۲۸۰۶۳۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

گوشی‌های هوشمند، بلای جان راننده و عابر

بسیاری از شهروندان در حالی در شهر تردد می‌کنند که گردن‌شان به سمت گوشی خم شده و دارند مطلبی می‌خوانند یا چیزی می‌نویسند.

مجله دیجی کالا - فرزانه احسانی مؤید: استفاده‌ی از گوشی‌های هوشمند برای عابرین پیاده و راننده‌ها دردسرساز شده است. در حالی که آمار صحبت با گوشی در حین رانندگی نسبت به سال ۲۰۰۹ کاهش یافته اما سایر شیوه‌های کار با دستگاه هوشمند، هنوز تا حد زیادی حواس افراد را در موقعیت‌های بعضا خطرناک پرت می‌کند.

گوشی‌های هوشمند، بلای جان راننده و عابر

موسسه‌ی بیمه‌ی Insurance firm State Farm اعلام کرده که طبق آمار تحقیقاتی‌اش، صحبت راننده‌ها با تلفن همراه در حین رانندگی از سال ۲۰۰۹ تا حالا روند رو به کاهش داشته ولی میزان نوشتن متن در انواع برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها (یا به اصظلاح، همان تکست زدن) تا ۵ درصد بیش‌تر از قبل شده و امروز به ۳۶ درصد رسیده است.

آمار موسسه این‌طور گزارش می‌کند که ۴۸ درصد راننده‌ها گفته‌اند اگر خودشان را در مقابل خطر تصادف ببینند، کار با گوشی (تکست زدن) را کنار می‌گذارند، ۴۲ درصدشان گفته‌اند که از ترس احتمال جریمه شدن گوشی را کنار می‌گذارند و ۳۶ درصد راننده‌ها هم گفته‌اند که اگر احساس کنند پلیس اتومبیل‌شان را متوقف می‌کند، تکست زدن را به وقت دیگری موکول می‌کنند.

گوشی‌های هوشمند، بلای جان راننده و عابر

در حال حاضر در اکثر ایالت‌های آمریکا قانون ممنوعیت تکست زدن در حین رانندگی، صحبت با گوشی و محدودیت‌های دیگر در استفاده از دستگاه هوشمند در زمان کنترل تومبیل اعمال می‌شود.

علاوه بر راننده‌ها، استفاده از دستگاه هوشمند و مخصوصا تکست زدن برای عابرین پیاده هم خطرناک و دردسرآفرین است. بسیاری از شهروندان در حالی در شهر تردد می‌کنند که گردن‌شان به سمت گوشی خم شده و دارند مطلبی می‌خوانند یا چیزی می‌نویسند.

جالب است که هم‌زمان با اوج‌گیری فروش گوشی‌های هوشمند، آمار پذیرش‌های بخش اورژانس درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها که به علت جراحت ناشی از حواس‌پرتی در حین پیاده‌روی بوده، عجیب بالا رفته است. تعداد عابرین پیاده‌ای که دست به فرمان نیستند ولی آن‌قدر غرق محتوای گوشی‌شان شده‌اند که از دنیای اطراف جدا هستند و باعث تصادف می‌شوند هم بالا رفته و این باعث نگرانی مسوولان شده است.

به غیر از حواس‌پرتی و توجه نداشتن به محیط اطراف، صحبت‌های طولانی مدت با صدای بلند هم به معضل بزرگی تبدیل شده؛ شاید لازم باشد تا کمی بیش‌تر روی فرهنگ‌سازی شهروندان در این زمینه کار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج