adexo3
۲۸۵۵۲۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تکذیب ممنوعیت چاپ قرآن با ترجمه خاص

چند روزی‌ست خبری در گروه‌های تلگرامی و فضای مجازی در حال پخش شدن است که می‌گوید؛ با تصمیم جدید وزارت ارشاد از این پس چاپ و انتشار قرآن با ترجمه محی‌الدین مهدی الهی‌قمشه‌ای ممنوع خواهد شد.

خبرگزاری ایلنا: چند روزی‌ست خبری در گروه‌های تلگرامی و فضای مجازی در حال پخش شدن است که می‌گوید؛ با تصمیم جدید وزارت ارشاد از این پس چاپ و انتشار قرآن با ترجمه محی‌الدین مهدی الهی‌قمشه‌ای ممنوع خواهد شد.

محمد سلگی‌ (مدیر اداره کل کتاب وزارت ارشاد) درباره مباحث مطرح شده پیرامون ممنوعیت چاپ و انتشار قرآن‌های ترجمه الهی قمشه‌ای گفت: این تصمیم هنوز به‌صورت رسمی نه اتخاذ شده و نه حتی از سوی معاونت فرهنگی یا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد رسانه‌ای شده‌ است. اینکه چگونه چنین خبری در فضای مجازی در حال انتشار است؛ جای سوال و پیگیری دارد.

سلگی ادامه داد: تنها پاسخی که می‌توانم در این رابطه بدهم این است که به دلیل ایراداتی که در محتوای ترجمه این قرآن وجود دارد؛ قرار است هفته‌آینده دو معاونت فرهنگی و قرآن و عترت طی جلسه‌ای در رابطه با آن تصمیم‌گیری کنند. استاد ربیعی و دیگران نیز اصلاحاتی در این ترجمه انجام داده‌اند که باید پیگیری شود و از آنجا که نظارت بر محتوا و ترجمه قرآن‌ها برعهده معاونت قرآن و عترت قرار دارد، بنا داریم این مسئله را در جلسه‌ای حل و فصل کنیم اما هنوز هیچ تصمیم‌گیری و ممنوعیتی در این قبال مطرح نبوده است.

ازسوی دیگر؛ حاجی‌شریف (معاون نظارت بر چاپ و نشر دارالقرآن) در انتقادی نسبت به انتشار چنین خبرهایی درباره‌ی ترجمه‌ی الهی قمشه‌ای گفت: چنانچه ایرادی محتوایی هم در این ترجمه‌ها باشد به اصلاحات انجام شده ازسوی دیگر اشخاص برمی‌گردد و باید راهی برای ادامه استفاده از قرآنی که توسط شخصی که آقایان حسن‌زاده آملی و جوادی آملی نسبت به شاگردی او افتخار می‌کنند، پیدا کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج