اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۵۸۲۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تردد خودروهای فرسوده از پنجشنبه ممنوع

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران از اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در پایتخت بنابر برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها از پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران از اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در پایتخت بنابر برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها از پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

رسول علی اشرفی پور با اشاره به برنامه جامع کاهش آلودگی هوا گفت: یکی از بندهای این برنامه که علاوه بر شهر تهران و ۷ کلانشهر دیگر را نیز شامل می شود جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده است که قرار شد از ابتدای تیرماه که چند روز آینده آغاز می شود، انجام شود.

به گفته مدیر کل محیط زیست استان تهران، این طرح با همکاری پلیس راهور انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده اظهار داشت: آغاز این طرح و تبیین راهکارهای اجرایی آن بسیار اهمیت دارد و در واقع توان و تخصص فنی و اجرایی بالای پلیس راهور در انجام این مصوبه را نشان می دهد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این طرح به تدریج عملیاتی می شود، گفت: البته سعی ما این است که در اجرای این مصوبه اگر موانعی هم وجود داشته باشد، برطرف کنیم، اما هدف اصلی اعمال محدودیتهای ترافیکی برای جلوگیری از تردد این خودروها و موتورسیکلتهاست و هدف از رده خارج کردن خودروها نیست.

طرح جامع کاهش آلودگی ۸ کلانشهر کشور ( تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی، مرکزی و البرز) پایان سال ۹۰ ابلاغ شد.

در طرح جامع کاهش آلودگی هوا علاوه بر سازمان محیط زیست وزارتخانه های نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن - تجارت ، سازمان هواشناسی، استانداریها و شهرداریهای کشور در تدوین این طرح نقش داشته اند.

در این طرح سن فرسودگی خودروهای شخصی و کامیون‌ ها و کشنده‌ ها از ۲۵ به ۲۰، وانت بارها از ۲۰ به ۱۵، مینی ‌بوس از ۱۵ به ۱۰، میدل باس و اتوبوسهای برون شهری از ۱۵ به ۱۲ و اتوبوسهای شهری و موتورسیکلتها از ۱۰ به ۸ سال کاهش یافت ضمن اینکه سن فرسودگی تاکسیها همچنان ۱۰ سال باقی مانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امين

      انگار همه چي رو اصوله كه فقط الودگي هوا مونده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج