۲۸۵۲۶۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ظریف: مقابل عربستان بردبار بودیم

وزیر خارجه ایران گفت‌: تاکنون اقدامات منفی عربستان را با بردباری پاسخ داده‌ایم چرا که تعقل ایرانی با رویکردهای نسنجیده و خام مقامات عربستان همواره فاصله دارد و ما به دنبال تنش در منطقه نیستیم.

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه چین که به تهران سفر کرده بعدازظهر امروز (شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

ظریف با ارزیابی مناسبات ایران و چین گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و چین، تفاوت ماهوی با دیگران دارد، ما اشتراک نظر زیادی در خیلی از مسائل با چین داریم و ما با چین در دوره پسا تحریم‌ها نیز روابط متین و رو به گسترشی خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان از نقش سازنده چین در مراحل مختلف مذاکرات ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران و نتایج توافق برجام ابراز خرسندی کرد و گفت: ما سفر آینده نزدیک رئیس جمهور چین به جمهوری اسلامی ایران را دارای نتایج فراوانی می‌دانیم و آثار خوبی را برای این سفر متصور بوده و امیدواریم بتوانیم چشم‌انداز پایه‌های همکاری‌های جامع راهبردی دو کشور را ایجاد کنیم.

ظریف پیرامون روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان اظهار داشت: ما تاکنون اقدامات منفی عربستان را با بردباری پاسخ داده‌ایم، چرا که تعقل ایرانی با رویکردهای نسنجیده و خام مقامات عربستان همواره فاصله دارد و ما به دنبال تنش در منطقه نیستیم.

جانگ مینگ معاون وزیر امور خارجه چین با اشاره به روابط دو کشور اظهار داشت: روابط دو کشور در حال رشد و گسترش است و ما از اینکه روند برجام در حال به ثمر نشستن است بسیار خرسندیم و آمادگی کامل برای تعمیق مناسبات دوجانبه پس از برجام داریم.

وی افزود: سفر رئیس جمهور چین در آینده نزدیک به جمهوری اسلامی ایران بعد از ۱۴ سال سرآغاز یک مرحله جدید از مناسبات دو کشور است و این سفر، اولین سفر در سال ۲۰۱۶ خواهد بود و پروتکل‌ها و سندهای مختلفی با همتای ایرانی در حال تهیه می‌باشیم.

معاون وزیر خارجه چین با اشاره به جایگاه مهم و نقش عربستان و جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه گفت: ما رویکردهای جمهوری اسلامی ایران را در سیاست خارجی خود، رویکردی عاقلانه ارزیابی می‌کنیم و چین در جهت کمک به صلح و امنیت از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehrdad

      آخه یکی نیست ب عربستان بگه ما با ابر قدرت جهان 30 ساله قطع رابطه کردیم...مارو از چی میترسونی؟؟؟قطع رابطه...دوغته بنوش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج