمندی‌نژاد، نماینده جمعیت دانشجویی امام علی(ع) مشکلات و موانع فعالیت اجتماعی در ایران، نبود همکاری نهادهای دولتی با سازمان های مردمی را از جمله موانع موجود برای امکان تحصیل رایگان تمامی کودکان برشمرد.

آذر تشکر، جامعه شناس نیز گفت: مسئله مهاجرت و انواع و اهداف آن و نیز شرایط مهاجرین بعد از رسیدن به کشور مقصد از موانع موجود در حوزه تحصیل کودکان است.

این جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی تاکید کرد: نقش سازمانهای غیر دولتی برای بهبود شرایط مهاجران اهمیت ویژه ای دارد. این سازمانها می‌بایست با تغییر در سیاست گذاریها و مناسبات به سمت استقلال از دولت و همکاری و اتحاد با یکدیگر گام بردارند.

حسین میربهاری، فعال اجتماعی و عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان بر حق مهاجرت به عنوان یکی از حقوق پایه‌ای انسانها و به رسمیت شناختن آن از سوی جوامع انسانی تاکید کرد و گفت: به ویژه با توجه به موج اخیر استقبال مردم اروپا از پناهجویان آسیائی و از سوی دیگر مقابله با دیدگاه‌های نژاد پرستانه و قوم گرایانه که در اروپا مورد حمایت دستگاه‌های رسمی است، می‌توانیم نمونه‌هایی از آن را در داخل کشور به شکل "افغان ستیزی" بخشی از جامعه و نهادهای رسمی و دولتی شاهد باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج