۲۶۵۴۸۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جبلی:با فروش ماشین فیلسماز نمی شویم

کارگردان فیلم «داره صبح میشه» گفت: باید توجه داشته باشیم که با فروش ماشین و خانه در سینما نمی توانیم شاهکار خلق کنیم. ما برای ساخت این فیلم تهیه کننده و سرمایه نداشتیم اما همه عوامل با عشق در کنار هم کار کردند.

سینما پرس: کارگردان فیلم «داره صبح میشه» گفت:باید توجه داشته باشیم که با فروش ماشین و خانه در سینما نمی توانیم شاهکار خلق کنیم. ما برای ساخت این فیلم تهیه کننده و سرمایه نداشتیم اما همه عوامل با عشق در کنار هم کار کردند.

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «داره صبح میشه» با حضور یلدا جبلی کارگردان و مازیار فکری ارشاد منتقد در خانه هنرمندان برگزار شد که کارگردان نسبت به اینکه با فروش ماشین و خانه نمی‌توان فیلم خوب ساخت انتقاد کرد.

یلدا جبلی (کارگردان ) درباره موضوع فیلم گفت: امروز بسیاری از فیلمسازان مراحل زیادی را طی می کنند تا فیلمنامه مورد دلخواه خود را بسازند اما نمی شود و در نهایت سراغ فیلمنامه دیگری می روند.

وی ادامه داد: البته باید بگویم زمانیکه فیلمنامه را می نوشتم تصور نمی‌کردم تا این اندازه جدی شود و همه بازیگران و عواملی که برای این فیلم درنظر گرفته بودم درکنارم قرار گیرند.

کارگردان فیلم «داره صبح میشه» همچنین گفت: این فیلم چهار اپیزود عاشقانه دارد که می خواستم بین آنها حلقه ارتباطی وجود داشته باشد. درباره این چهار اپیزود داستان کوتاهی خوانده بودم که دوست داشتم به آن بپردازم و اینکه سه اپیزود آن اقتباسی باشد.

جبلی ادامه داد: از بسیاری از مخاطبان شنیده ام که اگر اپیزود سامان و گلی در فیلم وجود نداشت اتفاقی نمی‌افتاد اما باید بگویم این اپیزود پایه فیلمنامه بود که با آن جلو رفتیم.

وی درباره پراکندگی داستان نیز گفت: بنای این فیلمنامه پرگویی و دادن اطلاعات دقیق نبود ضمن اینکه خودم هم مبهم بودن را دوست دارم و می خواستم در انتهای قصه کشفی برای مخاطب بوجود آید به همین دلیل شخصیت های داستان را بدون اطلاعات کامل گذاشتم.

جبلی با بیان اینکه بخشی از مبهم و گنگی در فیلمنامه تعمدی بوده است گفت: در واقع می‌خواستم وارد تجربه ای صد درصد دیالوگ محور شوم ضمن اینکه فیلمنامه ریسک زیادی داشت زیرا دارای چهار قصه بود که در شب می‌گذشت و ریتم آن نیز کند بود و در عین حال اتفاقاتی را به دنبال دارد که مربوط به گذشته است با اینکه می‌دانستم فیلمنامه سختی است اما دوست داشتم وارد تجربه جدیدی شوم.

وی با بیان اینکه ارتباط مخاطب با فیلم برایم بسیار مهم است، ادامه داد: مخاطبی که در این فیلم با من همراه شد برایم اهمیت زیادی دارد زیرا اینکه مخاطب را در تجربه ای جدید همراه کنی قطعا ارزش زیادی خواهد داشت.

جبلی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا موضوع عشق را انتخاب کردید، پاسخ داد: هر کارگردانی در ابتدا دوست دارد به دغدغه هایش بپردازد. دغدغه عشق و رابطه عاشقانه و مقوله قضاوت برایم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود به همین دلیل قصه را تحت الشعاع قرار داد.

وی درباره انتخاب بازیگران نیز گفت: معمولا هر کارگردانی در زمان نوشتن نقش ها بازیگرها در ذهنشان نقش می بندد و مهم این است که بازیگرهای فیلم هرکدام در جای درستی قرار گیرند که خوشبختانه در مورد فیلم داره صبح میشه چنین اتفاقی افتاد زیرا همه بازیگران آن گزیده کار هستند و خوشبختانه دست رد به سینه من نزدند.

جبلی درباره سختی های کار و سرمایه اندک نیز گفت: هرچقدر در سینما کار و علاقه به کار مهم باشد اما نبود سرمایه قطعا تاثیرگذار است. شاید در ابتدا تصمیم کارگردان بر این باشد تا در ۴۰ جلسه فیلمبرداری کار را به اتمام برساند اما وقتی وارد کار می‌شود متوجه می‌شود که باید در ۲۰ جلسه فیلمبرداری آنرا به اتمام برساند که عامل مهم آن نبود تهیه کننده و سرمایه است.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که با فروش ماشین و خانه در سینما نمی توانیم شاهکار خلق کنیم. ما برای ساخت این فیلم تهیه کننده و سرمایه نداشتیم اما همه عوامل با عشق در کنار هم کار کردند.

جبلی با بیان اینکه سینمای قصه گو برایش مهم است گفت: سینمایی که در آن بعد صنعت به ازای هنر جلو می‌آید، کمبود بودجه و نبود سرمایه ضربه زیادی می‌زند .

وی درباره اکران فیلم در هنر و تجربه نیز گفت: در مجموع از مخاطب هنر و تجربه راضی هستم زیرا معتقدم هنر و تجربه مخاطب قهر کرده را به سینما می‌کشاند اما بخش اعظم و اصلی مخاطبان هنر و تجربه تنها در یک ماه اول اکران هستند و به مرور کمتر می‌شوند. اگر می‌خواستیم خارج از بخش هنر و تجربه فیلم را اکران کنیم پیشنهاد دو پخش کننده به ما در همین آبان ماه بود که در آن صورت هم یک ماه اکران داشتیم و دیده می شدیم به نظرم هنر و تجربه باید در این مورد تدبیری بیاندیشد.

اکران فیلم «داره صبح میشه» از پنجم آبان ماه در سینمای هنر و تجربه آغاز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج