اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۶۰۹۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چادر زدن در برخی شهرها ممنوع شد

چادرزدن در پارك‌ها و معابر برخي شهرهاي كشور ممنوع مي‌شود. اين كار براي ساماندهي وضعيت گردشگري و جلوگيري از ايجاد مزاحمت و بروز مشكل براي شهروندان اين شهرها انجام خواهد شد.

شرق: چادرزدن در پارك‌ها و معابر برخي شهرهاي كشور ممنوع مي‌شود. اين كار براي ساماندهي وضعيت گردشگري و جلوگيري از ايجاد مزاحمت و بروز مشكل براي شهروندان اين شهرها انجام خواهد شد.

اين خبر را روزگذشته معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي كشور اعلام كرد. نوروز و كل ايام تابستان يا فرقي نمي‌كند كافي است دو روز تعطيلي پشت هم بيفتد، برخي شهرهاي خوش‌آب‌وهوا و توريستي كشور چنان از گردشگران داخلي لبريز مي‌شوند كه گاه در خيابان‌ها و پياده‌روهاي اين شهر راه براي رفتن و جا براي سوزن‌انداختن پيدا نمي‌شود.

گاه شرايط بر شهروندان اين شهرها چنان سخت مي‌شود كه آرزوي زيستن در شهري بد آب‌وهوا مي‌كنند. گردشگري را يكي از سودآورترين صنعت‌هاي دنيا مي‌دانند، صنعتي پولساز و هميشه روبه‌رشد.

به همين دليل هم بسياري كشورهاي جهان اهم برنامه‌هايشان را بر توسعه اين صنعت بنا نهاده‌اند. در ايران اما بخش زيادي از گردشگران داخلي تفريح و گردش‌شان هيچ سودي براي ديگران ندارد، محل اقامتشان چادر مسافرتي و پارك و پياده‌رو است، غذايشان را هم تا سرحد امكان با خود از خانه مي‌آورند.

اين‌طور كه مي‌شود، براي شهر مقصد فقط ازدحام و پسماند زباله‌هايشان مي‌ماند. به همين دليل است كه در آن سوي ماجرا بسياري از شهروندان شهرهاي توريستي كشور چندان دلخوشي از روانه شدن سيل گردشگران به شهرشان ندارند.

با اين حال تجربه برخي شهرهاي كشور كه برپايي چادر و اقامت گزيدن در پياده‌رو و خيابان آنها ممنوع است نشان مي‌دهد در غير اين صورت صنعت گردشگري راهي براي كسب درآمد و رونق اقتصادي و زيبايي شهر است، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، ويلاها و سوييت‌هاي اجاره‌اي هميشه مسافر دارند و از اين راه شهر و شهروندان از گردشگران كسب منفعت مي‌كنند.

روز گذشته «منوچهر جهانيان» معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي كشور در نشستي خبري ميزبان خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف بود، در اين نشست پرسش «شرق» در همين‌باره بود، آيا راهي براي كنترل اين وضعيت و ساماندهي و بهبود وضعيت گردشگري اين شهرها وجود ندارد.

جهانيان اين‌گونه پاسخ داد: «براي اين كار برخي شهرهاي كشور چادرممنوع خواهند شد، اين شهرها تا چند وقت ديگر و پس از تعيين معاون گردشگري داخلي در معاونت گردشگري سازمان بررسي و اعلام خواهد شد، البته در ايام عيدنوروز اين طرح در چند شهر مانند شهر شيراز اجرا شد و نتايج خوبي هم در پي داشت.»

جهانيان همچنين بيان كرد: «طرح تابستانه از نيمه‌هاي خردادماه به تمام مديران كل گردشگري ۳۱ استان كشور ابلاغ شده است و تمامي اقداماتي كه در ستاد نوروزي بايد انجام مي‌شد در طرح تابستانه نيز لحاظ شده است. مانند خدمات‌رساني مطلوب، برگزاري جشنواره‌ها و فراهم كردن شرايطي كه مسافران بتوانند از اسكان و پذيرايي در مكان‌هاي موقت استفاده كنند.

به همين منظور از ۱۰ روز قبل دفتر استانداردسازي خدمات گردشگري ناظران خود را به اين مراكز فرستادند.» اين مقام مسوول علاوه بر اين در پاسخ به پرسش ديگر شرق مبني بر اعلام آمار گردشگران خارجي ورودي به كشور در سه ماه اول سالي كه قرار است تا پايان آن ۵/۷ميليون گردشگر به كشور وارد شوند نيز گفت: «اين آمارها هر سه‌ماه يك‌بار توسط پليس مهاجرت اعلام مي‌شود ما هم تا يك هفته ديگر آمار بهار ۹۱ را به محض دريافت صادقانه اعلام خواهيم كرد.»

وي ضريب اشغال هتل‌هاي كشور را ۲۸ تا ۴۰‌درصد اعلام كرد و گفت: «۶۰‌درصد اتاق هتل‌ها خالي است.» معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي در اين نشست خبري همچنين از خالي بودن ۶۰‌درصدي اتاق هتل‌ها و ورود تنها يك‌هزار و ۸۶۰ گردشگر چيني به كشور در سال گذشته خبر داد و گفت: «يك‌هزار و ۸۶۰ گردشگر چيني در سال ۹۰ به ايران آمده‌اند كه اين مقدار در حال حاضر بسيار كم است، با اين حال اگر خيلي تلاش كنيم شايد به آمار ۵۰‌هزار نفري برسيم. براساس شناخت و مطالعه و ميزان گردشگران ورودي بازارهاي هدف را مشخص مي‌كنيم كشور چين نيز يكي از بازارهايي است كه مي‌توانيم براي آن برنامه‌ريزي و بخشي از‌ميليون‌ها گردشگر خروجي آنها را جذب كنيم.

علاوه بر اين آموزش راهنمايان چيني‌زبان را آغاز كرده‌ايم و انتشار كتاب گردشگري چين را در دست داريم. همچنين بخش خصوصي ايران براي ورود گردشگران چيني، توافق‌هايي را انجام داده است.» جهانيان در ادامه گفت: « نشستي را با حضور وزراي گردشگري كشورهاي راه ابريشم، سازمان جهانگردي UNWTO و كشورهاي حاشيه درياي خزر در يكي، دو ماه آينده برگزار مي‌كنيم.»

وي از راه‌اندازي كارگروه گردشگري سازمان UNWTO خبر داد و گفت: «اين كارگروه را به منظور ارتباط بيشتر با مسوولان گردشگري اين سازمان و بسترسازي ورود ۵/۷‌ميليون گردشگر خارجي در معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي راه‌اندازي كرده‌ايم.»

آنگونه كه معاون گردشگري كشور خبر داده طالب ريفايي رييس سازمان بين‌المللي جهانگردي UNWTO به ايران پيشنهاد داده است با همكاري پنج همسايه ديگر درياي‌خزر براي رونق گردشگري دريايي در اين منطقه اقدام كنند و همچنين اعلام آمادگي كرده است كه اين نهاد بين‌المللي براي اين كار حمايت‌هاي لازم از ايران و ديگر كشورها را انجام خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج