adexo3
۲۸۵۵۳۹
۲۶ نظر
۵۰۰۶
۲۶ نظر
۵۰۰۶
پ

توضیح درباره دلایل رد صلاحیت رسایی

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران در واکنش به اظهارات رسایی پس از احراز نشدن صلاحیتش در هیات اجرایی شهرستان تهران گفت: من دو جلسه مفصل با آقای رسایی داشتم و همه نکات را برای ایشان تشریح کردم و اکنون تعجب می کنیم که چرا چنین اظهاراتی را مطرح کرده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران در واکنش به اظهارات رسایی پس از احراز نشدن صلاحیتش در هیات اجرایی شهرستان تهران گفت: من دو جلسه مفصل با آقای رسایی داشتم و همه نکات را برای ایشان تشریح کردم و اکنون تعجب می کنیم که چرا چنین اظهاراتی را مطرح کرده است.

علی اصغر ناصربخت افزود: همه توضیحات ما روشن می کند که رسایی مطالب کذبی را منتشر کرده است. وی گفته است که اعضای هیات اجرایی شهرستان تهران همگی اصلاح طلب هستند و بنابراین به دلیل گرایش سیاسی شان وی را ردصلاحیت کرده اند در حالی که همه اعضای هیات های اجرایی دارای ملاک های از قبیل وجهه اجتماعی مناسب، سابقه مدیریت بالا و صلاحیت اخلاقی و عملی هستند.

وی در ادامه افزود: اعضای هیات اجرایی شهرستان تهران عبارتند از حسین طاهری، سیدابوالفضل رضوی، محمدحسین رضوی، سیدمحمدرضا آیت اللهی، عبدالمقیم ناصحی، سیدمصطفی سیدهاشمی، برزین ضرغامی و سیدکامل تقوی نژاد، هرکسی که بخواهد با انصاف قضاوت کند متوجه می شود که اعضای هیات اجرایی دارای یک گرایش سیاسی خاص نبوده و در واقع همه جانبه هستند و شأن این افراد بالاتر از این است که به عنوان نماینده یک طیف در هیات های اجرایی انتخاب شوند. این افراد با دقت، حوصله و صبر و حساسیت در هفت جلسه چهار تا پنج ساعته تک تک پرونده ها را بررسی کردند.

وی ادامه داد:اگر آقای رسایی قانون انتخابات را بخواند متوجه می شود که هیات های اجرایی براساس تحقیقات محلی و استعلام از مراجع چهارگانه درباره افراد اظهارنظر می کند. اعضای هیات های اجرایی هم از معتمدان محلی هستند و شناخت خوبی نسبت به افراد حوزه خود دارند و علاوه براین بررسی های محلی را نیز انجام می دهند. در مورد آقای رسایی هم اعضای هیات اجرایی براساس بررسی های محلی به این نتیجه رسیده اند که رسایی برای کاندیداتوری در مجلس دهم صلاحیت ندارد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در ادامه درباره این ادعای رسایی که دلیل رد صلاحیتش به وی اعلام نشده است، گفت: ما دلیل رد صلاحیت رسایی را مانند سایر داوطلبانی که صلاحیتشان احراز نشد ، به وی اعلام کردیم. رسایی طبق بند ۵ ماده ۲۸ قانون انتخابات در هیات اجرایی رد صلاحیت شد. اعضای هیات اجرایی ۱۱ نفر هستند بنابراین هر فرد برای احراز صلاحیت خود باید شش رای بیاورند که رسایی این حد نصاب را نیاورد. باید به این نکته اشاره کرد که هیات های اجرایی مستقل از دولت و وزارت کشور هستند.

ناصربخت در ادامه با بیان اینکه آقای رسایی صدای کارکنان فرمانداری را ضبط و در اینستاگرام پخش کرده است، اظهار کرد: آقای رسایی نماینده مجلس است و بر قانون گرایی تاکید دارد اما وی به اعتبار کدام حکم قضایی صدای افراد را ضبط کرده است؟ ضبط صدای افراد به حکم قضایی نیاز دارد و کسانی که صدایشان ضبط شده حق پیگیری قضایی این مساله را دارند.

وی همچنین درباره ادعای دیگر رسایی که گفته است ناصربخت، فرماندار دولت خاتمی بوده و جهت گیری سیاسی دارد تصریح کرد: جایگاه معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری کاملا مشخص است. من و هیچ کدام از معاونان سیاسی و انتظامی در کل کشور نقشی در تایید یا رد صلاحیت افراد در هیات های اجرایی نداریم و این تصمیم براساس نظر هیات های اجرایی گرفته می شود. تنها نقش ما در انتخابات این است که به فرماندار کمک کنیم تا کارهای اجرایی انتخابات زمین نماند. بهتر است آقای رسایی قانون انتخابات را درست مطالعه کند. من هیچ نقشی در تصمیم هیات اجرایی شهرستان تهران ندارم و فقط به فرماندار کمک می کنم.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران در پایان با توصیه به رسایی درباره رعایت اخلاق و پرهیز از فرافکنی خاطرنشان کرد: برای همه کسانی که صلاحیت آنها در هیات های اجرایی احراز نشده است این فرصت فراهم است تا به هیات های نظارت شکایت کنند. آقای رسایی بهتر است به جای فرافکنی دنبال شکایت خود باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگ هم تایید میشد رای نمی اورد ، اقا زور نزن مردم دیگه تو رو نمی خوان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطور شد حالا اینا می زاشتن سیاسی کاری نمی کردن و رد صلاحیت نمی کردن رای نمی اورد معلومه این دولت بر حذف مخالفینش اصرار دارد ولی این دولت هم می گذرد مثل کف روی اب

      • حق

        آقای بی نام ونشان بگذارید هیات اجرایی تائید کند رای آوردن یا نیاورد رو بگذارید برعهده مردم ولایی و متدین تهران . شما جوش رای نیاوردنش نخورید .

      • aliirani

        ببخشید به جای یوزر 18:19 نوشتم یوزر18:20

    • حمید

      مجلس اینده انشاالله افرادی مثل رسایی را نیاز ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما تشخیص باید بدی یا مردم چرا ترسیدن و رد صلاحیت کردند

      • aliirani

        آقای یوزر 18:20 مثل اینکه متوجه نشدی؟
        ناصر بخت گفته که رسایی از تحقیقات محلی رد شده است.
        فکر کنم توی محل ردشو زدن وشناختنش وتاییدش نکردن!

    • متین

      من حرف رسایی را قبول میکنم چون حاضر به مناظره هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خودت حتما یکی مثل رسایی هستی با همون استدلال و منطق اگر بشه البته اسمشو منطق گذاشت

      • ناشناس

        حرف آقا متین کاملا متین است آنها از مناظره با رسایی میترسند چون رسایی پته شان را روی آب میریزه !!!!!!

      • کمالی

        من هم حرف رسایی را قبول دارم

    • بدون نام

      همين بي قانوني و اخلاقت باعث رد صلاحيت شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین بی قانونی هم باعث رد صلاحیت خیلی از منافقان بشه ان شا الله

      • h.v.z

        قانون یعنی کلید بی قانونی یعنی مخالف کلید معنی اعتدال رو هم فهمیدیم

    • اسماعیلی

      باسلام. چرا جناب رسایی فرا فکنی میکند ؟ مگر نه اینکه ایشان درس عدم مخالفت به حاج حسن خمینی میداد که اگر رد صلاحیت شدی مثل فتنه گران اعتراض نکن . مغازه و اماکن عمومی را آتش نزن وهیچگونه اعتراضی نداشته باش چون شما از خانواده انقلاب هستید . خوب حالا چی شده که در مرحله اول آقای رسایی همه را محکوم میکنند؟ در صورتیکه هیا ت نظارت و شورای محترم نگهبان میتوانند ایشان را برگردانند.

    • ناشناس

      خدا رحم کرده که رسایی از اصلاح طلبان نیست وگرنه حالا بیا ببین چه وا فریادتان رو به آسمان بلند بود و اشاعه تقلب همه جا را فرا گرفته بود !!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      مجلس با نشاط بدون ایشان و دوستانشان

      پاسخ ها

      • حق

        مجلس بدون این افرا یعنی مجلسی بانشاط

      • h.v.z

        مجلس بانشاط مثل مجلس ششم که کرسنت ببندند صداش درنیاد اینا اینجوری میخان

    • بدون نام

      من میخواستم بهش رای بدم.

    • reza

      چون همه "بی شناسنامه و بی سواد" هستن از منظر آقایون نباید هم تایید میشدن. معلومه برنمیتابن کسی مثل رسایی تایید بشه. حضرت روحانی فرمودند "مجلسی خوب خواهیم ساخت!!"

    • وکیل کانادا

      امیدوارم دلسوزان به انقلاب وارد مجلس بشوند

    • یوسف

      ازدیدگاه رسایی ورساییها مرگ خوبست اما برای همسایه.مجلس جای افراد فرهیخته ودانشمند است نه جای امثال رسایی که در دوره نمایندگی فقط شلوغ کردند.

    • محمد

      ترس از رسایی باعث شده اینقدر سراسیمه عمل کنند. واقعا جای شگفتی داره البته نه از اینها

    • بدون نام

      کاملامشخصه سایت چپی هستی خبرفارسی امانمیتونی رای مردم رودست بگیری آقای رسایی مگه جرمش چیه که ردصلاحیت بشه
      شایدنظربنده رومنعکس نکنیدولی موضعگیریهای سایتتون رودرقبال آقای هاشمی یادم نرفته
      خداوندان شاالله به همه مابصیرت عنایت کند.

    • بدون نام

      سید کامل تقوی که اصلاح طلب دو آتشه است /با رسایی میانه خوبی ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج