adexo3
۲۸۱۵۵
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

توضیحات اژه ای درباره پرونده قالیباف و مطهری

سخنگوی قوه قضائیه در مورد آخرین وضعیت پرونده قالیباف، فائزه هاشمی و مطهری توضیح داد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی قوه قضائیه در مورد آخرین وضعیت پرونده قالیباف، فائزه هاشمی و مطهری توضیح داد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در سی و دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد روند شکایت دولتمردان از شهردار تهران مبنی بر تهمت زدن آقای قالیباف به برخی مسئولان دولتی، گفت: هر شکایتی باشد حتما روال حقوقی خودش را دنبال می کند.

وی همچنین در مورد نقد یک دانشجو بر علی لاریجانی و حبس ۹۰ روزه اش گفت: اگه تمام ما ملتزم به قانون باشیم به نفع خود افراد و کشور است. اگر در نقد افترا و توهین باشد جرم است.

یک ضرب المثل معروف این است که حرمت امام زاده را باید متولی امامزاده نگهدارد. ما که مدعی حزب اللهی بودن و ولایتمداری هستیم باید خودمان مراقب باشیم تا اگر ایرادی بود جلوی تخلفات را بگیریم و بیشتر رعایت کنیم.

شما در سئوالتان گفتید شاید قاضی خطا کرده و بی طرفی را رعایت نکرده و منم نمی گویم قاضی ها همه بدون خطا هستند ولی برداشت هر قاضی با هم تفاوت دارد. در بسیاری از موارد دادگاه حکمی می دهد و دادگاه بدوی نقض می کند.

محسنی اژه ای افزود: اگر بگوییم یک نماینده مجلس سایت دارد و نباید به او کاری داشته باشیم و یا اینکه اصولگراست باید از او بگذریم صحیح نیست. اگر در سایتی که صاحب آن کاملا حزب اللهی است آمدند خبری منتشر کردند و در کامنتهای آن سخنان بسیار بدی منتشر شد باید برخورد کرد.

حالا اگر مدیر سایت احضار شد دیگر نباید جو سازی کند چون می آید و از خودش دفاع می کند. حالا چون مبتلا به آن رخ داده است اینطور می گویم که آیا نماینده مجلس مصونیت قضایی دارد یا خیر؟ بر اساس قانون نماینده مجلس می تواند در چارچوب وظایف خود اظهار نظر کند ولی نمی تواند در این اظهار نظر، افترا و توهین کند.

وی اظهار داشت: اگر قاضی فهمید که قصد این نماینده شرافتمندانه و دلسوزانه بوده است دادگاه می تواند تخفیف قائل شود. در مورد پرونده این شخص هم پرونده به دادسرا رفته و اعلام جرم و کیفرخواست صادر شده است. در این پرونده چند قاضی اظهار نظر کرده است و پرونده به دادگاه رفت.

توضیح دادستان در مورد تدریس فائزه هاشمی

دادستان کل کشور در پاسخ به اینکه گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد رودهن گفته اند فائزه هاشمی به صورت غیرقانونی عضو هیئت علمی و مدیرگروه است در حالی که با حکم دادگاه ایشان نباید فعالیت فرهنگی داشته باشد، گفت: من نمی دانم و خود دانشگاه مرجع رسیدگی به تخلفات دارد. البته باید دید که منظور از فعالیت فرهنگی چی بوده است که مصداق دارد و حکم هم در حال اجراست.

محسنی اژه ای در مورد خط قرمز در پرونده برخی از چهره های سیاسی و دولتی گفت: برخی از پرونده ها نیاز به رسیدگی بیشتر داشته و باید اثبات جرم کنیم.

دادستان کل کشور در مورد پرونده مه آفرید ۲ "م - ز" و احتمال فروش دارائیهایش برای پرداخت طلب بانک گفت: از نظر قانون برخی از موارد را نمی توانیم بگوییم. ولی این افراد معمولا ممنوع المعامله می شوند. اگر این فرد با این کار قصد داشته باشد طلب بانکها را بدهد بد نیست خوب است. مه آفرید هم همین کار را دارد می کند.

رئیس قوه قضائیه پیگیر پرونده جواد لاریجانی

سخنگوی قوه قضائیه با تشریح برخی از موارد موجود در پرونده جواد لاریجانی گفت: با دستور رئیس قوه این پرونده در حال پیگیری است و در صورت وجود تخلف اغماض نمی شود.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در مورد خبر زمین خواری یکی از ماموران نیروی انتظامی گفت: مامور نیروی انتظامی ستوان سوم بوده و به علت تخلفات از ناجا کنار گذاشته شده بود و پرونده اش در حال بررسی است و خود نیروی انتظامی هم خیلی کمک کرده است.

وی در مورد اظهارات جوانفکر در پی اعتراض به حکمش و دلایل اجرا نشدن حکم گفت: حکم هنوز اجرا نشده است و رهبری هم توصیه نکرده است.

دادستان کل کشور در مورد مصوبات ارزی مترو و پرونده هایی که از مجلس به قوه آمده است گفت: این پرونده ها هنوز در حال بررسی است.

محسنی اژه ای در مورد پرونده جواد لاریجانی و پیگیری شاکی پرونده گفت: مسائل زمین شهری و منابع طبیعی از سالهای قدیم تاکنون پرونده داشته که بیشتر اختلافات اشخاص و دستگاهها با منابع طبیعی است. این اختلافات یا بر سر متراژ زمین یا بر سرواگذاری ها است.

دادستان کل کشور گفت: در مورد ایشان دو بحث مطرح است. یکی اختلاف بر سر خریداری زمینها از اشخاص و بخشی هم ازمشکل با منابع طبیعی است. یک بحث این است که واگذاریها بیشتر بوده یا خارج از ضوابط زمینها واگذار شده باشد.

هشت ماه قبل رئیس قوه به رئیس دادگستری تهران تاکید کردند این مورد را به سرعت رسیدگی کنید که اگر خلاف صورت گرفته بدون هیچگونه اغماضی انجام شود. خود آقای جواد لاریجانی هم می گوید من سند دارم.

در یکی از اسناد این طور نوشته است که منابع طبیعی گفته بعد از ۵ سال اگر زمین را آباد کردید برای شما و اگر نکردید پس می گیریم. ولی یقین داشته باشید در حال بررسی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج