اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۸۱۸۵۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

تهران کمی نفس کشید

پنجمین روز هفته با آسمان دود گرفته، ابری و در آخر با بارندگی به پایان رسید تا پایتخت پس از ۲۱ روز هوای ناسالم، بتواند کمی نفس بکشد.

روزنامه شهروند: پنجمین روز هفته با آسمان دود گرفته، ابری و در آخر با بارندگی به پایان رسید تا پایتخت پس از ۲۱ روز هوای ناسالم، بتواند کمی نفس بکشد.

دیروز کیفیت هوای تهران، با افزایش میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از ٢,٥ میکرون در شرایط هشدار قرار گرفت و این در شرایطی بود که تمام پیش‌بینی‌ها از کاهش آلودگی هوای تهران در ساعات پایانی روز گذشته حکایت داشتند.

به گفته محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان تهران، دیروز شاخص کیفیت هوای تهران «براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح دیروز، در شرایط ناسالم برای عموم شهروندان قرار گرفته بود.»

او اعلام کرد که «ایستگاه‌های سوهانک، پارک رازی و پارک شکوفه در مناطق ١، ١١ و ١٤ به ترتیب با شاخص اعداد ٢٣٨، ٢٢٥ و ١٧٢ آلوده‌ترین نقاط جوی شهرستان تهران بودند.»

رستگاری درباره مناطق کم‌آلوده هم گفت: «ایستگاه‌های گلبرگ، پارک قائم و پاسداران در مناطق ٨، ١٨ و ٣ با شاخص اعداد ١١٤، ١٢٨ و ١٢٩ کمترین حجم آلاینده‌های جوی را در شهر تهران دراین مدت داشتند.»

هر چند که به گفته معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست استان تهران براساس پیش‌بینی هواشناسی، با توجه به شرایط پایدار انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر همچنان در شرایط ناسالم باقی بماند، اما محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد که با فعالیت سامانه بارشی که از دیروز در کشور فعال شده است، به تدریج غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و نیمه شمالی کشور کاهش یابد و در تهران هم از بعد از ظهر دیروز از غلظت آلاینده‌ها کاسته شد.

دیروز همزمان با پیش‌بینی‌هایی که از بهبود وضع هوای پایتخت با فعال شدن سامانه بارشی از بعدازظهر شده بود، در ساعاتی از روز به نظر می‌رسید که وسعت دید در پایتخت افزایش یافته و حتی برخی از دیدن کوه‌های شمال تهران آن هم پس از ٢٠ روز به وجد آمده و از این‌که قرار است پایتخت بار دیگر نفس بکشد، خوشحال بودند.

پس از آن‌که سازمان هواشناسی اعلام کرد که سامانه بارشی در کشور فعال خواهد شد و آغاز بارش‌ها به بهبود هوای دودگرفته پایتخت کمک خواهد کرد، نگرانی‌های بسیاری مبنی بر بارش باران اسیدی در تهران شکل گرفت؛ اما معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان تهران، احتمال بارش باران‌های اسیدی در پایتخت را با توجه به نوع آلاینده‌های موجود ضعیف و دور از ذهن دانست.

رستگاری با بیان این‌که در هواشناسی هیچ چیز به صورت قطعی قابل پیش‌بینی نیست، به «فارس» گفت: «بارش باران اسیدی به این معنا نیست که از آسمان اسید ببارد؛ بلکه اثراتی بر روی برگ درختان و نمای ساختمان‌‌ها می‌گذارد که در مجموع این احتمال در مورد استان تهران دور از ذهن است و نباید با چنین پیش‌بینی‌هایی افکار عمومی را نگران کنیم.»

دیروز با وجود آن‌که شاخص کیفیت هوای پایتخت قرمز بود و تنفس را برای تمامی گروه‌های جامعه ناسالم اعلام می‌کرد، اما کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل جلسه نداد. در روزهای گذشته این کمیته برای تعیین تکلیف تعطیلی یا دایر بودن مدارس پایتخت، جلسه‌ای برگزار می‌کرد، اما دیروز به دلیل موج ناپایداری جدیدي که با باد و بارندگی همراه بود، تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه، برگزار نشد تا تکلیف فعالیت معادن شن و ماسه استان و کارخانه‌های آلاینده مشخص نباشد و این واحدها پنجشنبه به فعالیت خود ادامه دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین با یک باران کم دلمان را خوش کردیم برای این گرفتاری بزرگی که باز و بسیار بیشتر از گذشته گریبان همه را خواهد گرفت
      کاش سلامتی مردم کمی ارزش داشت حتی به اندازه فروش خودرو قسطی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج