adexo3
۲۷۲۸۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چرا تیراندازی ها در آمریکا متوقف نمی‌شود؟

یک روزنامه مشهور آمریکایی به بررسی ساده ترین دلیلی پرداخته است که تیراندازی‌ها در آمریکا به یک مساله عادی تبدیل شده و متوقف نمی‌شود.

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه مشهور آمریکایی به بررسی ساده ترین دلیلی پرداخته است که تیراندازی‌ها در آمریکا به یک مساله عادی تبدیل شده و متوقف نمی‌شود.

روزنامه واشنگتن پست نوشت: ساده ترین دلیل برای ادامه تیراندازی ها در آمریکا و متوقف نشدن این مساله آن است که آمریکایی ها به صورت سرانه اسلحه های بیشتری نسبت به سایر کشورهای روی کره زمین در اختیار دارند.

این آمارهای منتشر شده از سوی "تحقیق جهانی اسلحه های کوچک" نشان می دهد که برای هر ۱۰۰ شهروند آمریکایی حداقل ۸۹ اسلحه وجود دارد که این بالاترین رقم در جهان به شمار می رود.

تجزیه و تحلیل انجام شده با استفاده از آمارهای سرویس تحقیقاتی کنگره نشان می دهد که در سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۳۵۷ میلیون سلاح گرم غیر نظامی در دسترس شهروندان آمریکایی قرار داشته است که این مساله نشانگر واقعیتی است که بیش از یک سلاح برای هر مرد، زن و کودک آمریکایی وجود دارد.

وجود سلاح بیشتر معادل مرگ و میر بیشتر خواهد بود. اگر مردم دسترسی راحتی به سلاح داشته باشند، خیلی ساده تر می توانند افراد دیگر را به قتل رسانده یا به آنها آسیب برسانند.

این مساله قابل ذکر است که تیراندازی هایی مثل حادثه سن برناردینو تنها نمونه کوچکی از کل خشونت های انجام شده با سلاح در آمریکا است. در پایان سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۳۳ هزار نفر بر اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده اند. حدود دوم سوم این مرگ و میرها به واسطه خودکشی بوده است که این مساله نشان می دهد حدود ۱۱ هزار مورد قتل با اسلحه در سال اتفاق افتاده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج