adexo3
۲۶۱۲۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

ایران‌ خودرو با «پژو» به توافق رسید

پژو امیدوار است دوباره به بازار ایران بازگردد و در حال حاضر نیز آمادگی لازم برای امضای توافق با ایران‌خودرو را دارد. از آن سو اما مدیرعامل ایران‌خودرو نیز گفته که شرکت پژو شروط ایران‌خودرو برای ادامه همکاری را پذیرفته است.

روزنامه دنیای اقتصاد: پژو امیدوار است دوباره به بازار ایران بازگردد و در حال حاضر نیز آمادگی لازم برای امضای توافق با ایران‌خودرو را دارد.

هفته گذشته در شرایطی جنگ لفظی میان ایران‌خودرو و پژو در رسانه های ایران و فرانسه در گرفت که دو طرف حالا مواضع نرم‌تری در قبال یکدیگر اتخاذ کرده و حتی از روند مثبت مذاکرات،صحبت به میان می‌آورند.

جرقه این جنگ لفظی را پایگاه خبری چلنج فرانسه با حمله به ایران‌خودرو زد و مدعی شد پژو می‌خواهد به اقدامات تحریک‌آمیز این شرکت (ایران‌خودرو) پایان دهد. به فاصله کوتاهی از این اتفاق،مدیرعامل ایران‌خودرو پاسخ فرانسوی ها را داد و تاکید کرد که پژو به‌دلیل آنکه هنوز نتوانسته فعالیت دوباره‌اش در ایران را آغاز کند،از سوی سهامداران خود تحت‌فشار بوده و از همین رو چنین موضعی را علیه ایران‌خودرو گرفته است.

هر چند با توجه به مواضع دو طرف،گمان می‌رفت ایران‌خودرو و پژو از یکدیگر دور شوند ،اما با توجه به اظهارات جدید مقامات این دو شرکت، به‌نظر می‌رسد فضای مذاکرات تلطیف شده است. آن طور که روزنامه فیگارو فرانسه به نقل از ژان فیلپ کمار، معاون مدیر منطقه آفریقا و خاورمیانه گروه پژوسیتروئن عنوان کرده، پژو امیدوار است دوباره به بازار ایران بازگردد و در حال حاضر نیز آمادگی لازم برای امضای توافق با ایران‌خودرو را دارد. از آن سو اما مدیرعامل ایران‌خودرو نیز گفته که شرکت پژو شروط ایران‌خودرو برای ادامه همکاری را پذیرفته است.

به گفته هاشم یکه‌زارع، ایجاد شرکت مشترک با سهام ۵۰ درصدی دو مجموعه ، تبدیل ایران به مرکز صادرات منطقه‌ای پژو و انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری از شروط ایران برای همکاری با پژو به‌شمار می‌روند. با توجه به مواضع نرم مسوولان ایران‌خودرو و پژو،به‌نظر می‌رسد این دو شرکت تا چندی دیگر مذاکرات خود را نهایی و قرارداد فی مابین نیز میان آنها به امضا برسد تا پس از سه سال جدایی، پیوندی دوباره میان دو دوست قدیمی برقرار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدبخت شدیم

    • asal

      قیمت باید بیاد پایین کیفیت بره بالا فقط همین
      الکی با این توافقات مردمو امیدوار نکنید
      محصول پژو فرانسه کجا محصول پژو ایرانخودرو کجاااا

    • امید

      حرف اول ما قیمت بعد کیفیت است

    • بدون نام

      دیدین ایران خودرو اینقد گند زده بود که از افشاگری پژو ترسید!
      حالا هی خودرو ایرانی بخرید

    • بدون نام

      معلوم نیس تو مذاکرات خصوصیشون چی با پژو گفته بودن که پژو با یه تهدید افشای مذاکرات پشت پرده ترسوندشون.
      واقعا ننگ بر ایران خوردو که اینجوری ما رو خار و خفیف کرد!!!

    • ali

      ما که نمیخریم حالا آشتی میکنن یا نمیکنن به ما ربطی نداره

    • كارگر سايپا

      چرا با BMW به توافق نرسيد حالا بايد منتظر پژو اردى كوپه باشيم

    • وطن پرست

      این هم حمایت دولت از خودرو سازی !!!!
      در اروپا بدترین ماشین ها مال فرانسه است . اون موقع خودرو سازهای ما (مونتاژکارا) در پی یک جمله که معلوم نیست چه رازی پشت پرده دارند جلوی فرانسه زانو میزنند و به اقتصاد فرانسه کمک میکنند این همان کشوریست که خیانت به ایران و ایرانی را تا الان چندین بار به ثبت خود رسانده ایا واقعا جای فرانسه در ایران است ؟ایا این همان نفوذ نیست؟ ایا این همان کشوری نیست که در موقع تحریم و هم در جلسات 5بعلاوه 1 کار شکنی میکرد؟ ایا ایرانی ها لیاقت بهترین های خودرو را ندارند؟
      چرا؟
      اقای نعمت زاده چرا با سکوت خود باعث نفوذ یکی از بدترین های محصول های فرانسه به ایران میشوی؟
      چه رازی بین خودرو سازهای ایران و فرانسه است که این طوری باعث باج دادن میشه؟
      چرا نباید سایه استعمار فرانسه از ایران کنده بشه؟

    • محبت

      اگه اون ایران خودرو هستش میدونه چجوری مردم رو تنبیه کنه که این محصولاتش رو مردم کمتر خریدند، همین قرارداد با پژو بدترین و سختترین تنبیه برای مردم هستش، ننگ ننگ ننگ.

    • بدون نام

      البته اران خودرو جنگ زرگری راه انداخت این وسط ها یک واسطه پیدا میشه معامله را میچسباند چرا با بنز و تویوتا و.....خودروهای امریکایی به توافق نمیرسند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج