۲۹۲۸۲۴
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

اصلاح طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان

نمایندگان در جلسه علنی امروز موادی از طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، اعاده شده از سوی شورای نگهبان را اصلاح کردند.

باشگاه خبرنگارن جوان: نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه ۱۱ بهمن ماه با طرح اصلاح ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، اعاده شده از سوی شورای محترم نگهبان موافقت کردند.

براین اساس طرح مذکور به شرح زیر اصلاح می‌شود:

طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان

ماده واحده- از تاریخ ابلاغ این قانون، بکارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحا از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع می‌باشد.

تبصره۱- مقامات مذکور در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و هم‌ترازان آنها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه ناشی از اصل یکصدو دهم قانون اساسی از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.

تبصره ۲- دستگاه‌های موضوع این قانون در صورت لزوم می‌توانند از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به صورت پاره وقت و ساعتی استفاده کنند. حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از بازنشستگان، یک سوم ساعات اداری کارمندان رسمی است و حق‌الزحمه این افراد متناسب با ساعات کاری آنها حداکثر معادل یک سوم کارمندان رسمی همان شغل تعیین و پرداخت می‌شود.

تبصره ۳- دستگاه‌های مشمول مکلف‌اند ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ ابلاغ این قانون آن دسته از افرادی که برخلاف مفاد این قانون بکار گرفته شده‌اند را از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند. افراد مذکور نیز باید ظرف مهلت قانونی مقرر سمت و پست خود را ترک نمایند. پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

تبصره ۴- کارکنان و اعضای هیئت مدیره مناطق آزاد تجاری، صنعتی نیز مشمول این قانون می‌باشند.

تبصره ۵- از تاریخ ابلاغ این قانون، ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۵/۸/۱۳۸۴ و ماده ۹۱ قانون استخدام کشوری مصوب ۳۱/۳/۱۳۴۵، ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ و بند (ب) ماده ۶۵ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۵/۱۰/۱۳۸۹ نسخ می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این همه جوان بیکار در مملکت است که باید کار کنند و ازدواج کنند چه لزومی است از مسن استفاده شود

    • رضا

      درحال حاضر بیشتر مدیران دستگاههای اجرائی کشوررا بازنشستگان تشکیل میدهندبه نظر من این قانون شامل کارکنان بدون رابطه وپارتی تدوین شده است

    • جمشید

      دکتر ادبیات هستم ولی بیکار در گروه ادبیات فارسی دانشگاه ازاد یکی از شهرهای نزدیک مشهد که مهد 2 شاعر فاخر است از 8 استاد 4 نفرشان بازنشسته اموزش پرورش هستند در 50 سالگی دکترا گرفته اند و هم اکنون بین 60 تا65 سال سن دارند همگی هنوز استاد یار هستند یعنی درجه علمی ایشان معادل یک جوان تازه دکترا گرفته وتازه استخدام است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج