adexo3
۲۶۱۸۵۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آملی لاریجانی: قوه مجریه حق دخالت ندارد

رئیس قوه قضائیه با نفی هم معنی دانستن استقلال قوه قضائیه از سایر قوا با گسستگی قوای سه گانه گفت: بر اساس اصول متعدد در قانون اساسی قوه مجریه حق دخالت در دستگاه قضا را ندارد.

خبرگزاری فارس: رئیس قوه قضائیه با نفی هم معنی دانستن استقلال قوه قضائیه از سایر قوا با گسستگی قوای سه گانه گفت: بر اساس اصول متعدد در قانون اساسی قوه مجریه حق دخالت در دستگاه قضا را ندارد.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه عصر امروز در جمع قضات و کارمندان دستگاه قضا با اعلام این مطلب افزود: در قانون اساسی در اصول متعدد به بحث استقلال دستگاه قضا و وظایف این قوه اشاره شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این اصول قوه قضائیه از قوای دیگر مجزا شده است و استقلال دارد که البته این استقلال به معنای این است که قوا جزایر از هم گسسته باشند اما در انجام وظایفشان استقلال دارند.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: بر اساس همین اصول است که می‌گوییم قوه مجریه هر چند که در قانون اساسی به عنوان مجری قانون اساسی شناخته شده است اما حق دخالت در دستگاه قضا و امورات این قوه را ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج