adexo3
۲۷۸۱۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خیانت احمدی نژاد به شهید تندگویان

حذف زندگی نامه شهید تندگویان در کتاب دوم راهنمایی که تحت عنوان اسوه ایثار و مقاومت موجود بود، یقینا خیانت است و در آن هیچ شک و شبهه ای نیست. این یک خیانت به تاریخ، به خود شهید به فرهنگ ایثار و شهادت کشور و هم به مردم است.

خبرگزاری آنا: حذف زندگی نامه شهید تندگویان در کتاب دوم راهنمایی که تحت عنوان اسوه ایثار و مقاومت موجود بود، یقینا خیانت است و در آن هیچ شک و شبهه ای نیست. این یک خیانت به تاریخ، به خود شهید به فرهنگ ایثار و شهادت کشور و هم به مردم است.

سایت تدبیر24، گفتگویی با محمدمهدی تندگویان، عضو و نایب رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص وضعیت استانداردهای ساختمانی و یادبود روز شهید تندگویان انجام داده است که در زیر می خوانیم :

آیا استانداری در خصوص بکارگیری جرثقیل ها در ساخت و سازها وجود ندارد و آیا سازمانی متولی و پاسخگوی این مشکلات و حوادث در این زمینه نیست؟

در رابطه با جرثقیل ها تقریبا 5-6 ماه پیش با شهرداری و سازمان نظام فنی مهندسی کشور مکاتبه کرده ایم و این ها بیشتر مربوط به این سازمان است. جمع بندی که ما به آن رسیده ایم این است که اکثر اینها گارانتی خوبی ندارند، مستهلک شده و یا به دلیل تحریم ها تعمیرات نگهداری آن انجام نشده است و استانداردها از بین رفته است.

این موضوعات ارزیابی نمی شود؟

مسئولیت آن با سازمان نظام فنی مهندسی کشور است و متولی آن مشخص است. مکاتبه هم شده است.

موضوعی دیگر و دارای اهمیتی دیگری هم که مطرح است درخصوص سالن هایی که فرسوده شده است. سازه های فراوانی در تهران هستند که عمر مفید آن در تهران تمام شده است که در این زمینه هم نامه نگاری با سازمان نظام فنی مهندسی کشور شده است. البته یکمقداری تغییرات مدیریتی در این سازمان پیش آمده است. در دوره آقای بیطرف هنوز مکاتبه ای با ایشان صورت نگرفته که پیگیر آن نیز خواهیم شد.

در همین رابطه سازمان نظام فنی مهندسی باید ورود پیدا کند و عمر سازه ها را بررسی کند. چه کسی پاسخگوی اتفاقات تلخ در صورت بروز حادثه خواهد بود؟ ما بررسی کردیم در حالت عادی خروج از سالنی که رئیس جمهور در دانشگاه در آن سخنرانی می کند 8 دقیقه طول می کشد. اگر اتفاقی بیفتد معلوم نیست این 8 دقیقه به چندساعت برسد، این درحالیست که حضور رئیس جمهور در سالن را نیز داریم! اگر این بحران اتفاق افتد واقعا چه کسی پاسخگوی نگهداری و ایمن سازی آن خواهد بود؟ اگر امکان ایمن سازی نداریم، به سمت تخریب و بازسازی مجدد آن پیش برویم.

خیلی از سازه های نمایشگاه تهران نیز فرسوده شده است اگر در نمایشگاه بر اثر طوفان یا اتفاق دیگری تخریب و آسیب در حین حضور مردم رخ دهد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ سازمان نظام مهندسی باید مراجعه کند و هشدار های خود را ابلاغ کند.

فکر نمی کنید این موضوع مرتبط با سازمان مدیریت بحران نیز باشد؟

کسی تا حالا نیامده است در این رابطه کاری انجام بدهد. ما اگر به یک جمع بندی برسیم بعنوان یک عملکرد هشدار به استانداری و وزارت کشور منتقل خواهیم کرد.

در خصوص بوستان یاس بودجه ای تصویب شد و جنابعالی پیگیر نحوه هزینه کرد شهرداری در این زمینه شده اید. آیا همیشه بایست این مطالبه از سوی شورای شهر صورت پذیرد؟ آیا شهرداری موظف به ارائه گزارش های مالی خود به شورای شهر نیست؟

متاسفانه بحث مدیریت جهادی را اشتباه متوجه شدیم. بنده چندین ماه پیش ورود کردم و از کمیسیون مرتبط گزارشی درخصوص پروژه هایی که بصورت مدیریت جهادی بوده است را درخواست کردم. بوستان یاس، موضوع خرمشهر و اربعین بود که می بایست گزارشی ارائه شود.
موضوع مطرح شده در شورا هم در همین رابطه بود. اعلام کردم که تا وقتی گزارشی در این زمینه نداشته باشم، تصمیم گیری نسبت به تصویب کار اشتباهی است.

در پروژه خرمشهر به جزئیات، هزینه ها مشخص و قابل پیگری است ولی در پروژه یاس این گزارش را هنوز ندارم. نمی گویم که ممکن است پول حیف و میل شده باشد. می گویم تا وقتی گزارشی نباشد نمی توان متره عملیاتی آن را مشخص کرد. شاید بر اساس گزارش ملاحظه شود که در بخشی صرفه جویی هم صورت گرفته است و در این صورت تشکر نیز خواهم کرد.

اتفاق خوبی که در شورا افتاد، این بود که سرفصل های هزینه ای توسط شورا تعیین شد. لذا شهرداری نمی تواند از هر سرفصلی و به هر میزان که تشخیص دهد، هزینه کند. کمیسیون برنامه بودجه بر اساس ردیف بودجه هایی که اجرا نشده بود، اعتبار آن را به پروژه یاس تخصیص داد. هم سقف و هم ردیف های بودجه ای مشخص شد. و بر اساس پیگری های ما از این ببعد سرفصل های بودجه ای و گزارش های عملیاتی می بایست مشخص شود.

در ایام یادبود شهید تندگویان هستیم . متوجه شدیم نام این شهید از کتب درسی و تقویم رسمی کشور حذف شده است در این خصوص با توجه به مسئولیت نهادهای ذیربط در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز اظهار نظر بفرمایید.

این موضوع دو وجه دارد یکی بخش ارتباط نسبی بنده دیگری دینی تاریخی که شهید بر هرکدام از ما دارد. اتفاقی که بسیار زشت است این است که بخواهیم بخش واقعی را از تاریخ کشور حذف کنیم. رشادت و افتخاری که سمبل مقاومت یک کشور است هیچ تفکری نمی پذیرد که به سمت محو کردن آن برویم! اتفاقی که در دولت قبل افتاد نمی توان گفت با چه نیت و هدفی بود. حتما که قصه ای پشت آن بوده و نمی توان پذیرفت که سهل انگاری بوده و نمی توان سهل انگارانه از کنار آن گذر کنیم و موضوع ساده ای نیست. زندگی نامه شهید تندگویان در کتاب دوم راهنمایی تحت عنوان اسوه ایثار و مقاومت موجود بود و تاثیر خوبی هم داشت. نسل های ما با بخش هایی از تاریخ ایثار و شهادت آشنا می شدند و این در اذهان باقی خواهد ماند و این آثارش در فارغ التحصیلان آن دوره می ماند. چرا یک دولت این تصمیم را می گیرد و آن را از کتب حذف می‌کند یقینا خیانت است و در آن هیچ شک و شبهه ای نیست. این یک خیانت به تاریخ، به خود شهید به فرهنگ ایثار و شهادت کشور و هم به مردم است.

به خانواده ایشان این موضوع را اطلاع داده بودند؟

خیر. بعد از چاپ کتب درسی متوجه شدیم که حذف شده است. اعتراض خود را بیان کردیم، نامه نگاری کردیم اما به جایی نرسیدیم.

طی مصوبه ای این حذف صورت گرفته بوده؟

ابلاغ کرده بودند که در تدوین مجدد کتب حذف شود. نهایتا در این دوره بنده نامه زدم به آقای فانی و درخواست کردم که تجدید نظری شود و در شورای آموزش و پرورش استان تهران این موضوع مطرح شد. هفته گذشته همکاران تدوین کتب آموزش و پرورش با بنده تماس گرفتند و گفتند که در سال بعد در مقطع هفتم دوباره بخشی را از زندگی شهید تندگویان با رویکردی علمی منتشر خواهیم کرد چون این شهید واقعا یک سمبل علمی بود. فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت بود. همان موقع با اینکه زندان هم رفته بود، پس از رهایی از زندان به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرداخت و بسیار فعال در موضوعات علمی بود.

تاریخ شهادت شهید تندگویان تقریبا مشخص نیست و نمی توان دقیق گفت که چه روزی دقیقا شهید شده است. ایشان در آبان ماه سال 59 اسیر شد و آذر سال 70 با اینکه همه نشانه ها و علائم از زنده بودن ایشان بود، یکدفعه عراق اعلام کرد ایشان از دنیا رفته است. در آن دوره تیمی رفت و پیکر ایشان را تحویل گرفت. از مدارک پزشکی و فیلم هایی که در اختیار داریم مشخص است که ایشان تا سال 70 در قید حیات بودند و اینکه چرا ایشان در زیر شکنجه شهید شدند، موضوعاتی است که واقعا نیاز به تحقیق اساسی دارد و شاید هم هیچوقت مشخص نشود چه روزی این اتفاق افتاد.

بنابراین ۲۹ آذر، روز خاکسپاری، بعنوان روز تجلیل از شهید تندگویان نام گذاری شد. این هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی ثبت شد . یقینا این اتفاق باید می افتاد. وزیر دولت شهید شده بود و اختصاص یک روز به نام ایشان کمترین کاری بود که می شد صورت پذیرد. باز هم ما متوجه نشدیم چرا در دولت قبلی در سالهای ۸۴ نام ایشون از تقویم رسمی کشور حذف شد. اعتراض کردیم و متوجه شدیم عنوانی جهت چاپ در تقویم ابلاغ نشده و از جدول حذف شده است. مکاتبه ای با شورای انقلاب فرهنگی و رئیس جمهور انجام دادیم اما بی نتیجه ماند تا همین امسال جون ابلاغ نمی شود. این هم موضوعی بود که بنده نامه ای به آقای روحانی ارسال کردم و ان شاءالله بادستور ایشان این روز هم به تقویم رسمی کشور برگردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج