۲۶۳۵۳۳
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

گیتار دزدی ۸ میلیارد تومان فروخته شد

گیتار متعلق به «جان لنون» که در دهه ۱۹۶۰ دزدیده شد، در یک حراجی در آمریکا به قیمت ۲/۴ میلیون دلار معادل ۸/۴ میلیارد تومان به فروش رسید.

خبرگزاری ایسنا: گیتار متعلق به «جان لنون» که در دهه ۱۹۶۰ دزدیده شد، در یک حراجی در آمریکا به قیمت ۲/۴ میلیون دلار معادل ۸/۴ میلیارد تومان به فروش رسید.

«داران جولین» رئیس حراجی «جولین» در ایالت کالیفرنیا در این‌باره گفت، این گیتار اکوستیک را «جان مک‌کا» یک موزیسین تازه‌کار در سال ۱۹۶۰ خرید و بدون این‌که بداند متعلق به «جان لنون» خواننده صاحب‌نام موسیقی راک و گروه معروف «بیتلز» است، سال‌ها از آن استفاده می‌کرد.

قرار است نیمی از عواید حاصل از فروش این گیتار که در دسامبر ۱۹۶۳ در کنسرت کریسمس از «جان لنون» دزدیده شد، به موسسه خیریه ایجادشده توسط «جان لنون» و «یوکو اونو» - همسرش - اختصاص یابد.

همچنین بر اساس اعلام این حراجی، اصالت این گیتار براساس شماره سریال حک شده بر روی آن تأیید شده است و خریدار این گیتار که برای آن ۲/۴ میلیون دلار در حراجی «جولین» پرداخت کرد خواسته نامش فاش نشود.

گیتار دزدی 8 میلیارد تومان فروخته شد

به گزارش گاردین، «جان لنون» این گیتار را در سال ۱۹۶۲ و در یک مغازه عرضه‌کننده ادوات موسیقی در لیورپول (انگلیس) خرید و از آن در بسیاری از آهنگ‌های گروه معروف «بیتلز» استفاده کرد.

«دارن جولین» رئیس حراجی «جولین» اظهار کرد، این گیتار یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاریخ فعالیت «جان لنون» در گروه «بیتلز» است. من می‌دانستم که بیش از یک میلیون دلار به فروش می‌رود، اما فکر نمی‌کردم قیمت آن در نهایت از مرز ۲ میلیون دلار هم بگذرد.

گیتار ۲/۴ میلیون دلاری «جان لنون» رکورد فروش ۹۶۵ هزار دلاری گیتار الکترونیک متعلق به «باب دیلن» را که در سال ۲۰۱۳ در حراجی کریستی فروخته شد، با اختلاف زیادی شکست.

براساس کتاب گینس، رکورد فروش آلات موسیقی به نام به یک گیتار ثبت شده که در سال ۲۰۰۵ به قیمت ۲/۷ میلیون دلار در یک حراجی در کشور قطر به فروش رفت. روی این گیتار امضای چهره‌های سرشناسی مانند «کیث ریچاردز»، «اریک کلاپتون» و «پل مک‌کارتنی» وجود دارد.

جان لنون به‌عنوان یکی از اعضای موسس گروه «بیتل‌ها» و یکی از تأثیرگذار‌ترین چهره‌ها در گسترش موسیقی عامه‌پسند در سراسر جهان شناخته می‌شود. لنون همراه «پل مک‌کارتنی» یکی از موفق‌ترین ترانه‌سرایان قرن بیستم به‌شمار می‌روند. زمانی که در سال ۱۹۷۰ گروه «بیتل‌ها» از هم پاشید، او به‌صورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد.

لنون در موسیقی سبک «راک اند رول» دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی تأثیر بسزایی داشت، به‌طوری که برخی از ترانه‌های خوب «بیتل‌ها» از کارهای او هستند. «دشت‌های توت‌فرنگی برای همیشه» و «من گراز دریایی هستم» از تک‌آهنگ‌های به‌یادماندنی او به‌شمار می‌روند.

«جان لنون» در سال ۱۹۸۰ در حالی که به آپارتمان خود در ساختمان داکوتا در شهر نیویورک بازمی‌گشت، به‌دست یکی از طرفداران سابقش به نام «مارک دیوید چپمن» به ضرب چهار گلوله کشته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون از اطلاع رسانی به روز تون .
      فقط فک کنم اشتباه چاپی رخ داده ؛یا اینجانب متوجه نیشم . توو گزارش شما ترتیب سالها با هم تضاد دارند .
      1960 یک جوان موزیسین تازه کار بدون اینکه بداند گیتار متعلق به جان لنون است گیتار را خرید .... جان لنون در سال 1962 این گیتار را از یک مغازه خرید !!!
      باز هم متشکر از زحمات شما.

    • حسین

      گیتار متعلق به «جان لنون» که در دهه 1960 دزدیده شد، در یک حراجی در آمریکا به قیمت 2/4 میلیون دلار معادل 8/4 میلیارد تومان به فروش رسید.!!!!!!
      مگه دلار اومده پایین ؟
      ولی خدائیش گرون خریده !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج