۲۶۹۴۳۶
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

مجازات صحنه‌ سازی در تصادف رانندگی

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی قانون دائمی شدن بیمه شخص ثالث مقررات کیفری مربوط به این لایحه را تصویب کردند.

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی قانون دائمی شدن بیمه شخص ثالث مقررات کیفری مربوط به این لایحه را تصویب کردند.

بر اساس ماده ۶۱ این لایحه، عدم پرداخت حقوق قانونی صندوق از سوی بیمه‌گر یا نمایندگی آنان، مصرف درآمدهای صندوق در غیر از موارد مصرح قانونی و همچنین اجرای تکالیف مقرر در مواد ۴۶، ۴۷ و ۴۹ این قانون بر تخلف اداری یا انتظامی در حکم دخل و تصرف در وجوه عمومی است.

همچنین در ماده دیگری (۶۲) نمایندگان مصوب کردند که فروش هر نوع بیمه‌نامه یا مبادرت به عملیات بیمه‌گری یا نمایندگی بیمه بدون مجوز قانونی در حکم کلاهبرداری است و مرتکب علاوه بر مجازات کلاهبرداری ضامن جبران خسارت وارده حسب مورد به زیان‌دیده یا صندوق به نرخ روز جبران خسارت می‌باشد.

در ماده ۶۳ این لایحه نیز با تصویب مجلس، هر کس با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه‌سازی صوری تصادف، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی وجوهی را بابت خسارت دریافت نماید، به حبس تعزیری درجه ۶ و جزای نقدی معادل دوبرابر وجوه دریافتی محکوم می‌شود. شروع به جرم مندرج در این ماده علاوه بر مجازات مقرر برای شروع به جرم در قانون مجازات اسلامی، مستوجب جزای نقدی درجه پنج می‌باشد.

در ماده ۶۴ نیز مقرر شد هرگاه شخصی برخلاف واقع خود را به عنوان رانند وسیله نقلیه مسبب حادثه معرفی نماید به مجازات حبس درجه هفت محکوم می‌شود؛ راننده نیز چنانچه درا ین امر تبانی کرده باشد به مجازات مذکور محکوم می‌شود.

در آخرین ماده از بخش مقررات کیفری، نمایندگان مصوب کردند در صورتی که مسئولیت مسبب حادثه مشمول تعهدات بیمه‌گر باشد، جز در موارد مصرح در ماده ۱۶ این قانون مقررات مربوط به نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در خصوص وی قابل اجرا نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • taha

      دشمن دشمن دوست است

    • کیان

      باسلام.این کار بسیار کار زشت و ناپسند و یک کلاهبرداری و خیانت واقعی است به نظر من باید با اشد مجازات برخورد کرده در جراید و تلوزیون نشونشون بدهند که هم درس عبرتی بشه برای سایرین و هم بدانند که چه حماقتی را مرتکب میشوند حتی اگر لو نروند و موفق بشوند دیه را بگیرند . آخه ارزش داره ؟ انسان سلامتی، این نعمت بی بدیل الهی را بدهد پول بگیرد؟
      من خودم 5 سال پیش تصادف کردم و زیبایی صورتم به میزان قابل توجهی آسیب دید و 60 میلیون تومان دیه گرفتم(طرفم بیمه داشت) به خدا قسم حاضرم همه اون پول را بدهم همان میزان هم بروم زیر قرض اما صورتم مثل اول بشه همونطوری که خداوند آفریده بود.حالا نمیگم یوزارسیف بودم ولی خوب هرچی بود سالم بودم با کوچکترین سرما و گرمایی درد شدید را متحمل نبودم
      خلاصه اینکه برای اینگونه افراد واقعا متاسفم خیلی گناه داره و پشت پاشو میخورند.

    • یاسین رحیمی

      باسلام خواستم گزارش یک گروه که تصادف ساختگی یا صحنه سازی را انجام میدهند را بدهم لطفا همکاری کنید بالای 4میلیآرد را در طی 7سال از بیمه ها بالا کشیدن

    • بدون نام

      خداییش این حق اونا نیست بیت ال ماله مال مردمه باید به کسایی تعلق بگیره که تصادف واقعی شده باید به اینا حکم اعدام بدن سلامتشون مهم نیس جونشونم نباید مام باشه باید اعدام بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج