۲۸۲۴۰۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

عایدی سینما از پاییز؛ ۷ میلیارد

فصل اكران پاييزي در سينماهاي تهران در حالي به پايان رسيد كه برخي فيلمسازان و تهيه‌كنندگان به «اكران ناعادلانه» و «جشنواره فيلم‌سوزي» اعتراض داشتند. در كمتر از سه ماه پاييز، ۱۳ فيلم راهي سينماها شدند، در حالي كه ۷ فيلم ديگر نيز از تابستان در حال نمايش بودند و بخشي از اكران خود را نيز در پاييز پي گرفتند.

روزنامه آرمان: فصل اكران پاييزي در سينماهاي تهران در حالي به پايان رسيد كه برخي فيلمسازان و تهيه‌كنندگان به «اكران ناعادلانه» و «جشنواره فيلم‌سوزي» اعتراض داشتند. در كمتر از سه ماه پاييز، ۱۳ فيلم راهي سينماها شدند، در حالي كه ۷ فيلم ديگر نيز از تابستان در حال نمايش بودند و بخشي از اكران خود را نيز در پاييز پي گرفتند.

اين‌ تعداد تنها بخشي از فيلم‌هايي است كه در اين مدت اكران شده‌اند و همچنين بايد به اين آمار اضافه كرد فيلم‌هاي «هنر و تجربه» و اكران آزاد را تا دريابيد چه ترافيك سنگيني در معدود سينماهاي شهر تهران در جريان است!با اندكي تأمل و شمارش سينماهاي استاندارد موجود در تهران و در نظر گرفتن تعداد فيلم‌ها و مدت اكران هر فيلم، به راحتي مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه هر فيلمي در اين شهر به راحتي فرصت ديده شدن پيدا نخواهد كرد!نتيجه اين ترافيك چه خواهد بود؟

احتمالاً ماندن در صف اكران و اكران‌هاي تك سانس از كمترين عواقب آن است؛ در پي آن نيز آشفتگي برنامه نمايش سينماها و سردرگمي مخاطب و ديده نشدن برخي فيلم‌ها و نهايتاً ضربه خوردن بدنه سينماي ايران است. نتيجه نهايي آنكه بيش از ۲۰ فيلم اكران شده در پاييز، روي هم حدود هفت ميليارد تومان فروش مي‌كنند! كه اگر فيلم محمد رسول‌ا... (ص) را - با آن رقم‌هاي نجومي ساخت و شرايط ويژه اكرانش - از اين جمع كنار بگذاريم، رقم هفت ميليارد تومان حتي هزينه ساخت پنج تا از فيلم‌هاي اكران شده نيست! در ادامه به معرفي (به ترتيب تاريخ اكران) و اعلام ميزان فروش فيلم‌هايي مي‌پردازيم كه در فصل پاييز در سينماهاي تهران به نمايش در آمده‌اند. «مردن به وقت شهريور» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني هاتف عليمرداني، جزو فيلم‌هايي است كه اكرانش در اواسط تابستان آغاز شد و تا ۲۱ مهر نيز ادامه پيدا كرد و پس از ۷۶ روز اكران توانست با فروشي بالغ بر يك ميليارد و ۸۹۲ ميليون تومان در تهران، يكي از فيلم‌هاي نسبتاً موفق اكران باشد. از اين رقم بالغ بر ۱۰۰ ميليون تومان آن در مهرماه بوده است.

«دوران عاشقي» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني عليرضا رئيسيان هم 2 ميليارد و 700 ميليون تومان فروش داشت كه بخشي از اكران آن درحدود 170 تا 200 ميليون پاييز بوده است و يكي از فيلم‌هاي موفق اين دوره است كه اكران اصلي آن در تابستان اتفاق افتاده است. «قندون جهيزيه» نخستين فيلم علي ملاقلي‌پور بود كه به تهيه‌كنندگي سعيد سعدي از 21 مرداد اكران شد و تا پايان مهر نيز روي پرده بوده است. اين فيلم كه در مدت اكرانش با حاشيه‌ها و خبرهايي نيز همراه بود، در نهايت با فروش نزديك به يك ميليارد و 100 ميليون در تهران كه 290 ميليون تومان آن نيز مربوط به مهر ماه بود، پس از 70 روز نمايش در تهران از اكران كنار رفت.

فروش۶میلیاردی فیلم مجیدی

«محمد رسول‌ا...» به عنوان پرخرج‌ترين پروژه سينمايي تاريخ سينماي ايران نيز جزو فيلم‌هايي است كه در تابستان اكران شد. اين فيلم به تهيه‌كنندگي شركت سينمايي نور تابان و كارگرداني مجيد مجيدي از چهارم شهريور با تبليغات فراوان و البته در اختيار داشتن بيشترين سالن‌هاي سينما، روي پرده رفت و بنا بر آمار بنياد سينمايي فارابي، تا 15 آذرماه و پس از 104 روز نمايش، شش ميليارد و 273 ميليون تومان در تهران فروش داشته است. از اين رقم، دو ميليارد و 945 ميليون تومان در طول پاييز رقم خورده و پرفروش‌ترين فيلم پاييز شده است. دو فيلم ديگري كه اواخر تابستان اكران شدند و تا پايان مهرماه نيز روي پرده باقي ماندند، «مزارشريف» و «دلتنگي‌هاي عاشقانه» بودند. «مزارشريف» به تهيه‌كنندگي منوچهر شاهسواري و كارگرداني عبدالحسن برزيده، با وجود روايت داستاني ملي و نقش‌آفريني چهره‌هايي چون مهتاب كرامتي و حسين ياري، در طول 42 روز اكران تنها توانست 188 ميليون تومان فروش داشته باشد كه 132 ميليون آن نيز در مهرماه رقم خورد.

«دلتنگي‌هاي عاشقانه» يك فيلمي دفاع مقدس با تهيه‌كنندگي محمدرضا شرف‌الدين و كارگرداني رضا اعظميان، بعد از ۳۵ روز اكران تنها ۱۲۳ميليون تومان فروخت كه ۸۵ ميليون آن در فصل پاييز بوده است، اين در حالي است كه محمدرضا فروتن و ميترا حجار نقشهاي اصلي اين فيلم را برعهده داشتند. فصل پاييز هم با يك فيلم شكست‌خورده آغاز شد! «دو دوست» به تهيه‌كنندگي اصغر بانكي و كارگرداني محمد بانكي فيلمي بود كه چندان ديده نشد و در طول ۲۹ روز اكران در مهرماه تنها ۱۷۷ ميليون تومان به دست آورد. «۳۶۰ درجه» ديگر فيلمي بود كه در روزهاي اول پاييز اكران شد.

اين فيلم با تهيه‌كنندگي فرامرز قريبيان و كارگرداني پسرش -سام قريبيان- بعد از 42 روز نمايش در سينماهاي تهران با فروشي در حدود 323 ميليون تومان، از چرخه اكران كنار گذاشته شد. با آغاز ماه دوم پاييز و كنار رفتن برخي فيلم‌ها، فيلم‌هاي ديگري چون «پدر آن ديگري»، «چهارشنبه 19 ارديبهشت»، «ماهي سياه كوچولو»، «عاشق‌ها ايستاده مي‌ميرند» و «ارغوان» به‌طور همزمان از پنجم آبان به نمايش در آمدند. «پدر آن ديگري» ساخته يدا... صمدي پس از 41 روز نمايش در سينماهاي تهران حدود 380 ميليون تومان فروش داشته است. ديگر فيلم پاييزي «چهارشنبه 19 ارديبهشت» بود كه با تهيه‌كنندگي مشترك محمدحسين لطيفي و علي جليلوند و به عنوان نخستين فيلم سينمايي وحيد جليلوند روانه اكران در گروه آزاد شد و فروش كل اين فيلم در تهران، پس از 36 روز نمايش رقمي در حدود 385 ميليون تومان بوده است.

«ماهي سياه كوچولو» و «عاشق‌ها ايستاده مي‌ميرند» به عنوان دو فيلم دفاع مقدس، در كنار «ارغوان» به عنوان فيلمي تجربه‌گرا، سه فيلمي بودند كه پرونده اكرانشان در پنجم آبان باز و قبل از پايان اين ماه با رقمهاي كمي، بسته شد. «ارغوان» نيز به عنوان سومين فيلم مشترك اميد بنكدار و كيوان علي‌محمدي، مانند دو فيلم قبلي آنها با فرمي تجربي ساخته شده بود كه در نهايت بعد از ۲۱ روز اكران ديگر نظر مخاطبان را جلب نكرد و با فروشي در حدود ۱۵۶ ميليون تومان از چرخه اكران كنار رفت. «چهارشنبه خون به پا مي‌شود» فيلم ديگري است كه قبل از ۱۵ آذر ماه پرونده نمايشش بسته شده و رقم نهايي فروشش اعلام شده است.

اين فيلم به تهيه‌كنندگي سيد غلامرضا موسوي و كاركرداني حماسه پارسا، در نهايت پس از 30 روز نمايش حدود 124 ميليون تومان فروخت. برنامه اكران سينماها در پاييز با نمايش انيميشن بلند «شاهزاده روم» ادامه پيدا كرد. اين فيلم كه به تهيه‌كنندگي حامد جعفري و كارگرداني هادي محمديان تهيه شده است، از 13 آبان اكران شد و به دليل استقبال خانواده‌ها از آن، اكران موفقي را براي يك انيميشن تجربه كرد. به‌طوري كه تا 15 آذر پس از 32 روز نمايش در تهران، فروشي بالغ بر 790 ميليون تومان داشته و اكران آن همچنان ادامه دارد. «جامه‌دران» فيلم ديگري است كه از 20 آبان نمايشش آغاز شده است. فيلم سه اپيزودي پرخرجي به تهيه‌كنندگي سيد جمال ساداتيان كه بنا به گفته خودش هر اپيزود آن معادل يك فيلم بلند خرج‌برداشته است. اين فيلم، نخستين فيلمي است كه حميدرضا قطبي كارگرداني كرده است.

در اين فيلم بازيگران شناخته‌شده‌اي از جمله باران كوثري، مهتاب كرامتي و مصطفي زماني نقش آفريني مي‌كنند. با وجود اين فروش اين فيلم نيز پس از ۳۵ روز نمايش از حد متوسط فراتر نرفته است و در اين مدت فروشي در حدود ۴۴۳ ميليون تومان داشته است و البته اكران آن در برخي سينماها ادامه دارد. «ناهيد» به تهيه‌كنندگي بيژن امكانيان و كارگرداني آيدا پناهنده نيز از ۲۷ آبان اكران شده است. اين فيلم كه در بخش «نوعي نگاهِ» جشنواره كن نيز حضور داشته و برنده جايزه‌ نيز شده است، نخستين فيلم بلند سينمايي اين كارگردان است كه پيش از اين در حوزه فيلم كوتاه و مستند فعال بوده است. «ناهيد» با بازي ساره بيات و پژمان بازغي توانسته است در ۱۸ روز نمايش در شهر تهران، فروشي در حدود ۱۲۱ ميليون تومان داشته باشد كه البته اين رقم نهايي اكران نيست و اكران آن ادامه دارد. «شيفت شب» نيز به عنوان چهارمين فيلم بلند داستاني نيكي كريمي كه تهيه‌كنندگي آن را نيز خودش بر عهده دارد، همزمان با «ناهيد» از ۲۷ آبان به نمايش در آمده است. اين فيلم با بازي ليلا زارع و محمدرضا فروتن در مدت اكران خود تا ۱۵ آذر، فروشي در حدود ۳۹۷ ميليون تومان داشته است اما خارج از آمار بنياد سينمايي فارابي اين فيلم طبق اعلام پخش‌كننده‌اش پس از ۳۴ روز نمايش تا هفته گذشته به فروش ۸۵۰ ميليون توماني رسيد و يكي از فيلم‌هاي موفق اين دوره است. فيلم آخر اكران شده در آبان ماه نيز «اين سيب هم براي تو» ساخته سيروس الوند است كه رعنا آزادي‌ور و پژمان بازغي در آن ايفاي نقش مي‌كنند. اين فيلم با تهيه‌كنندگي محمد نشاط از ۲۷ آبان اكران شده است و بعد از ۱۸ روز نمايش فروشي كمتر از ۱۰۰ ميليون تومان داشته است. «بچگيتو فراموش نكن» آخرين فيلم اين فهرست است كه با تهيه‌كنندگي محمدحسن نجم، كارگرداني جلال فاطمي و با حضور اكبر عبدي، فرهاد آيش و بهاره رهنما ساخته شده است. اين فيلم تنها سه روز پيش از انتشار آمار فروش فيلمها توسط بنياد سينمايي فارابي به نمايش در آمده است و در اين سه روز حدود ۲۷ ميليون تومان در تهران فروش داشته است.

پي‌نوشت اول: در اين گزارش به اطلاعات منتشر شده توسط بنياد سينمايي فارابي استناد شده است.

پي‌نوشت دوم: اين آمار از اول مهر تا ۱۵ آذر را در بر مي‌گيرد. بنابراين درباره فيلم‌هايي كه از تابستان اكران خود را آغاز كرده‌اند، تنها ميزان فروش آنها در فصل پاييز محاسبه و در رقم فروش كل پاييز منظور شده است. پي‌نوشت سوم: مجموع فروش فيلم‌ها در فصل پاييز، هفت ميليارد و ۲۰۰ ميليون و ۷۷ هزار و ۴۰۰ تومان است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج