اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۵۹۲۲۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«تن‌ تن» رکورد شکست

صفحه‌هایی از کمیک‌استریپ معروف «تن‌تن» به قیمت یک میلیون و ۱۰۰ هزار پوند در «ساتبی» فرانسه به فروش رسید و رکورد شکست.

خبرگزاری ایسنا: صفحه‌هایی از کمیک‌ استریپ معروف «تن‌تن» به قیمت یک میلیون و ۱۰۰ هزار پوند در «ساتبی» فرانسه به فروش رسید و رکورد شکست.

دو صفحه‌ از داستان تصویری «تن‌تن» به قیمت یک میلیون و ۱۰۰ هزار پوند (یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو) در شعبه پاریس حراجی «ساتبی» به فروش رسید.

این نسخه از «تن‌تن» متعلق به «ژان - آرنولد شوف» یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌داران کاریکاتور بود. این نقاشی‌ها در سال ۱۹۳۹ به قلم «هرژه» کاریکاتوریست سرشناس بلژیکی کشیده شدند. «تن‌تن» یک میلیون پوندی داستان ماجراجویی‌های این شخصیت معروف دنیای کمیک استریپ را در جریان یک سانحه هوایی به تصویر کشیده است.

«تن‌ تن» رکورد شکست

به گزارش بی‌بی‌سی، پیش‌بینی می‌شد این صفحات به قیمت ۸۰۰ هزار یورو چوب حراج بخورد اما به قیمتی دوبرابر آن خریدای شد و حالا رکورددار گران‌ترین نقاشی‌های «تن‌تن» در حراجی‌های است.

ماجراهای «تن‌تن» از مشهورترین آثار کمیک تاریخ ادبیات و به‌ویژه تاریخ اروپا است و به لطف همین مجموعه کتاب‌ها، نام «هرژه» در سال ۲۰۰۳ در تالار مشاهیر کتاب‌های کمیک حک شد. «هرژه» به‌ صورت آکادمیک هنر را فرانگرفته بود، اما پس از ترک مدرسه، ابتدا به‌عنوان یک گرافیست شروع به کار کرد و به‌ دنبال آن از سال ۱۹۲۹ تا هنگام مرگ در سال ۱۹۸۳ به خلق «ماجراهای تن‌تن» مشغول شد. این نویسنده بلژیکی در سوم مارس ۱۹۸۳ در بروکسل بلژیک از دنیا رفت و با مرگش، آخرین کتاب تن‌تن به نام «تن‌تن و هنر الفبا» ناتمام ماند.

«تن‌تن در سرزمین شوروی‌ها» (۱۹۳۰)، «تن‌تن در کنگو» (۱۹۳۱)، «تن‌تن در آمریکا» (۱۹۳۲)، «سیگارهای فرعون» (۱۹۳۴)، «گل آبی» (۱۹۳۶)، «گوش شکسته» (۱۹۳۷)، «جزیره سیاه» (۱۹۳۸)، «عصای اسرارآمیز» (۱۹۳۹)، «خرچنگ پنجه طلایی» (۱۹۴۱)، «ستاره اسرارآمیز» (۱۹۴۲) و «راز تک‌شاخ» (۱۹۴۳) از معروف‌ترین داستان‌های مجموعه ۲۴ جلدی «تن‌تن» هرژه هستند.

«ماجراهای تن‌تن» تاکنون بارها مورد اقتباس نمایشی،‌ تلویزیونی و سینمایی قرار گرفته‌اند. از جدیدترین آن‌ها می‌توان به «تن‌تن؛ راز تک‌شاخ» اشاره کرد که در سال ۲۰۱۲ «استیون اسپیلبرگ» کارگردان برجسته‌ هالیوود آن را روی پرده سینماها برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج