۲۹۰۱۱۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نفی مرد عنکبوتی از طرف دانشمندان

اگر یک انسان بخواهد مثل مارمولک از دیوار راست بالا برود باید اندازه‌ پایش ۱۴۵ باشد.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: شاید خیلی از شماها بعد از تماشای فیلم مرد عنکبوتی، دل‌تان می‌خواست قدرت‌های او مثل بالا رفتن از دیوار را داشته باشید. اما به خاطر بعضی از محدودیت‌های فیزیکی در تکامل، انسان نمی‌تواند مرد عنکبوتی باشد. این نتیجه‌ای است که محققان با بررسی دقیق و علمی این موضوع به آن رسیده‌اند. محققان دانشگاه کمبریج مشخص کرده‌اند که هر جانداری که بزرگ‌تر از نوعی مارمولک باشد، نمی‌تواند از دیوار بالا برود.

نفی مرد عنکبوتی از طرف دانشمندان

زیست‌شناسان دانشکده‌ی جانورشناسی دانشگاه کمبریج در مقاله‌ای که در یک ژورنال معتبر علمی منتشر کرده‌اند، توضیح می‌دهند که هر چه یک جاندار بزرگ‌تر باشد، بخش بزرگ‌تری از بدن‌اش باید چسبنده باشد، تا بتواند به دیوار بچسبد. به طور خلاصه، اگر شما بزرگ‌ هستید، پای چسبنده‌تان هم باید بسیار بزرگ‌تر باشد.

بنابراین، در جانوری به کوچکی مورچه، کافی است ۰٫۰۹ درصد مساحت‌اش چسبنده باشد تا بتواند از دیوار بالا برود. این درصد در مارمولک به ۴٫۳ درصد افزایش می‌یابد. درصد برآورد شده برای انسان ۴۰ درصد مساحت‌اش است. اگر فقط از نصف بدن به عنوان چسبنده استفاده شود، این عدد باید ۸۰ درصد باشد.

نفی مرد عنکبوتی از طرف دانشمندان

به عنوان مثال، اگر یک انسان بخواهد مثل مارمولک از دیوار راست بالا برود باید اندازه‌ی پایش ۱۴۵ باشد. حتی اگر کل سطح جلوی بدن شما چسبنده باشد، فایده‌ای ندارد. چون اگر یک دست یا یک پای‌تان را برای بالا رفتن بلند کنید، از دیوار می‌افتید، چرا که بین بدن و سطح دیوار تماس کافی وجود نخواهد داشت.

البته، در این مطالعه فقط چسبنده‌های طبیعی در جانوران بررسی شد. هرچقدر قدرت چسبندگی ماده بیشتر باشد، مساحت مورد نیاز کمتر می‌شود. این محققان پی بردند که این نکته در بعضی از گونه‌های جانوران صدق می‌‌کند. اندازه‌ی این موجودات در مقایسه با اندازه‌ی پدهای چسبنده در بدن‌ آنها، با سرعت بیشتری افزایش می‌یافت، و به جای آن پدهای آنها چسبناک‌تر می‌شدند. به این ترتیب، شاید انسان‌ها هیچ‌وقت نتوانند با دست و پای‌شان بالا بروند. شاید بتوانیم این کار را با پدهای چسبناک مهندسی شده انجام دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج