۲۶۹۹۹۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ولایتی: مخالف تجزیه سوریه و عراق هستیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر امور خارجه لوکزامبورگ درباره مسائل منطقه‌ای و تحولات اخیر صورت‌گرفته با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر امور خارجه لوکزامبورگ درباره مسائل منطقه‌ای و تحولات اخیر صورت‌گرفته با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (چهارشنبه) ۴ آذرماه با وزیر امور خارجه لوکزامبورگ دیدار و گفت‌وگو کردند.

ولایتی در تشریح دیدار خود با وزیر امور خارجه لوکزامبورگ، گفت: وی در این دیدار به زمینه‌های همکاری کشورش با ایران و همکاری در مسائل منطقه‌ای، نقطه نظراتی را بیان کرد، چراکه همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا درباره همکاری‌های اقتصادی رو به افزایش و توسعه است.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای خود با وزیر امور خارجه لوکزامبورگ درباره مسائل منطقه‌ای تصریح کرد: در رابطه با مسائل منطقه‌ای به وی گفتم که ما معتقدیم سوریه راه حل نظامی ندارد و همه کشورهای غربی و کشورهای منطقه باید با تروریست مبارزه کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما مخالف تجزیه سوریه و عراق هستیم و معتقدیم همگی باید تلاش کنند تا یکپارچگی کشورها پابرجا بماند و نظر جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از دولت سوریه و بشار اسد برای وی بیان کردم و به وی گفتم که باید محوری وجود داشته باشد که حول آن محور مردم سوریه بتوانند علیه دخالت‌های خارجی مبارزه کنند.

ولایتی خاطرنشان کرد: همکاری ایران و اروپا در رابطه با ایجاد صلح و آرامش در منطقه غرب آسیا و سوریه و عراق باید پیش از گذشته ادامه پیدا کند.

جین اسلبورن وزیر خارجه لوکزامبورگ نیز در تشریح دیدار خود با ولایتی گفت: من قبل و بعد از توافق هسته‌ای در ایران بودم و در این سفر دیدار خوبی را با وزیر خارجه ایران، رئیس‌جمهور و رئیس بانک مرکزی و آقای ولایتی داشتم.

وی با بیان اینکه کشورش آمادگی دارد روابط اقتصادی خود را با ایران توسعه دهد، تصریح کرد: کشور من منطقه فاینانس و مرکز تأمین مالی است و می‌تواند در زمینه سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها فعال باشد، اما این بدان معنا نیست که پول لوکزامبورگ به ایران بیاید، بلکه شما می‌توانید پول خود را در نهادهای پولی و بانکی مدیریت کنید.

وزیر خارجه لوکزامبورگ ادامه داد: ما تنها از نظر اقتصادی و بازار مشترک معروف نیستیم، بلکه صرف نظر از مسائل اقتصادی به دنبال توسعه روابط فرهنگی خود با ایران هستیم.

وی اسلام را دین صلح خواند و تصریح کرد: اسلام دین تروریستی نیست و مساوی با تروریست نیست و در حوادث ناگواری که در روزهای اخیر اتفاق افتاده است، من معتقدم که اسلام دین صلح است و در این منظر باید از اسلام دفاع شود.

وزیر خارجه لوکزامبورگ با بیان اینکه مهم‌ترین هدف ما باید مبارزه با داعش باشد، خاطرنشان کرد: باید ائتلاف بین‌المللی در این زمینه برای مدیریت مبارزه با تروریست‌ها شکل بگیرد و دو نشستی که در وین برای مقابله با داعش برگزار شد، خوب بود، اما نیاز است ائتلافی متشکل از ۴ کشور روسیه و آمریکا که دو ابرقدرت هستند و ایران و عربستان که دو قدرت منطقه‌ای هستند، شکل بگیرد؛ چراکه سخت است این کشورها در یک ائتلاف قرار بگیرند، اما باید همگی به مبارزه با تروریست و داعش بپردازیم.

وی با بیان اینکه درباره عراق و سوریه صحبت کردیم، تصریح کرد: مهم‌ترین بحث در سوریه مبارزه با تروریست است و دادن این شانس به سوری‌ها برای ساخت کشورشان است؛ چراکه بسیاری از مردم سوریه کشته و آواره شده‌اند و باید کاری کرد که ارامش به این کشور بازگردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج