adexo3
۲۸۲۰۸۹
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

دستور روحانی در پی سیاست خصمانه آمریکا

رییس جمهور با اشاره به تداوم سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع آمریکا در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی ایران، به وزیر دفاع دستور داد که در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهور با اشاره به تداوم سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع آمریکا در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی ایران، به وزیر دفاع دستور داد که در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

متن دستور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به این شرح است:

بسمه تعالی

سردار سرتیپ پاسدار، جناب آقای دکتر حسین دهقان

وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سلام علیکم

از آنجا که ظاهراً دولت آمریکا در نظر دارد، در ادامه سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی خود در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به افزودن افراد و مؤسسات جدیدی در فهرست تحریم‌های ظالمانه قبلی نماید؛ لازم است در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

همچنین در صورت تکرار این‌گونه اقدامات غلط و مداخله‌جویانه از سوی آمریکا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است با استفاده از کلیه امکانات، برنامه‌ریزی جدیدی برای گسترش توانمندی‌های موشکی کشور، به‌عمل آورد.

باید تأکید کنم که توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات و امنیت منطقه بوده و نه تنها تهدیدی علیه دیگران نیست، بلکه صرفاً برای پاسداری از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور و مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراط و در جهت منافع مشترک منطقه‌ای و جهانی می‌باشد.

دولت جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده است که هیچ‌گاه پیرامون قدرت دفاعی مشروع کشور و از جمله برنامه موشکی خود با کسی مذاکره ننموده، و با تأکید بر حق دفاع مشروع خویش، هیچ محدودیتی را در این حوزه نخواهد پذیرفت.

روشن است که برنامه موشکی ایران به‌هیچ‌وجه جزئی از برجام نبوده، که مقامات رسمی آمریکایی نیز بر آن اذعان دارند. همان‌طور که بارها اعلام شده است سلاح هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد و لذا توسعه و تولید موشک‌های بالستیک ایران که هیچ‌گاه برای قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی نشده‌اند، به‌ عنوان ابزاری مهم و متعارف برای دفاع از کشور با قدرت و صلابت ادامه خواهد یافت.

حسن روحانی

رئیس جمهور
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای روحانی که گفته بود در این یک سال بیش از هشت سال احمدی نژاد سلاح و موشک اماده کرده! !!!!!!!!
      سلاح های انبار شده اش کفایت نکرد? ????

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه همه روی تعصب بیخود، مثبت و منفی میدن...

    • بدون نام

      اي ول ، عالي بود.

    • بدون نام

      ما به همین سیاست نیاز داریم.اونجایی که به نفعمونه باید مذاکره کنیم و اونجایی هم که باید قاتعیت نشون بدیم نباید طرف مقابل هیچ نشونه ای از شک و تردید از ما ببینه.

    • مسعود

      احسنت.. به این میگن اقتدار؛
      بابا ولله بالله تالله اینا دشمن موجودیت استقلال ملی هستند.
      الحمدلله ک با وجود اینهمه دشمن درونی و بیرونی و با وجود نژادها و مذاهب مختلف توو کشورمون و در عین حالی ک توو کشورا همسایه همه میدونید چ خبره. اما ما ب لطف همین سر خم نکردن هامون رو پا خودمون واستادیم. خواهش میکنم مردم از هر رنگ و رخساری ک هستید زیر پرچم کشور عزیزمون قدردان این امنیت باشید. ب خدا نعمت استقلال و امنیت کم چیزی نیس ک بشه راحت از کنارش گذشت. دور تا دورمونو تروریستای کفتار ب رهبری همین آمریکا گرفتن((طبق نوشته های خانم کلینتون داعش رو خودشون ب وجود آوردن)) توو تاریخ بگردید ببینید اینا کی دلشون ب حال ما سوخته. هر وقت مثل این کشورای عربی حاشیه خلیج فارس رفتیم توو مشتشون اونوقت اونام ممکنه برامون تره خرد کنن. خلاصه قدر امنیت رو بدونیم. اونورتر دارن برده خرید و فروش میکنند..
      سانسورچی لطفا نظرمو چاپ کن. بسه دیگه اینهمه سانسور. بذار این چارتا حرفو هم مردم ببینن. باور کن صفحه سایتت لکه نمیشه..

    • صالح

      الله اکبر

    • بی نام

      اهسن آورین

    • مچکریم روحانی

      خخخخخخخخ چه عجب
      سرش به سنگ خورد بعد دوسال
      البته نکنه انتخابات نزدیکه که.....

    • بدون نام

      دلواپیش و پس و این ور و اونورا کجان؟

    • بدون نام

      باید اشاره کرد که امریکا به دنبال سیاست های خصمانه خود علیه ایران هست وتحویل اورانیوم به روسیه یک کار کاملا اشتباه بوده وتحویل اورانیوم این فرصت را در اختیار امریکا داد که خیالش از بابت هسته ای راحت بشه وزبون درازی بکنه وادامه سیاست های تحریم را پیش ببره ایران باید اگر میخواهدجلوی امریکا بایستد باید توسعه فناوری اتمی خودشو پیش ببره

      پاسخ ها

      • حمید

        عزیز برادر این را هم در نظر داشته باشید که وجود آن حجم از اورانیوم بهانه ای بود برای حمله به کشورمان قطعا سیاسیون کشور تمامی این نکات را در نظر دارند . باز هم عرض میکنم که ما با تحرکات مذاکره ای که انجام دادیم خطر بسیار بزرگی را از سر کشور رد کرده ایم و تحت شرایط حاضر دیگر آمریکا به سختی میتواند یک هجمه جهانی بر علیه ما ایجاد نماید . از طرفی این حرکات آخر از طرف امریکا بیشتر در اثر سوزش افراطیون امریکا بوجود امده است که انشااله این هم با مدیریت هوشمند حل خواهد شد.

    • بدون نام

      اشتباه فاحش آمريكا

    • حقویردی بازه

      بنظر من اگر سازمان ملل وسازما ن حقوق بشر در جهان بدرستی فعال بوده ودارای قدرت بازدارنده باشند بایستی جلوی تولید هرگونه سلاح جنگی را در جای جای جهان بگیرند وبا ایجاد تحریمهای جهانی کشورهای جنگ طلب همچون آمریکای زورگو را به مذاکره وادارسازدزیرا دولتهای قرت طلب جنگ را ایجاد میکنند ومردم بدبخت جهان تاوان آن را جانی ومالی میپردازند

    • سامان

      والا تا الان لغو بعضي از تحريم ها هم كه گفتن هنوز احساس نشده و اصلا معلوم هم نيست احساس بشه، در راستاى دستور اقاي روحاني بايد عرض كنم هيچ يك از دولت هاي قبل و حال زره اى اختيار در قواى نظامي كشور ندارند الخصوص ذرات خانه هاي موشكى، برنامه هاى و نظامي و امنيتي كشور فقط در اختيار رهبري است و مجري ان هم سپاه پاسداران كه حافظ دفاع از ارزشهاي انقلاب است اگه كنيد بيشتر يا تمام سلاح هاى استراتيژيك كشور در اختيار سپاه است و دست ارتش هم نيست، از جمله موشك هاي شهاب ٣ و دور برد هاي حساس ديگر. پس جناب روحاني اگه دستور هم نميداد باز فرقي نميكرد به نظره بنده فقط ميخواسته خودى نشون بده و بگه ما هم هستيم و از اين حرفها

      پاسخ ها

      • حمید

        دوست عزیز موقعیت و جایگاه رهبری بر کسی پوشیده نیست ولی در عرف دیپلماتیک این رییس جمهور کشور است که میبایست پاسخ اینگونه خزعبلات را بدهد نه مقام رهبری . موقعیت مقام رهبری همواره فصل الخطاب است مخصوصا که ایشان فرمانده کل قوا نیز هستند . از طرفی هنوز هیچگونه رفع تحریمی اتفاق نیفتاده است که قرار باشد حضرتعالی اثرات آنرا احساس کنید.و در خاتمه اینکه در کشور ما مسابقه ای بین ارتش و سپاه گذاشته نشده است که ما بخواهیم به هر کدام یک امتیاز خاص اختصاص بدهیم . نیروهای نظامی ما هر کدام دارای توانایی هایی هستند و هر کدام مکمل دیگری میباشد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج