۲۵۸۳۲۹
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

ساز و کار وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو

یک کارشناس بازار پولی و بانکی با بیان این که منظور از تنزیل خرید بانک‌ها در قالب خرید دین است، گفت: بانک‌ها اقساط خرید خودرو را از خودروسازان خرید می‌کنند و این موضوع در تمام دنیا رواج دارد و می‌تواند محرکی برای سمت تقاضا باشد.

اقتصادنیوز: یک کارشناس بازار پولی و بانکی با بیان این که منظور از تنزیل خرید بانک‌ها در قالب خرید دین است، گفت: بانک‌ها اقساط خرید خودرو را از خودروسازان خرید می‌کنند و این موضوع در تمام دنیا رواج دارد و می‌تواند محرکی برای سمت تقاضا باشد.

بها‌الدین حسینی‌هاشمی اظهار کرد: در وام خودرو که مقرر شده توسط بانک‌های عامل تنزیل صورت گیرد،‌خودروساز خودرو خود را به صورت قسطی و با پیش پرداخت حداقل ۲۰ درصد به مشتری ارائه می‌کند که سود اقساط هفت ساله را بر آن محاسبه می‌کند اما بانک پیش از سررسید اقساط را از خودروساز خرید دین(تنزیل) می‌کند.

وی ادامه داد: بانک عامل با ارائه اسناد تجاری خرید خودرو از منابع بانک مرکزی استفاده می‌کند که در این حین با دریافت کارمزد و گشایش حساب برای خریدار نهایی خودرو برای خود درآمدزایی خواهند کرد.

او با تاکید بر این که وظیفه بانک واسطه‌گری وجوه است، خاطرنشان کرد : در کنار این رویه بانک می‌تواند به طور مستقیم به مشتری نهایی وام ارائه کند که این دو روش در قالب رد دین و خرید دین تعریف می‌شود، اینگونه خرید در دنیا برای تجارت خرد بسیار مرسوم است و عاملی بر تحریک تقاضا است.

این کارشناس بازار پولی و بانکی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر نرخ سود با توجه به انضباط مالی بانک‌ها در شرایطی که مشتریان به این انضباط اهمیتی نمی‌دهند، مناسب ارزیابی می‌شود؟ بیان کرد: طبق قانون پولی و بانکی بانک مرکزی می‌تواند حداقل ۱۰ درصد از منابع و سپرده‌های بانک‌ها را به عنوان سپرده قانونی ذخیره کند.

وی با بیان این که ارائه پاداش به بانک‌های منضبط از طریق کاهش حجم سپرده قانونی بسیار خوب است، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ متوسط سپرده قانونی ۱۳ درصد است و بانک مرکزی سیاست تشویقی مبنی بر انضباط مالی قرار داده تا در این صورت سپرده قانونی کاهش یابد. در این راستا بانک‌ها می‌توانند از منابع بیشتری استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: بانک مرکزی با بانک‌هایی که برای ارائه سود بیشتر از طروق مختلف و خلاف قانون عمل می‌کنند ببرخورد جدی خواهد داشت، اما بزرگترین معظل نظام بانکی کشور فعالیت غیرقانونی در بازار غیرمتشکل پولی و دور زدن برخی از سهامداران عمده بانک‌های خصوصی از طروق مختلف برای استفاده از منابع بانک‌ است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      خودروسازان و بانکی ها چرا خودشونو به خواب زدن ؟ دیگه حنا شما برای مردم رنگی نداره ! تمام ملت فهمیدن که با اجرای وام 25 میلیونی فقط این دو مجموعه به یکدیگر نون قرض دادن و در این بین مردم بدبخت باید قربانی بشن . تنها راه خروج از این رکود برگردوندن قیمت خودرو به حالت قبل می باشد .

    • بدون نام

      ﺗﺎ 6 ﻣﺎﻩ اﯾﻨﺪﻩ ﻫﺮدو ﺷﺮﮐﺖ ﺧﻮدرو ﺳﺎزی ورﺷﮑﺴﺖ

      ﮐﺎرﮔﺮان اﻧﻬﺎ ﺑﯿﮑﺎر و ﮐﺸﻮر دﭼﺎر ﯾﻪ ﺑﺤﺮان ﺟﺪﯾﺪ ﻣﯽ ﺷﻮد ﻣﻦ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ اﻧﺴﺎن ﺑﺎ ﺳﻮاد و

      ﻓﻬﻤﯿﺪﻩ و دل ﺳﻮز اﯾﻦ اب و ﺧﺎک ﺑﻪ دوﻟﺖ ﻣﺤﺘﺮم ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺟﺎی ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺧﻮدرو

      ﺳﺎزی ﮐﻪ در 30 ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻫﯿﭻ ﺗﮑﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺻﻨﻌﺘﺶ ﻧﺪادﻩ و ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﭘﺮ ﮐﺮدن ﺧﺰاﻧﻪ ﺧﻮد

      ﺑﻮدﻩ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﻣﺮدﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻫﺮﭼﻪ دارد از اﻧﻬﺎﺳﺖ

      :راﻫﮑﺎر

      ﺑﻨﺪﻩ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﮐﻪ ﺗﻌﺮﻓﻪ ﺧﻮدروی ﺧﺎرﺟﯽ ﻫﺮﭼﻪ ﺳﺮﯾﻊ ﺗﺮ ﻟﻐﻮ ﺑﺸﻪ و ﺧﻮدروﻫﺎی ﺧﺎرﺟﯽ ﺑﺎ

      ﻗﯿﻤﺖ ﺟﻬﺎﻧﯽ وارد ﺷﻮد اﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﻣﯿﺸﻮد ﮐﻪ ﺧﻮدرو ﺳﺎز داﺧﻠﯽ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ واﻗﻌﯽ ﺧﻮدروی

      ﺧﻮد را ﺑﻔﺮوﺷﺪ و ﺑﺎﻋﺚ رﺷﺪ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮدروی داﺧﻠﯽ در اﯾﻨﺪﻩ ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﺑﻮد

    • فرهاد

      مثل کبک سرشونو کردن زیر برف نمیخوام بفهمن که مشکل اصلی بی کیفیتی اشغالاشون و قیمت زیاد این فرغوناست خودشونم با خودرو سازهای دنیا مقایسه میکنن حیف اسم فرغون که روی اشغالاشون بذاری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج