۲۸۳۶۴۶
۲۱ نظر
۵۰۰۶
۲۱ نظر
۵۰۰۶
پ

تنها شرط عربستان برای احیای روابط با ایران

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، بامداد سه‌شنبه گفت قطع رابطه با ایران، تأثیری بر مذاکرات سوریه و یمن ندارد.

خبرگزاری فارس: «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، بامداد سه‌شنبه گفت قطع رابطه با ایران، تأثیری بر مذاکرات سوریه و یمن ندارد.

وی با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر گفت ریاض حاضر است در صورتی که ایران از این اقدام دست بکشد، روابط با این کشور را احیا کند.

«المعلمی» همچنین گفت که امیدوار است که شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه‌ای حمله به سفارت عربستان در تهران را محکوم کند.

نماینده عربستان در سازمان ملل با بیان اینکه «ما نمی‌خواهیم ایران عذرخواهی کند» گفت: «ما می‌خواهیم که این کشور، تجاوزاتش را متوقف کند.»

تنش‌ها در روابط تهران و ریاض بعد از اقدام رژیم عربستان در به شهادت رساندن آیت‌الله نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه، بالا گرفت. عده‌ای از معترضان به این اقدام عربستان، روز یکشنبه وارد سفارت عربستان در تهران شدند.

عربستان سعودی، روز شنبه «نمر باقر النمر» و ۴۶ نفر دیگر را با اتهام آنچه شرکت در فعالیت‌های «تروریستی» خوانده شده بود، اعدام کرد.

رژیم عربستان در حالی نام «شیخ نمر» را در کنار متهمان به انجام فعالیت‌های تروریستی قرار داد که او به دلیل فعالیت‌های سیاسی و حقوق بشری دستگیر شده بود.

تحلیلگران اعلام همزمان اعدام این ۴۷ نفر را اقدامی نمایشی از سوی این رژیم برای وانمود به حفظ اصل بی‌طرفی و اجتناب از تبعیض‌های مذهبی می‌دانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدیه

      نمی خواهیم رابطه داشته باشیم

    • حمیدرضا

      این از اثرات خنده بیش از حد به بچه ای است که حد و مرز خود را نمیداند.

    • بدون نام

      عربستان یا همان آل سقوط کی باشد وچی باشد که برای ایران تعیین تکلیف کند گم شین برین کشکتان را بسایین بی پدرومادرها

    • بدون نام

      يعني قشنگ تابلو كه يه جاتون سوخته كه ايران داره مشكلاتشو با كشورهاي اروپايي و آمريكايي حل ميكنه..........اخه بعدش ديگه آبي كل آلود نيست كه شماها ماهي بگيريد

    • بدون نام

      اگر تو ایران این اتفاق افتاده بود می شد دخالت در امور داخلی

    • بدون نام

      چه غلتها

    • علی

      امیدوارم قطع رابطه همیشگی باشه.ما از رابطه با عربستان حاجی کش فقط ضرر دادیم.

    • ali

      بیجا کرده....میخوام صدسال سیاه رابطه نداشته باشه.

    • بدون نام

      امیدوارم این قطع رابطه تا سقوط ال سعود ادامه داشته باشه ودولتمردان انقد عزت نفس داشته باشند که برای برقراری رابطه به تک وتا نیفتن و دنبال میانجی نگردن

    • مصطفی

      فکر نسلهای آیند باشید

    • جابر

      موش به سوراخ جا نمیرفت؛ جارو هم به دمش بست
      ما که اعلام مواضع مون صریح و روشن بوده و هست؛مگه دفاع ما از مردم مظلوم دنیا ؛سیاسی کاری بوده؟ اعلام کردیم و پاش هم ایستادیم

    • khakbizan

      تا حالاش هم زیادی تحمل کردیم
      خودشون رفتن خودشون بر میگردن

    • علی کرمانشاه

      اگر دولت در جنایت تجاوز به حجاج ایرانی در فرودگاه ریاض کوتاه نمی آمد و گردن کلفت شاهزاده آل سعود را ول نمی کرد و وزیر خارجه همزمآن با مسافران هواپیما در فرودگاه حاضر و متعصن میشد و به کمک پلیس تجاوزکار آل سعود اقدام به تکذیب 5روزه تجاوز به جوانان کشورمان نمیکرد و پس از بیخ پیدا کردن مسئله و اعتساب حجاج و تائید پزشک قانونی تازه پس از 5روز دولت تکذیب را پس گرفت این اقتدار دولت ما از دو جوان ایران بود که به دنبال آن جنایت حجاج منا را کلید زدند و دها نفر از شخصیت های کشوری بین مفقودین هستند و شاید هم در زندانهای آل سعود یا اسراییل مطمعن اگر دولت اقدام به برخورد قاطع و قدرتمند وهم شان اقتدارش در خاورمیانه میکرد الان نه کسی در منا کشته میشد و نه ملت با احساس و با غیرت ناامید از دولت خود به سراغ مزدوران سعودی ساکن در سفارت جاسوسی آل سعود نمی رفتند در اصل ابن ملت دولت را با رای خود به سرکار آورده اند و این ملت تمایلی با داشتن رابطه با چنین دولت تکفیری وهابی که برای انتقاد سر روحانی مجتهد را می برند ندارند ما تکلیف این ناکثین داعشی و النصره را در سوریه و عراق روشن میکنیم همانطور که اسم ایرانی وحشت به جان داعش انداخته و از تر و وحشت جوانان ایران فرار میکنند ولی انتقام سرهای بریده مظلومان شیعه و سنی های مخالف آل سعود را که در مظلومیت بدست این سگهای تکفیری ذبح شدند خواهیم گرفت شما هم نیاز به رابطه نداریم ای کاش این اقدام را دولت ما در فرودگاه ریاض کرده بود که باعث سربلندی دولت و ملت ایران میشد .

    • بدون نام

      حج را برقراراکنند دیگه هیچ

    • بدون نام

      یعنی چقد ما بدبخت شدیم ک عربستان ما روتهدید ب قطع رابطه میکنه وجیبوتی هم باهامون قطع رابطه کرده.

    • بدون نام

      فقط دو سال حج تحریم کنیم تا این کردن کلفتها مثل موش بشن و به دست و پای ایران بیفتند آخه یکی نیست بگه که شما ها اگر آدم میشدید 124هزار پیامبر برای هدایت قوم شما نمیامد آخرشم در گمراهی و ذلالت خواهید مرد تروریستهای جانی

    • بدون نام

      شاهكارند كسانى كه حج تمتع سال آينده بروند يعنى نفهميده اند دين را وجهت زيارت نميروند براى ارزوهاى كودكيشان ميروند وحاضرند جانشان را براى آرزويشان بدهند.

    • طاهره

      ایران دست از تجاوز برداره؟؟؟؟!!!!!!!

      حکومتی که تجاوز به حقوق مردم و به حریم مردم وبه کشور مردم و به نوجوانان مردم رو در پروندش داره بیجا میکنه از این شروط میذاره

      وهابیهای مزدور

    • مسعود

      بی عرضه گی دولت روحانی درعرصه های بین المللی باعث سرشکستگی ملت ایران شده است،ملتی که8سال باتمام متجاوزان بین المللی بامزدوری صدام جنگیدوپیروزشد.

    • حسين از المان

      من به شخصه چندتا سوال دارم. ١. از بچگى هميشه ارزو داشتم حاجى بشم ،هنوز هم مى خوام حاجى بشم ولى از زمانى كه چهره اين ال سعود خبيص رو شناختم سوكند خوردم كه كارى بكنم كه هم خدا راضى باشه و هم بنده خدا يعنى پولى كه ميخواهم به ال سعود بدم و اونها به داعش و امثالهم بدن و از اين طريق كمك به قتل و عام مردم بيگناه سوريه، عراق، افغانستان و يمن بكنم ،به نيازمندهاى كشور خودم بخصوص كسانى كه تحصيل مى كنند، بدهم. من مطمن هستم خدا اينكار من و امثال منو بيشتر مى پسنده.
      ٢. تا زمانى كه خانه خدا در دست عده اى خاصب و تروريست هست،ايا به انجا رفتن واجب است يا خير؟ عقل من و برداشت من از خداى مهربان ميگه: خير.
      ٣. ايا ال سعود حامى داعش و طالبان بود و هست يا خير؟ ايا ادم كشى هايي كه داعش و طالبان و امثالهم مى كنند، با اسلحه هايي كه از ال سعود مى ايد، نيست؟ ايا اين اسلحه ها هم با پولى كه ما مسلمانها براى زيارت خانه خدا ميدهيم ،خريدارى مى شود يا خير؟ اگر جواب اين سوالات مثبت است! ايا من مسلمانى كه در حال حاظر به مكه ميروم هم شريك جرم ال سعود در قتل و عام مردم بيگناه هستم يا خير. و اگر بز هم جواب مثبت است، چرا من ميروم. طبيعتاً وظيفه هر مسلمانى هست كه به زيارت حج برود ولى ايا در اين شرايط هم واجب است؟
      ٤. ايا منطقى است كه من ايرانى مسلمان به ال سعود پول بدهم تا انها قتل و عام شيعه را حلال كنند و بگويند كه هر كسى شيعه اى را بكشد، به بهشت ميرود؟ ايا تا بحال ديده و يا شنيده شده كه كسى به قاتل خودش كمك كند كه بهتر و راحتر او را بكشد؟
      ٥. اگر مسلمانها تا زمانى كه ال سعود به قتل و عام ديگر مسلمانان ادامه ميدهد، از رفتن به مكه خوددارى كنيم و اين پولها را جمع اورى و براى كمك به مسلمان خرج كنيم، بهتر نيست و خداوند متعال از اين حركت بيشتر راضى نمى شود! اگر فقط حتى شعيان در حال حاظر بجاى رفتن به مكه به زيارت اولاد پيغمبر كه از عزيزان خداوند هستند ،بروند بهتر نيست و از نظر خداوند همان صواب را ندارد، چون خداوند هيچوقت راضى نيست كه من به قاتل مسلمين و مسلمانان كمك كنم تا انها مسلمانان را قتل و عام كنند.
      ٦. دولت ال سعود قيمت نفت را به زير سى دلار اورده و از اين طريق ضربه سنگينى به همه كشورهاى صادركننده نفت بخصوص ايران وارد كرده و هيچ هراسى هم از از دست دادن ميلياردها دلار ندارد چون مي داند كه چند وقت ديگر ميليون ها مسلمان ميليارده دلار وارد عربستان مى كنند حتى ما ايرانيها و شيعيان و اين نقطه قوت ال سعود است.
      اين سوالاتى است كه من هر روز از خودم مى پرسم ى تا بحال جواب درستى هم پيدا نكردم.

    • خسرو

      چرا من هرچی نظر میدم چاپ نمیکنید لعنت خدا به عربستان و ال سعود اومد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج