adexo3
۲۶۱۷۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سرمایه گذاری ۶ میلیارد دلاری در ایران

سخنگوی دولت اعلام کرد: یک شرکت اروپایی برای احداث چهار نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت سه هزار و ۲۵۰ مگاوات و احداث یک نیروگاه بادی در مجموع به مبلغ شش میلیارد دلار؛ قراردادی با وزارت نیرو امضا کرد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی دولت اعلام کرد: یک شرکت اروپایی برای احداث چهار نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت سه هزار و ۲۵۰ مگاوات و احداث یک نیروگاه بادی در مجموع به مبلغ شش میلیارد دلار؛ قراردادی با وزارت نیرو امضا کرد.

«محمدباقر نوبخت» روز سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه ها، با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد برای سرمایه گذاری مستقیم ۶ میلیارد دلاری یک شرکت اروپایی، این خبر را اعلام کرد.

وی یادآور شد که این سرمایه گذاری بزرگ در طول سال جاری و شرایط سیاسی کنونی که هنوز برجام و رفع تحریم ها به درستی آغاز نشده است؛ انجام می شود.

نوبخت با بیان اینکه سالانه ۵ هزار مگاوات برای پاسخگویی به نیازهای اقتصادی کشور لازم است، گفت: ظرفیت نیروگاه های خود را باید افزایش دهیم و این سرمایه گذاری گام مثبتی است.

*قیمت تضمینی خرید گندم در سال آینده ۱۲۷۰ تومان

سخنگوی دولت همچنین به جلسه روز گذشته شورای اقتصاد اشاره کرد و گفت: در این جلسه قیمت تضمینی خرید گندم در سال آینده برای هر کیلو ۱۲۷۰ تومان اعلام شد.

نوبخت افزود: در سال گذشته قیمت تضمینی خرید گندم ۱۰۵۰تومان بود؛ در سال ۹۲ نیز قیمت ۸۰۰ تومان و در سال ۹۱ به قیمت ۴۲۰تومان خریداری می شد که رقم جدید تصویبی عامل انگیزاننده برای افزایش تولید گندم بوده است.

وی ادامه داد: این قیمت گذاری برای دولت بار مالی به همراه خواهد داشت و دولت قیمت خرید تضمینی را با قیمت ۶۵۰ تومان به فروش می رساند که این فاصله خرید تا فروش نشانگر آن است که قیمت نان با افزایش کم در اختیار مردم قرارگیرد.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: در مورد چای نیز این اتفاق افتاد و ۳۰درصد تولید چای نسبت به سال قبل افزایش یافت که این میزان افزایش از دلایل خرید تضمینی دولت بوده است.

نوبخت اضافه کرد:با عنایت به اینکه می بایست ۹۳۰۰ میلیارد تومان در چند ماه اول در اختیار گندم کاران قرار گیرد، دولت حاضر شد تا از چند بانک خصوصی بطور موقت تسهیلاتی را دریافت کند تا این مبلغ را در اختیار گندم کاران قرار دهد و در نهایت اصل و سود تسهیلات را پرداخت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در ۶ ماهه اول سال، رشد اقتصادی ۱درصد مثبت بوده است، گفت: در بخش کشاورزی ۵.۷ درصد رشد مثبت و در بخش صنعت ۱.۱درصد رشد منفی و در بخش خدمات ۹ دهم درصد رشد نشان می دهد که نشانگر آن است که افزایش تولید و رشد اقتصادی در بخش کشاورزی وجود دارد .

سخنگوی دولت با اشاره به نزولات آسمانی نیز گفت: این نزولات آسمانی سال زراعی خوبی را نوید می دهد و امیدوارم که سال آینده رشد خوبی را مشاهده کنیم اگرچه این نزولات با بروز سیلابها خسارات جانی را هم به همراه داشت که موجب تالم خاطر دولت شده است.

*پرداخت ۱۴ هزار و ۲۱۸ میلیارد تومان به طرح های عمرانی در ۷ ماه

نوبخت افزود: تسهیلات پیش بینی شده ۱۲ و ۱۶ درصدی در بسته اقتصادی مقدمه کاهش نرخ سود بانکی خواهد بود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: از روزهای آینده اجرای اعطای تسهیلات به صورت هدفمند به بخشهایی از صنعت آغاز خواهد شد اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی وظیفه خود را در جهت پرداخت به طرح های عمرانی برای تشویق صنایعی همچون سیمان و میلگرد نیز انجام می دهد.

نوبخت اظهار داشت: تا هفتم آبان ماه سال جاری ۱۴هزار و ۲۱۸میلیارد تومان به طرح های عمرانی پرداخت شد و در کنار آن نیز ۲۱۰۰ میلیارد تومان برای آب های مرزی و ۳هزار میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه پرداخت شد و یکهزار و ۱۳۷میلیارد تومان برای حوادث که جمعا ۲۰هزار و ۴۵۵میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پرداخت شد.

وی افزود: این رقم پرداختی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۳هزار و ۱۹۰میلیارد تومان پرداخت شده بود بیش از هفت هزار و ۲۶۵میلیارد تومان است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که تسهیلات ارایه شده باعث افزایش پایه پولی نخواهد شد؟ نیز گفت:خلق پول جدید می تواند منجر به افزایش پایه پولی شود اما در روش فعلی از محل تقلیل نرخ سپرده قانونی بانکها خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج