۲۶۸۷۱۱
۲۶ نظر
۵۰۰۶
۲۶ نظر
۵۰۰۶
پ

پیامک‌ کسر از حساب مشتریان بانک‌ ها

در یک ماه اخیر تعدادی از بانک‌ها با ارسال پیامک به مشتریان خود از آنها خواسته‌اند که تا پایان آبان‌ماه در رابطه با کسر ۵۰۰۰ تومان از حساب به عنوان هزینه ارسال پیامک، نظر خود را اعلام کنند.

خبرگزاری ایسنا: در یک ماه اخیر تعدادی از بانک‌ها با ارسال پیامک به مشتریان خود از آنها خواسته‌اند که تا پایان آبان‌ماه در رابطه با کسر ۵۰۰۰ تومان از حساب به عنوان هزینه ارسال پیامک، نظر خود را اعلام کنند.

در ماه‌های گذشته برخی بانک‌ها با ارسال پیامک‌هایی با توضیحات و گاهی با اعلام مبالغ متفاوت اعلام کردند که مشتریانشان باید تا پایان آبان ماه یعنی روز گذشته (شنبه) اعلام کنند که تمایل برای دریافت پیامک آگاهی از عملیلات بانکی خود دارند یا خیر.

مضمون پیامک‌ها این است که ۵۰۰۰ تومان بابت آبونمان شش ماهه ارسال پیامک از حساب مشتریان کسر خواهد شد و از آنان خواسته شده اگر تمایل به دریافت سرویس پیامک ندارند تا آخر آبان‌ماه عدد اعلام شده را به شماره سامانه آن بانک پیامک کنند.

اما بانک‌هایی هم هستند که به مشتری این گونه توضیح داده‌اند که ۵۰۰۰ تومان از حساب آنان برای دریافت خدمات پیامکی کسر شده، ولی اگر تمایلی به دریافت سرویس پیامک ندارند، تا پایان آبانماه فرصت دارند با ارسال پیامک اطلاع دهند تا هزینه کسر شده مجدد به حسابشان بازگردد.

برخی دیگر از بانک‌ها نیز رسما به مشتریانشان اعلام نکرده‌اند که رقمی از حسابشان کسر یا قبلا کم شده است، بلکه راه دیگری برای صرفه‌جویی در هزینه های ناشی از ارسال پیامک انتخاب و سقفی برای واریز یا برداشت‌های مشمول ارسال پیامک تعیین کرده‌اند. به عنوان نمونه در یکی از این پیامک‌های بانک‌ها عنوان شده که صرفا پیامک تراکنش‌های واریز و برداشت با مبلغ ۲۰ هزار تومان و بالاتر برای مشتری فرستاده خواهد شد.

اما در اقدامی دیگر، برخی بانک‌ها در پیامک های ارسالی گفته اند که اقدام آنها برای کسر هزینه طبق مصوبه شورای هماهنگی بانکهای دولتی و خصوصی صورت گرفته است. از سویی دیگر ممکن است تمامی مشتریان بانک‌ها این دست از پیامک‌ها را دریافت نکرده‌ باشند که این موضوع می‌تواند سرانجامی مانند آنچه که اوایل امسال برای بانک ملی (کسر از حساب مشتریان در حالی که با وجود اطلاع رسانی برخی پیامک مربوطه را دریافت نکرده بودند) پیش آمد و نارضایتی مشتریان را به همراه داشت، در پی داشته باشد.

به هر حال طبق آنچه که بانک مرکزی مجوز آن را صادر کرده است، بانک‌ها می‌توانند برای انجام خدمات بانکی اعم از حضوری یا الکترونیک نسبت به دریافت کارمزد اقدام کنند که بر این اساس اگر هم قرار باشد بانک‌ها هزینه‌ای بابت سرویس پیامک دریافت کنند، مساله خلاف قانونی رخ نداده است. در عین حال که ممکن است از همین امروز از حساب مشتریان برخی بانک‌ها ۵۰۰۰ تومان به منظور کسر هزینه ارائه خدمات پیامکی کسر شود که یا با اطلاع یا بدون اطلاع مشتری خواهد بود. آنچه که مشخص است اگر مشتریان عدد مورد نظر بانک را بنا به هر دلیلی تا پایان آبان‌ماه (شب گذشته) به سامانه بانک پیامک نکرده باشند از نظر بانک مربوطه این گونه استدلال می‌شود که مشتری خواهان دریافت سرویس پیامک است و به همین دلیل به ازای هر شش ماه ارائه سرویس پیامک مبلغ ۵۰۰۰ تومان از حساب مشتری برداشت می‌شود.

لازم به توضیح است که اگر کسی از بانکی که در آن حساب دارد تاکنون پیامک دریافت نکرده یا درصورت عدم تمایل به دریافت سرویس پیامک عدد مورد نظر بانک را به سامانه آن نفرستاده، باید هرچه سریع‌تر به یکی از شعب بانک خود مراجعه کرده و طرح موضوع کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب گیری افتادیم من اصن اون شماره ای رو که داده بودم به بانک شکستم انداخم دور!! عجب روزگاری شده اقای بانک لطفا از اختلاس گرها دزدی کنید

    • بدون نام

      دزدی در روز روشن . من بابت پولی که در حسلب کارتم دارم هیچ گونه سودی دریافت نمی کنم ولی بانک کلی سود به دست می اورد .حالا یه خدمتی هم می خواهد ارائه کنه پولشو می خواد .

      پاسخ ها

      • آرش

        دوست عزیز این خدمت نیست که بانک ارائه میکنه، وظیفس، در تمام دنیا بانکها اینگونه خدمات را بدون کارمزد ارائه میکنند

    • ناشناس نیستی

      بانک، بیمه دو موسسه. میباشند که سرشون کلاه نمیره

      پاسخ ها

      • رحیمی

        نه تنها سرشون کلاه نمیره بلکه کلاهبردارن!

    • بدون نام

      مملکت گلی داریم ما به به

    • قربانعلیو

      وجدانا من که پول ندارم اما مگه هم این 5000تومانه تازه بانکهاتازه استارت زدنداماازکجامعلوم که فرداخرج درست کردن نرده جلوی بانک وساخت صندوق اضافه راازمشتری کسرنکنن

    • علی

      این شرعا" حرام اندر حرام است.
      به احترام ذات اقدس الهی در زندگی خیر نبینید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بد دهن پیدا شد زیاد نفرینت میکنن

    • کیان

      خیلی عجیب چن سالیت که برا اینکه هزینه کاغذ و قبض و رسید عملیات بانکی وکاهش مراجعات بانکی،تبلیغ استفاده از خدمات الکترونیک میکردن حالا که این فرهنگ جا افتاده بابت رسید و تاییدیه تراکنش ها هزینه میخان انگار یادشون رفته قبلا ی رسید و عملیات بانکی چقد هزینه داشت.آخه بانک محترم میشه پولو از شخص بگیری و یا از حساب شخص برداشت کنی اما رسید و گزارش کارتو ندی و بگی بابتش پول میخام ،کاش ملت همه ی آن بیان بگن پولامونو بدین منبعد حساب کتابش باخودمون تا اونوقت لرزه به تنتان بیافته بابا از سود کاسبی با پولای مردم اسمتون شده بانک و کارمند بانک انصافتون کجاست ای زور گویان و شرکای خودرو ساز ، برج ساز و اختلاس کننده و بدهکاران دانه درشت !! ماهیتتان و نیتتان از رفقایتان پیداست.

    • غـــــــــــز ل

      تو همه ی دنیا پیامک و اینترنت رایگان شده تو کشور دیـــــــــــریـــــــــــن دیـــــــــــــریــــــــــن ما نه تنها رایگان نیست واسه پیامکهای خودشون هم ازمون پول می خوان....
      گل مراد: پول زور وخوان جیگر !!!!

      پاسخ ها

      • احمد

        دیـــــــــــریـــــــــــن دیـــــــــــــریــــــــــن رو خوب اومدی. D-:

    • محمد

      این هم یک نوع کسب درآمد برای دولت و بانکهاست اگر فقط 20 میلیون حساب مشتری فعال تو کشور داشته باشیم، غیر از اونهایی که بنا به دلایلی چندتا حساب دارند، معادل 20 میلیارد بانکها از این بابت سود میکنند. درحالی است که تحت هرشرایطی حساب کنید بانکها خییلی باید از مشتریان به خاطر قرار دادن پولهاشون توی بانکها ممنون باشند. حال این هزینه دریافت خدمات صرف چه اموری هم خواهد شد جای توضیح داره!

    • user

      همش دنبال یه راهی میگردن که مردم رو تیغ بزنن... این سرویسی که میدن یکی از خدمات خیلی خیلی خیلی کوچکه که وظیفه ی بانک هست در مقابل پولی که مجانی در اختیارشون قرار دادیم

    • سعید

      دیگه به هر نحوی میخان سر ملت و کلاه بزارن ...از جلو بانک ملی رد میشی 100 تومن از حساب کم میکنه ...
      وام میرم 25 میلیون دمشون گرم ولی میخای برگردونی میشه 75 میلیون ...
      خدا به دادمون برسه

    • حرف حساب

      همینکه همه پولهارو یه جا نخوردند ونبردن خدا رو شاکرباشید.....اگر ببرن تکلیفمون چیه؟...

    • bEHZAd

      به خدا دعا میکنم یه روزی برسه از این مملکت که فساد از همه جاش میباره برم،حالا برم خارج زندگی کنم یا بمیرم،چقدر سرمون کلاه میذارن و هیچی نمیگیم

    • بدون نام

      بیایدباهم این شعرروبخونیم . اینجاایرونه بعله .دزدفراوونه بعله .دزدی آسونه بعله. مرکزش تهرونه.بعله آفتابه دزدرومیگیرن بعله . اون دزدگنده روکارمیدن بعله . وام کلان میدن بعله . آفتابه دزده رودست میبرن بعله . . وای وای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رقصش با من خیلی با حال بود

    • مسیح

      نازی های المان هم کشور های همسایه رو غارت میکردن
      با این دولت دزدی و غارت و این حکومت ورشکسته چه بکنیم
      پسر هاشون اختلاس میکنن میرن اروپا بعد پول زور از مردم میگیرن
      با این مردم چند وقته دیگه پالون میندازن روشون و خر سواری می کنند

    • عليرضا

      سلام
      ميگن بانك صادرات پيامك واريز يارانه را اصلا" نميفرستد !

    • کامران

      این همش دزدی است فقط دزدی است

    • بدون نام

      با منافع کلانی که از حساب های قرض الحسنه به تاراج میبرند باز سراغ غارت پیامکی امده اند

    • حسین

      واقعا این کار درست نیست ک از حساب مشتری کم کنن باید جز خدمات بانک باشه متاسفم

    • بدون نام

      ان شاء الله خرج مریضی شان بشه

    • حقیقت

      اقایون و خانم های گرامی.به جای حرف و شعار بیاید عمل کنید.همگی با راه اندازی کمپین حساب های بانکی خودتون رو ببندید مشت محکمی تو دهن این زورگو های دزد بزنید که هیچ وقت از مال مردم خوری سیر نمیشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج