۲۶۸۹۳۱
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

«شهرزاد» دچار تحول می شود

تخصص آقای فتحی در ساختن سریال‌های عاشقانه است، آنچنان که پیش از این سریال هایی چون «شب دهم»، «میوه ممنوعه» و آثار دیگری دیده ایم که علاوه بر عاشقانه بودن مرتبط با فضا و زمان مورد نظرش پیش رفته است

روزنامه آرمان:سید محمدهادی رضوی سرمایه گذار سریال «شهرزاد» با اشاره به بازخوردهایی که تاکنون نسبت به این سریال دریافت کرده اند، بیان کرد این بازخوردها مشخص می‌کند فازهای بعدی این سریال ساخته می‌شود یا خیر.سیدمحمدهادی رضوی سرمایه گذار سریال «شهرزاد» با اشاره به این مجموعه که به کارگردانی حسن فتحی ساخته شده است و همچنین بی اعتمادی‌های ایجاد شده نسبت به شبکه نمایش خانگی به مهر گفت: من و محمد امامی تهیه کننده این اثر احساس کردیم که نوعی بی اعتمادی در شبکه نمایش خانگی ایجاد شده است که به دلیل محتوا و کیفیت آثار ارائه شده و همچنین رها شدن و نیمه تمام ماندن مجموعه‌ها اتفاق افتاده است.وی ادامه داد: ما برای اینکه این اثر نیمه تمام نباشد همه قسمت‌ها را تولید و بعد شروع به عرضه آنها کردیم. برای این مجموعه ۱۰۰ لوکیشن خارجی در نظر گرفته شد و مقادیر زیادی لباس دوخته شد که اکنون در انباری در غرب تهران قرار گرفته است و لوگو «شهرزاد» بر آنها خورده است تا اگر شد بتوانیم آنها را برای امور خیریه حراج کنیم.رضوی با اشاره به فضای عاشقانه سریال «شهرزاد» بیان کرد: تخصص آقای فتحی در ساختن سریال‌های عاشقانه است، آنچنان که پیش از این سریال هایی چون «شب دهم»، «میوه ممنوعه» و آثار دیگری دیده ایم که علاوه بر عاشقانه بودن مرتبط با فضا و زمان مورد نظرش پیش رفته است. قبل از تولید این کار ما احساس کردیم مردم دوست دارند سریال عاشقانه ببینند و می‌توان در چنین حال و هوایی سریال ساخت بنابراین با آقای فتحی در این باره صحبت کردیم و اگر ما بتوانیم این فضا را در «شهرزاد» حفظ کنیم فاز ۲ و ۳ را هم ادامه خواهیم داد.

تولید با در نظر گرفتن بازخوردهای مردم

وی درباره تولید فاز دوم «شهرزاد» که پیش از این مطرح شده بود، بیان کرد: ما بازخوردهای مردم را تا قسمت پنجم سریال دریافت می‌کنیم و همچنین با در نظر گرفتن این بازخوردها در ادامه درباره تولید فاز دوم کار تصمیم می‌گیریم. سرمایه گذار سریال «شهرزاد» با اشاره به داستانی که در قسمت‌های بعدی این قصه رخ می‌دهد، گفت: از قسمت پنجم تا دهم نیز اتفاقاتی در داستان رخ می‌دهد که می‌توان گفت مردم تنها یک سریال عاشقانه نمی بینند بلکه این اثر نشان می‌دهد افراد چقدر در طول زمان تغییر می‌کنند و قدرت و ثروت چقدر می‌تواند تاثیر گذار باشد.

این داستان می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد چون عموم مردم همیشه درگیر این بوده اند که در جامعه ارباب و رعیتی زندگی آنها چگونه تحت تاثیر قرار می‌گیرد. عشق یکی از ویژگی‌هایی است که با جان و روح انسان‌ها در ارتباط است و وقتی در یک جامعه ارباب و رعیتی با آن بازی می‌شود یعنی عشق هم درگیر این روابط ثروت و قدرت شده است.رضوی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره نفوذ فرهنگی یادآور شد: ما از این غافل شده ایم که در دنیا از حوزه فرهنگ، ثروت سازی می‌کنند و اقتصاد خود را به کار می‌اندازند. ما در حوزه سینما با بازاری ورشکسته روبه‌رو هستیم با این حال خواستیم سرمایه خود را در اینجا هزینه کنیم اما بعضی این سرمایه گذاری را در حوزه سینمای خانگی پولشویی دانستند و بیان کردند که شاید در بازار ضرر رسان تولید آثار سینمایی و... نوعی پولشویی اتفاق می‌افتد. این افراد یا رقم پولشویی را نمی دانند و یا از مقدار و کمیت، ذهنیت درستی ندارند. پولشویی فقط پول کثیف را شامل نمی شود بلکه چگونگی تبدیل کردن پول کثیف به پول تمیز را هم دربر می‌گیرد.

وی درباره دلیل انتقادهای مطرح شده نسبت به هزینه‌های سریال عنوان کرد: ورزش و سینما حوزه هایی هستند که عده‌ای با استفاده از ثروت از آنها در راستای ایجاد محبوبیت برای خود استفاده کردند. بنابراین بعضی سوء استفاده‌ها باعث شده است که اکنون عده‌ای نسبت به پولی که در حوزه سینما و تصویر هزینه شده است، انتقاد داشته باشند و بپرسند که این سرمایه از کجا آمده است، درحالی‌که منشا آن کاملا مشخص است و می‌توان آن را بررسی کرد و بهتر است خود سینماگران به جای چنین انتقادهایی مردم را به دیدن آثار تشویق کنند.رضوی با بیان اینکه اکنون باید لابی اقتصادی جهان اسلام را در برابر لابی صهیونیزم ایجاد کرد، افزود: لابی صهیونیزم همان فیلم و سریال‌های ترکیه‌ای است که مردم ما را درگیر آثار سطحی خود کرده است. ما در این حوزه سرمایه گذاری نکرده ایم و بنابراین آنها که بیشتر ماهواره می‌بینند چنین سریال هایی را تماشا می‌کنند و ما مسلمانان باید جمع شویم و کارهای فاخر ارائه دهیم. برای این منظور باید از فیلم و سریال‌های خوب دفاع کنیم، «شهرزاد» سریال الف ویژه است و بهتر است آن را ببینیم و اگر خوب بود حمایتش کنیم.

سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد» در پاسخ به انتقادهایی که نسبت به فضاسازی و فیلمنامه اثر وجود دارد بیان کرد: احساس من این است که کار دارد مسیر خود را پیدا می‌کند و ما هم تا جایی که بتوانیم نظر مخاطبان را تامین می‌کنیم. به طور مثال مخاطبان بسیاری نظر می‌دادند و می‌پرسیدند چرا صدای محسن چاووشی تنها در تیزر سریال آورده شده است و انتظار داشتند در تیتراژ هم آن را بشنوند بنابراین ما تغییرات را در کار اعمال کردیم.

فکر می‌کنم اکنون توانسته ایم رضایتی ۶۰ تا ۷۰ درصدی را در مخاطب ایجاد کنیم. فیلمنامه در تخصص من نیست و از آنجایی که تولید سریال به پایان رسیده است قطعا جایی برای تغییرات وجود ندارد با این حال اگر بخواهیم فازهای بعدی سریال را داشته باشیم قطعا نظر مخاطب اعمال می‌شود. وی درباره فروش «شهرزاد» در کشورهای دیگر بیان کرد: امکان فروش سریال در کشورهای خارجی از جمله آمریکا به صورت اینترنتی فراهم شد که تاکنون از استقبال خوبی برخوردار بوده است. «شهرزاد» در دوبی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و مذاکراتی هم داریم که شرکت «ای ام فیلم» آلمان دی وی دی‌های سریال را از قسمت دهم به بعد در مراکزی که ایرانیان در کشورهای خارجی حضور دارند، توزیع کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابالنگ دراز

      برترین جان توی نظرسنجیتون یه گزینه هیچکدام از سریالها رو هم کاشکی میذاشتید...البته نمیدونم اصولی ومنطقی هست یانه از نظر پایه های آماری و نظرسنجی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج