جاباما
۲۹۴۴۶۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سعید روستایی: به سیمرغ فکر نمی‌کنم

کارگردان فیلم «ابد و یک روز» گفت: این فیلم آنقدر واقعی است که می‌توانم «ابد و دو روز و ابد و سه روز» را بسازم.

خبرگزاری ایسنا: کارگردان فیلم «ابد و یک روز» گفت: این فیلم آنقدر واقعی است که می‌توانم «ابد و دو روز و ابد و سه روز» را بسازم.

نمایش فیلم «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی که در ۲۶ سالگی اولین تجربه سینمایی خود را از سر می‌گذراند، با استقبال زیاد اهالی رسانه و منتقدان همراه شد.

این کارگردان جوان با اشاره به این‌که پیش از این فیلم‌های کوتاهی ساخته که بیشتر با نیت فیلم بلند ساخته شده‌اند، گفت: خوشحالم که بازیگرانی را که در هنگام نوشتن فیلم‌نامه در نظر داشتم توانستم برای حضور در این فیلم دعوت کنم و اساس فیلم «ابد و یک روز» هم از یک اتفاقی بود که می‌خواستم مستند آن را بسازم و به زوج معتادی مربوط می‌شد که امکان ساخت آن فراهم نشد.

روستایی با اشاره به این‌که "وقتی فیلمنامه می‌نویسد به هیچ جشنواره و جایزه‌ای فکر نمی‌کند" ادامه داد: نمی‌دانستم قرار است چنین استقبالی از فیلم شود و می‌خواهم این را بگویم که من واقعیت را ساخته‌ام که به شدت وجود دارد، چون با پدری روبه‌رو شدم که هشت پسر معتاد داشت. یا با مردی روبه‌رو شدم که مواد مخدرش را فرزندان دوقلویش پنهان می‌کردند تا پلیس آن را دستگیر نکند، البته من تمام صداها و فیلم‌هایی را در این موارد داشتم از ترس و نیز به خاطر آن آدم‌ها پاک کردم.

وی خاطرنشان کرد: به جوایز گلدن‌ گلوب و اسکار و سیمرغ فکر نمی‌کنم و مهم نیست که هیچ کدام از ما سیمرغ بگیریم یا خیر، این مهم است که مردم این فیلم را که واقعی است ببینند.

همچنین پیمان معادی - بازیگر این فیلم - هم درباره‌ی حضور خود در این پروژه گفت: روال کار به شکل سنتی و با رعایت استاندارد‌ها طی شد و بهانه‌ای برای من باقی نگذاشت که وارد نشوم.

وی با اشاره به سابقه دوستی خود با نوید محمدزاده گفت: یک روز نوید به من گفت امیدوارم امکان بازی ما در کنار هم ایجاد شود و من هم از آن استقبال کردم که ناگهان ۲۴ ساعت بعد نوید تماس گرفت و گفت، ترسناک است اما پیشنهادی برای بازی هر دوی ما در فیلمی مطرح شده و فیلمنامه را بخوان که بسیار خوب است.

معادی با بیان این‌که پس از خواندن فیلم‌نامه آن را بسیار خوب درک کرده و دوست داشته است، افزود: سعید روستایی پیش از این برای ساخت مستندی برای شیشه و اعتیاد دو سال زحمت کشیده بود و آنقدر جزییات نقش‌های این فیلم را خوب نوشته بود که از او پرسیدم آیا خودش یا از اقوامش کسی معتاد بوده است، چون از این میزان دقت و جزییات متحیر شدم.

وی همچنین درباره‌ی برخی انتقادهایی که بعضی افراد نسبت به فیلم مطرح کرده‌اند، توضیح داد که اینگونه بحث‌ها بیشتر به فیلم کمک می‌کند و وقتی فیلمی را آماده نمایش دارم، استرس دارم که چرا بعضی‌ها از آن انتقاد نمی‌کنند.

«نوید محمدزاده»، دیگر بازیگر این فیلم هم که در نقشی معتاد بازی می‌کرد، درباره‌ی ایفای نقش یک معتاد در فیلم «ابد و یک روز» با توجه به نمونه‌های قبلی در سینما گفت: آدم دوست دارد ریسک کند، همان‌طور که خیلی کم معتاد شاهکار در کل تاریخ سینما داشته‌ایم. معتاد بد هم وجود داشته است. با این حال فکر می‌کنم نباید این طور تصور کرد که اگر نقش خوبی بوده دیگر تمام شده و نمی‌توان آن را کار کرد، چون هیچ چیزی تمام نمی‌شود و هر کسی عطر خودش را دارد.

وی با بیان این‌که «بعضی‌ها خیلی خوشگل می‌گویند در این فیلم بد بودیم» بیان کرد: من آدمی هستم که کلا دوست دارم نقش‌هایی را بازی کنم که چیز تازه‌ای برای خودم داشته باشد. وقتی در یک ماه برای یک نقش ۱۱ کیلو وزن کم می‌کنم، به این معنی است که کار انجام شده است، چون فقط گریم برای درآمدن یک نقش کافی نیست، با این حال اگر این نقش خوب شده که خدا را شکر و اگر بد شده تلاش می‌کنم کار بعدی را خوب بازی کنم، اما نقش معتاد را دیگر بازی نمی‌کنم.

«پریناز ایزد‌یار» هم که در نشست رسانه‌ای این فیلم در کاخ جشنواره حضور داشت، گفت: من در مسیری بوده‌ام که تفاوت آن با آنچه اتفاق افتاد می‌توانست عرش و فرش باشد، یعنی ممکن بود با سر پایین بروم اما امسال سال خیلی خوبی برایم شد؛ چون سابقه‌ی کاری من در حدی نبود که در وهله اول کسی به راحتی به من اعتماد کند.

در بخشی دیگر از این نشست هم سعید ملکان، تهیه‌کننده این فیلم در پاسخ به سوالی درباره‌ی گرفتن مجوز سینمایی مقصد به کارگردانی بهرام بیضایی گفت: می‌خواستیم برای این فیلم پروانه ساخت بگیریم تا آقای بیضایی آن را بسازند، اما پس از چند ماه رفتن به وزارت ارشاد نتیجه نگرفتیم به همین دلیل آنچه در رسانه‌ها منتشر شد، بیشتر تخیلی بود.

وی همچنین برای بازگشت بهرام بیضایی به کشور و امکان تدریس و فیلمسازی این کارگردان ابراز امیدواری کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج